UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem

Akademia Mendelssohnowska

Narodowe Forum Muzyki i Wrocławska Orkiestra Barokowa już po raz czwarty zapraszają na doroczną Akademię – wydarzenie łączące w nowej formule minifestiwal oraz cykl kursów mistrzowskich skierowanych do młodych wokalistów i instrumentalistów. Tematem tegorocznej edycji jest twórczość Feliksa Mendelssohna Bartholdy’ego, kompozytora, którego być może nie wymieniamy jednym tchem obok twórców genialnych – Bacha, Händla, czy Mozarta, bohaterów minionych Akademii. Jednak znaczenie twórczości Mendelssohna wykracza daleko poza czysto muzyczną wartość jego dzieł, ważną w kontekście niezwykle doniosłej rocznicy, jaką świętuje w 2017 roku cały świat: 500-lecia Reformacji. Mendelssohn to nie tylko kompozytor romantyczny par excellence, to także, jako konwertyta, który zmienił wyznanie na protestanckie, reformator niemieckiej muzyki religijnej i odnowiciel tak typowego dla tej tradycji gatunku oratorium. Przede wszystkim jednak ten, kto odkrył na nowo dzieło Johanna Sebastiana Bacha. To Mendelssohn wykonaniem Bachowskiej Pasji Mateuszowej, po prawie stuletnim niebycie dzieła w repertuarze, zapoczątkował renesans twórczości lipskiego kantora, przywrócił jego muzykę życiu koncertowemu, co jest równie ważnym jego wkładem w historię muzyki.

Kulminacją tegorocznej Akademii będzie właśnie odtworzenie tego niezwykłego wydarzenia – wykonanie Pasji według św. Mateusza w opracowaniu Mendelssohna. Wrocławską Orkiestrę Barokową, Dresdner Kammerchor i Chór NFM poprowadzi Hans-Christoph Rademann. Drogę do wielkiego finału wyznaczą znakomite koncerty kameralne z udziałem tak wybitnych instrumentalistów, jak Roel Dieltiens i Piet Kuijken. Naszkicują oni panoramę inspirowanej Bachem muzyki kameralnej wczesnego romantyzmu. Usłyszymy także dzieła wokalne (chór festiwalowy pod kierunkiem Agnieszki Franków-Żelazny przedstawi program złożony z motetów i pieśni) i symfoniczne (NFM Filharmonia Wrocławska pod batutą Rubena Gazariana wykona V Symfonię D-dur „Reformacyjną” Mendelssohna). Wśród innych światowej sławy solistów pojawią się także Linus Roth, Ingeborg Danz, Nicholas Mulroy. Koncerty urozmaicą i wzbogacą wykłady i spotkania z udziałem publiczności. Zapraszamy na Akademię Mendelssohnowską we Wrocławiu.

Jarosław Thiel
Dyrektor artystyczny Wrocławskiej Orkiestry Barokowej

Kontakt

Anna Gościńska
Anna Gościńska
Menedżer Wrocławskiej Orkiestry Barokowej
tel. +48 71 715 98 53
tel. kom. +48 727 010 240

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminę Wrocław, Województwo Dolnośląskie, zarejestrowana w Rejestrze Instytucji Kultury Gminy Wrocław pod nr RIK 38/2014.

Mecenasi:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020