UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem

Urodził się 23 listopada 1933 roku w Dębicy. Kompozycję zaczął studiować pod kierunkiem Franciszka Skołyszewskiego. Studia kontynuował w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej (obec. Akademii Muzycznej) w Krakowie pod kierunkiem Artura Malawskiego i Stanisława Wiechowicza. Ukończył je w 1958 roku i został asystentem przy Katedrze Kompozycji S. Wiechowicza. W latach 1966-68 Penderecki był wykładowcą w Volkwang Hochschule für Musik w Essen (Niemcy). W roku 1968 otrzymał stypendium w Niemczech w ramach wymiany studentów (DADD). W 1972 roku został mianowany rektorem krakowskiej Akademii Muzycznej.

Pierwszy publiczny występ Pendereckiego na arenie międzynarodowej miał miejsce w 1959 roku na Festiwalu Warszawska Jesień, gdzie zostały wykonane Strofy, jeden z trzech utworów, za które otrzymał pierwsze nagrody na II Ogólnopolskim Konkursie dla Młodych Kompozytorów ZKP. Pozostałe utwory to Psalmy Dawida i Emanacje. W roku 1959 skomponował Tren ofiarom Hiroszimy, jedną z najbardziej znanych i najczęściej wykonywanych kompozycji, za którą otrzymał nagrodę UNESCO. Tren zapoczątkował pasmo sukcesów utworów: Anaklasis (na Donaueschinger Musiktage) w roku 1960, Polymorphii,Fonogramów i Psalmu w roku następnym oraz w roku 1966 Pasji według św. Łukasza, pierwszego wielkiego dzieła w karierze Pendereckiego. Utwór ten został napisany na zamówienie Westdeutscher Rundfunk w Kolonii dla uczczenia 700-lecia katedry w Münster, w której był po raz pierwszy wykonywany 30 marca 1966 roku. Wykonanie to stanowi punkt zwrotny w karierze Krzysztofa Pendereckiego. W następnym roku komponuje i wykonuje kolejne wielkie dzieło chóralne Dies Irae, znane również jako Oratorium Oświęcimskie.

W latach 1968-69 Penderecki napisał pierwszą operę, Diabły z Loudun, na zamówienie Opery w Hamburgu, gdzie odbyła się premiera w roku 1969. Od tego czasu dzieło to było wiele razy wykonywane, transmitowane przez radio, telewizję i wydawane na płytach.

Kolejne wielkie dzieło Pendereckiego to Jutrznia. Pierwsza część tej kompozycji, Złożenie do grobu, została wykonana w katedrze w Altenbergu w 1970 roku, część druga,Zmartwychwstanie, rok później w katedrze w Münster. Wówczas na zamówienie ONZ napisał kolejne dzieło oratoryjne, kantatę Kosmogonia, a wykonanie utworu uświetnili swą obecnością prezydenci, premierzy i członkowie rodzin królewskich. W roku 1971 Penderecki skomponował De natura sonoris II dla Zubina Mehty. Dzieło to powstało w oparciu o utwór o tym samym tytule (z 1966 roku).

W roku 1972 Penderecki rozpoczął karierę dyrygencką. Od tego czasu dyryguje największymi orkiestrami świata. W latach 1972-78 był profesorem na Yale University School of Music.
W 1973 roku Penderecki ukończył I Symfonię i poprowadził jej światową prapremierę w Peterborough (Anglia). Ponadto skomponował Canticum Canticorum Salomonis i Magnificatna bas solo, zespół wokalny, dwa chóry mieszane, chór chłopięcy i orkiestrę. Magnificatzostał napisany dla uczczenia 1200-lecia katedry w Salzburgu. Premiera utworu odbyła się na Festiwalu Salzburskim w 1974 roku pod batutą kompozytora.

Drugie dzieło operowe Pendereckiego, Raj utracony, oparte jest na libretcie Christophera Fry (według Miltona). Utwór miał prapremierę w Lyric Opera of Chicago 29 listopada 1978 roku. W styczniu 1979 roku Penderecki dyrygował sceniczną wersją Raju utraconego w Teatrze La Scala w Mediolanie i na zaproszenie papieża Jana Pawła II dał koncert w Watykanie. Światowa premiera I Koncertu skrzypcowego odbyła się w Bazylei w kwietniu 1977 roku, solistą był Isaak Stern. Pierwszym wykonaniem II Symfonii dyrygował Zubin Mehta 1 maja 1980 roku w Nowym Jorku, również na festiwalach w Salzburgu i Lucernie podczas tournée po Europie.

Te Deum na głosy solowe, chór i orkiestrę (1979/80) Penderecki dyryguje podczas prapremiery w Asyżu latem 1980 roku. W roku 1981 Te Deum jest wykonywane w Nowym Jorku, Berlinie, Warszawie i Paryżu. 11 stycznia 1983 roku Penderecki dyryguje pierwszym wykonaniem II Koncertu wiolonczelowego, z towarzyszeniem Filharmoników Berlińskich i solisty Mścisława Rostropowicza. Kolejne utwory to Koncert altówkowy (premiera 24 lipca 1983 roku w Caracas) i Polskie Requiem, którego premiera odbywa się 28 września 1984 roku. Utwór ten został napisany na zamówienie Radia i Państwowego Teatru Wirtembergii dla uczczenia 40. rocznicy zakończenia II wojny światowej. Od czasu premiery to wielkie dzieło chóralne znajduje się na afiszach koncertowych filharmonii na całym świecie.

Światowa premiera trzeciej opery Pendereckiego, Czarnej Maski, opartej na sztuce Gerharta Hauptmanna, była punktem kulminacyjnym Festiwalu w Salzburgu w 1986 roku. Zaraz po niej nastąpiły wykonania w Wiedniu, a premiera amerykańska miała miejsce w Operze Santa Fé latem 1988 roku.
W marcu 1987 roku Pieśń Cherubinów na chór a cappella została po raz pierwszy wykonana na uroczystym koncercie w Waszyngtonie z okazji 60. urodzin Mścisława Rostropowicza. W kwietniu 1987 roku Penderecki dyrygował podczas uroczystości nadania mu doktoratu honoris causa Uniwersytetu Madryckiego utworem Veni Creator na chór a cappella. W tym samym roku otrzymał Nagrodę Karl-Wolfa od Izraelskiej Fundacji Wolfa.

W roku 1988 Penderecki otrzymał nagrodę Grammy od National Academy of Recording Arts and Sciences za II Koncert wiolonczelowy, nagrany dla wytwórni ERATO z Mścisławem Rostropowiczem jako solistą. W listopadzie 1989 Lorin Maazel dyrygował IV Symfonią (Adagio), napisaną na zamówienie rządu francuskiego z okazji dwustulecia Rewolucji Francuskiej.

Premiera czwartej opery Pendereckiego, Ubu Króla (wg Alfreda Jarry'ego) miała miejsce 6 lipca 1991 roku w Operze Monachijskiej.

Pierwsze wykonanie Sinfonietty odbyło się w Warszawie 16 lutego 1992 roku w wykonaniu Sinfonii Varsovii pod batutą kompozytora. Utwór ten został ponownie wykonany w maju 1992 roku przez muzyków Orkiestry Filadelfijskiej i, tego samego dnia, na World Expo`92 w Sewilli. Kolejna nowa kompozycja Pendereckiego, Benedicamus Domino na chór męski a cappella, została po raz pierwszy wykonana w kwietniu 1992 roku na Festiwalu Wielkanocnym w Lucernie.
V Symfonia miała swą światową premierę 15 sierpnia 1992 roku w Seulu. W 1992 roku Penderecki ukończył Koncert fletowy dedykowany Jean-Pierre’owi Rampalowi. Prawykonanie utworu przez Jean-Pierre’a Rampala i Orkiestrę Kameralną z Lozanny odbyło się 11 stycznia 1993 roku w Lozannie pod dyrekcją kompozytora. W sierpniu 1992 roku Penderecki ukończyłBenedictus na chór a cappella dla Maestro Lorina Maazela. Premiera Sanctus (ostatniej części Polskiego Requiem) miał miejsce w listopadzie 1993 roku w wykonaniu Królewskiej Filharmonii ze Sztokholmu.
W roku 1995 Penderecki napisał dla Anne-Sophie Mutter II Koncert skrzypcowy, premiera odbyła się w czerwcu 1995 roku. W grudniu 1995 kompozytor poprowadził pierwsze wykonanie III Symfonii z Orkiestrą Monachijską.

Premiera Siedmiu Bram Jerozolimy, utworu napisanego na 3000. lat Jerozolimy, odbyła się 9 stycznia 1997 roku w Jerozolimie. W lutym 1997 Penderecki otrzymał nagrodę Crystal Award w Davos. Światowe prawykonanie Hymnu do św. Daniiła, napisanego z okazji 850. lat Moskwy, odbyło się 4 października 1997 w Moskwie. Premiera Hymnu do św. Wojciecha, skomponowanego dla uczczenia tysiąclecia Gdańska, odbyła się 18 października 1997 roku w Gdańsku.
Prawykonanie Credo odbyło się w lipcu 1998 roku na Bach Festival w Eugene w stanie Oregon (USA). Pierwsze europejskie wykonanie miało miejsce 5 października 1998 w Krakowie, w ramach Festiwalu Krzysztofa Pendereckiego.

W roku 1998 Krzysztof Penderecki został honorowym członkiem American Academy of Arts and Letters. W lutym 1999 roku otrzymał dwie prestiżowe Nagrody Grammy: za najlepszą kompozycję współczesną (II Koncert skrzypcowy) oraz nagranie płytowe tego Koncertu z Anne-Sophie Mutter i London Symphony Orchestra pod jego batutą.

W grudniu 1998 roku Krzysztof Penderecki otrzymał tytuł doktora honoris causa Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Kolejny honorowy doktorat odebrał na Uniwersytecie w Pittsburghu w kwietniu 1999 roku. 23 stycznia 2000 roku otrzymał prestiżową nagrodę Best Living Composer na Światowych Targach Muzycznych w Cannes, zaś w październiku 2000 roku doktorat honoris causa na Uniwersytecie w Lucernie.

Premiera Sonaty na skrzypce i fortepian odbyła się w Barbican Hall w Londynie 28 kwietnia 2000 roku, w wykonaniu Anne-Sophie Mutter i Lamberta Orkisa. 7 czerwca 2000 roku w Musikverein w Wiedniu, w prawykonaniu Sekstetu wzięli udział: Mścisław Rostropowicz, Yuri Bashmet, Dmitri Alexeev, Paul Meyer, Julian Rachlin i Radovan Vlatković.

Prawykonanie Concerto grosso odbyło się w 22 czerwca 2001 roku w Tokio pod dyrekcją Charlesa Dutoit z udziałem wiolonczelistów: Borisa Pergamenschikowa, Han-Na Changa i Trulsa Mørka. 9 maja 2002 roku odbyła się światowa prapremiera Koncertu fortepianowego napisanego na zamówienie nowojorskiej Carnegie Hall i Emanuela Axa. W światowej premierze wystąpił Emanuel Ax z Filadelfijską Orkiestrą pod dyrekcją Wolfganga Sawallischa.

Premiera Largo na wiolonczelę z orkiestrą odbyła się 19 czerwca 2005 roku w Wiedniu w wykonaniu Mścisława Rostropowicza i Filharmoników Wiedeńskich pod batutą Seiji Ozawy. Utwór został napisany na zamówienie Musikverein i zadedykowany Mścisławowi Rostropowiczowi.
Krzysztof Penderecki był pierwszym dyrygentem gościnnym Norddeutscher Rundfunk Orchester w Hamburgu i Mitteldeutscher Rundfunk Sinfonie Orchester w Lipsku. W latach 1987-90 był dyrektorem artystycznym Filharmonii Krakowskiej, od 1992 roku dyrektorem artystycznym Festiwalu Casalsa w San Juan (Puerto Rico). We wrześniu 1997 roku Krzysztof Penderecki został dyrektorem muzycznym Sinfonii Varsovii. Od roku 1998 jest doradcą artystycznym Beijing Music Festival, a od roku 2000 gościnnym dyrygentem nowopowstałej China Philharmonic Orchestra.

26 czerwca 2005 roku w Luksemburgu odbyła się prapremiera VIII Symfonii na troje solistów, chór i orkiestrę, zatytułowanej Lieder der Vergänglichkeit (Pieśni przemijania). W światowej premierze Symfonii wzięli udział: Olga Pasiecznik (sopran), Agnieszka Rehlis (mezzosopran) i Wojciech Drabowicz (baryton), orkiestrą Filharmonii Luksemburskiej i zespołem Europejskiej Akademii Chóralnej dyrygował Bramwell Tovey. VIII Symfonia została napisana na zamówienie rządu Luksemburgu z okazji otwarcia nowej Sali Filharmonii – Josephine Charlotte Philharmonic Hall.

14 grudnia 2005 roku profesor Krzysztof Penderecki został uhonorowany najwyższym polskim odznaczeniem – Orderem Orła Białego. We wrześniu 2007 roku otrzymał tytuł Honorowego Profesora St. Petersburskiego Konserwatorium im. N. Rimskiego-Korsakowa. Jego imię znalazło się wśród tak wybitnych osobistości świata muzycznego jak Juri Temirkanov, Rodion Szczedrin, Galina Wiszniewskaja.
4 kwietnia 2008 roku Profesor Krzysztof Penderecki został uhonorowany Złotym Medalem Ministra Kultury Armenii, a 7 kwietnia otrzymał Dyplom Honorowego Profesora Państwowego Konserwatorium im. Komitasa w Erewaniu.

14 kwietnia 2008 roku Krzysztof Penderecki odebrał nagrodę filmową „Orły 2008” za muzykę do filmu Katyń Andrzeja Wajdy.

5 maja 2008 roku w Bremie pod batutą kompozytora i z Radovanem Vlatkovićem jako solistą odbyła się światowa premiera Koncertu na róg i orkiestrę.

Premiera najnowszego utworu, Ciaccona na skrzypce i altówkę miała miejsce 9 września 2009 na Festiwalu Julian Rachlin & Friends w Dubrowniku.

W 2009 roku Krzysztof Penderecki otrzymał Ordre de Mérite du Grand-Duché de Luxemburg oraz Order Honorowy od Prezydenta Republiki Armenii. W 2009 roku kompozytor skomponował Kadisz z okazji 65. rocznicy likwidacji łódzkiego getta.

Krzysztof Penderecki został zaproszony do Komitetu Honorowego Komisji Obchodów Roku Chopinowskiego 2010 przy Ambasadzie RP w Lizbonie, Tokio i Rzymie. W 2010 roku, z okazji 200-lecia urodzin Fryderyka Chopina, komponuje utwór Powiało na mnie morze snów… Pieśni zadumy i nostalgii na sopran, mezzosopran i baryton. W tym samym roku Krzysztof Penderecki pisze nową wersję opery Diabły z Loudun, której pierwsze wykonanie odbędzie się w Kopenhadze w lutym 2013 roku. Jednocześnie dostaje zamówienie od Gesellschaft der Musikfreunde in Wien (Musikverein) na napisanie utworu z okazji 200-lecia Musikverein w Wiedniu – Koncert podwójny na skrzypce i altówkę, którego premiera odbyła się 22 października 2012 r. w Wiedniu w wykonaniu Orkiestry Bawarskiego Radia pod batutą Marissa Jansonsa z udziałem Janine Jansen (skrzypce) i Juliana Rachlina (altówka). Pierwsze niemieckie wykonanie (w tym samym składzie) miało miejsce 15 i 16 listopada w Monachium. Utwór został nagrany dla BR-Klassik. Polskie prawykonanie miało miejsce w dzień 79. urodzin kompozytora w Poznaniu. Krzysztof Penderecki poprowadził Orkiestrę Filharmonii Poznańskiej z udziałem Fumiaki Miura (skrzypce) i Juliana Rachlina (altówka).
Premiera nowej wersji opery Krzysztofa Pendereckiego Diabły z Loudun miała miejsce 12 lutego 2013 w Kopenhadze.
Źródło: www.krzysztofpenderecki.eu

Szukaj osoby:

Wszystkie osoby

B

B'Rock Orchestra
B’Rock Orchestra
Baciu Andrei
Badach Kuba
Baechle Janina
Baggiani Marcos
Bagnoli Luca
Bakonyi Marcell
Bal Julija
Balk-Møller Arne
Bałdych Adam
Band The Crackers
Banda Magda
Baran Klaudiusz
Baráti Kristóf
Barneschi Stefano
Bartmiński Rafał
Bartnik Aldona
Batiashvili Lisa
Bauer Andrzej
Bauer Thomas
Bayl Benjamin
Bayle François
Beck Rolf
Bednarczyk Piotr
Belcarz Bożena
Bellamy Alexandra
Bem Ewa
Benoit Olivier
Berg Nathan
Bergmann Rune
Berndt Tobias
Berns Michel
Bertelli Jean-Michel
Besson Airelle
Betsch John
Bezuidenhout Kristian
Bianchi Marco
Bielecka Violetta
Bild Chrystian
Bilińska Beata
Birula Anton
Bisengalieva Galya
Bittner Manfred
Blacher Kolja
Blade Brian
Blanchard Terence
Blaser Samuel
Blaze Robin
Blažíková Hana
Blum Magdalena
Błażejczyk Wojciech
Bober Bartosz
Boberska Marta
Bodakowski Jarosław
Boden Samuel
Bodman Rae Charles
Bogdańska Joanna
Böhm Henryk
Bokun Jan Jakub
Boldoczki Gábor
Bond
Bonizzoni Fabio
Bonneton Charlotte
Bończyk Olga
Boreczko-Wilczyńska Paulina
Boreyko Andrzej
Borkowska-Miszkiel Anna
Borkowski Wojciech
Borowiak Mateusz
Borowicz Łukasz
Bouhassoun Waed
Bourgogne Guillaume
Bourvé Antonia
Bouwelen Laurens Van
Boysen Thomas
Braxton Anthony
Brecon Baroque
Brewer Mike
Bręk Jarosław
Brill Shirley
Bronikowski Marcin
Brönnimann Jan Galega
Brown Rachel
Brückler Jiří
Bruun Peter
Bryndal Michał
Brzazgoń Krzysztof
Bucknall Christopher
Buczek Aleksandra
Budapest Festival Orchestra
Budnik-Gałązka Katarzyna
Budny Bartosz
Buffa Ivan
Bugaj Aleksandra
Bugaj Piotr
Bugaj Tomasz
Buika
Buika Concha
Buliński Wojciech
Bulot Loïse
Burzyńska Nikolet
Butryn Jerzy
Bywalec Szymon

C

Cābulis Jurģis
Cadars Sylvain
Caine Uri
Calvaire Obed
Cangemi Veronica
Cantores Minores Wratislavienses
Capella Cracoviensis
Cargill Karen
Carmignola Giuliano
Cecocho Igor
Chamayou Bertrand
Chappuis Marie-Claude
Charlesworth Rupert
Checa Carlos
Chiavazza Claudio
Chilcott Bob
Chmaj Piotr
Chmura Gabriel
Cho Seong-Jin
Chodorek Agata
Chodowicz Wioletta
Chór „Con Brio” Szkoły Muzycznej I st. im. Grażyny Bacewicz we Wrocławiu
Chór Akademicki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
Chór Akademicki Uniwersytetu Warszawskiego
Chór Akademicki Žerotín
Chór Basilica Cantans
Chór Bel Canto - Jordanów
Chór Bel Canto - Rybnik
Chór Canto Libero
Chór Chłopięcy Cantus
Chór Chłopięcy NFM
Chór Clemensianum
Chór Dziecięcy Zorynka
Chór dziecięcy Animato
Chór Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie
Chór Filharmonii Narodowej
Chór Grochów
Chór i Zespół Wokalny
Chór im. prof. W. Wawrzyczka Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
Chór Kameralny Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli
Chór Kameralny Stella
Chór Kościoła Pokoju w Jaworze
Chór Lutnia
Chór Medici Cantantes Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu
Chór Męskl Opery i Filharmonii Podlaskiej
Chór Mieszany Echo
Chór mieszany Harmonia-Sygnał
Chór Music Everywhere
Chór NFM
Chór Nolinki
Chór Pasjonata
Chór Patriarchatu Moskiewskiego „Drewnerusskij Raspiew”
Chór Polskiego Radia
Chór Śpiewająca Dwójka
Chór Uniwersytetu Śląskiego „Harmonia" w Cieszynie
Chór UTW Apasjonata
Chum Johannes
Cieślak Bronisław
Ciumakin Roman
Čižmář Jan
Collegio di Musica Sacra
Collegium 1704 & Collegium Vocale 1704
Collegium Vocale Gent
Colliard Gilles
Collignon Raphaël
Collon Nicholas
Comerford Sam
Coorey Matthew
Courvoisier Sylvie
Cukrová Markéta
Cummings Laurence
Cuncordu de Orosei
Curnyn Christian
Currentzis Teodor
Czaicka Anna
Czarnik Marcin
Czartoryska-Niemczycka Anna
Czerniawska Lena
Czopka Karol
Czopka Marcin

K

Kabaret Elita
Kabath Agnieszka
Kaczmarzyk-Janczak Elżbieta
Kadouch David
Kajdasz Piotr
Kaljuste Tõnu
Kałudow Kałudi
Kameralny Chór Angelus
Kameralny Chór Misericordia
Kamińska Edyta
Kamiński Karol
Kammerorchester Basel
Kang Sungmin
Karasiewicz Rafał
Karolak Tadeusz
Károlyi Katalin
Karpeta Joanna
Karpeta Julia
Karpeta Krzysztof
Karpeta Piotr
Karpińska Katarzyna
Karttunen Anssi
Kasai Yuki
Kasiukiewicz Tomek
Kasperska Agata
Kaspszyk Jacek
Kasta Waldemar
Kazińska Małgorzata
Kazlaus Nomeda
Kearns Helen
Kempf Freddy
Kessels Koen
Kierner Stanisław
Kieruzalska Alicja
Kiliński Paweł
Kiljański Krzysztof
Kim Mariya
Klauza Michał
Klekowicki Szymon
Kleven Hagen Guro
Klisowska Małgorzata
Klocek Adam
Kłopocki Maciej
Kobayashi Miki
Koczur Maciej
Kohlhepp Sebastian
Kokosza Bartosz
Köll Margret
Kołaczkowski Marcin
Kołakowski Mateusz
Kołodziejczyk Nikola
Komarov Aleksiej
König Manuel
Konikiewicz Paweł
Köninger Dominik
Kooij Peter
Kopeć Jarosław
Korelus Bartłomiej
Koreneva Alexandra
Korobeinikov Andrei
Korzeniowski Andrzej
Kosendiak Andrzej
Kosendiak Władysław
Kościukiewicz Jakub
Kotche Glenn
Kotlarski Jacek
Kotz Celina
Kotz Malwina
Kovacic Ernst
Kowalczyk Marta
Kowalska Jolanta
Kowalski Jacek
Kowalski Paweł
Kowalski Robert
Kozendra Zuzanna
Kozera Zbigniew
Koziak Bartosz
Kozłowski Karol
Kozłowski Mischa
Kraggerud Henning
Král Tomáš
Krasna-Korycińska Małgorzata
Krauze Nicolas
Krejča Jan
Kroker Kinga
Krotoska Anna
Król Kamil
Kruk Monika
Kruse John
Kryger Urszula
Krylov Sergej
Krzeszowiec Adam
Krzeszowiec Jan
Krzewiński Jakub
Krzewiński Kuba
Krzysica Tomasz
Ksenicz Olga
Kubas-Kruk Aleksandra
Kubit Eneasz
Kubit Eneasz
Kuijken Piet
Kuk Tomasz
Kulig Joanna
Kulig Magdalena
Kulka Konstanty Andrzej
Kuls Aleksandra
Kultyszew Mirosław
Kunach Aleksander
Kupczak Sławomir
Kupiec Ewa
Kupisiewicz Bogdan
Kurosaki Hiro
Kuwahara Shizuo Z
Kuzniecow Wiktor
Kuźniczanie
Kwartet smyczkowy Pakamera
Kwartet smyczkowy Pakamera
Kwartet Śląski
Kwartludium
KwaZulu-Natal Youth Choir
Kweksilber David
Kwiatkowska Anna
Kwiatkowski Rafał
Kwieciński Arkadiusz
Kwieciński Tomasz
Kwinta Piotr

M

Machitidze Marika
Machtelinckx Ruben
Maciej Kądziela Quartet
Maciej Obara Quartet
MacLeod Stephan
Madaras Gergely
Maghini Coro
Majewska Barbara Kinga
Majewski Robert
Majka-Pacanek Teresa
Makal Bogdan
Makigami Koichi
Makłowicz Robert
Maksymczuk-Thiel Edyta
Maksymiuk Jerzy
Maliczowski Paweł
Malovany Joseph
Manley Katherine
Marasz Hanna
Marcin Wasilewski Trio
Marciniak Zbigniew
Marciniec Ewa
Marcinkowska Joanna
Marco-Buhrmester Alejandro
Marczyński Jacek
Maria Maceratini Ottavia
Markowicz Anna
Markowicz Marcin
Markowski Maciej
Markowski Marcel
Marsalis Wynton
Marsollier Anaëlle
Martin Kenny
Masecki Marcin
Masekela Hugh
Maślanka Piotr
Maślanka Piotr
Matuszyńska Sylwia
Maxim Szymon
Mazoń Aleksandra i Grzegorz
Mazur Aneta
Mazur Jan
McCreesh Paul
McGillivray Alison
Meccore String Quartet
Mehldau Brad
Mehta Zubin
Meier Waltraud
Meir Wellber Omer
Meisner André
Meltzer Yigal
Mendelssohn Vladimir
Mendyk Michał
Menor José
Merena Wojciech
Meunier Lionel
Mexis Paris
Miarczyński Jakub
Michalak Kamila
Michalak Stan
Michalski Jakub
Michałowska Marzena
Micker Michał
Midori
Miecznikowski Maciej
Mields Dorothee
Miesenberger Markus
Mikalauskas Liudas
Mikkelsen Terje
Mikołajczyk Anna
Milanesi Raffaella
Miller Marcus
Miller Tania
Miller Vladimir
Minguet Quartett
Minney Eleanor
Miodek Jan
Mirowski Marcin
Misiak Marcin
Misiek-Zbierska Joanna
Miszczak Maria
Miśkiewicz Olek
Mitchell Robert
Mitoraj Kuba
Miyazaki Mieko
Mizerska Ewa
Młoda Polska Filharmonia
Młodawski Maciej
Młynarczyk Monika
Mobley Reginald
Mohr Thomas
Mokry Andrzej
Molęda Mateusz
Molvær Nils Petter
Momot Małgorzata
Mondok Yvette
Moniuszko Anna
Monteverdi Choir
Moran Jason
Morawski Robert
Mori Ikue
Morini Guido
Morrison Hannah
Mosca Antonio
Mosimann Roli
Mosur Łukasz
Moszkin Konstanty
Moś Marek
Możdżer Leszek
Mráček Jan
Mrowca Ewa
Mthethwa Johan
Mucha Krzysztof
Mühlemann Regula
Mulroy Nicholas
Murray Robert
Murrihy Paula
Musiał Janusz
Musiques Nouvelles
Mušović Dubravka
Muszyński Michał
Muus Niels
Mykietyn Paweł
Myśliwiec Monika

P

Pachołek Radosław
Pacquier Judith
Padmore Mark
Paleczny Piotr
Pałosz Mikołaj
Pandolfo Paolo
Pańko Małgorzata
Państwowy Kameralny Chór z Armenii
Papadopoulou Katerina
Papuzińska-Uss Maria
Park June-Sung
Parry Ben
Pasiecznik Olga
Pasotti Michele
Pastuszka Adam
Patitucci John
Pavisic Filip
Pawluś Arkadiusz
Pawłowska Aleksandra
Pawłowska Justyna
Pawnuk Rafał
Pełech Krzysztof
Pena Lula
Penderecki Krzysztof
Pérès Marcel
Pérez Danilo
Pérez Guilermo
Perianes Javier
Perliński Paweł
Pernal Bartosz
Perret Guillaume
Persson Annalena
Petrenko Mikhail
Petrenko Vasily
Petrykat Edwin
Pfaff Werner
Pianca Luca
Piasecki Grzegorz
Piazzolla Astor
Pichler Günter
Pieniek Grzegorz
Pieronkiewicz Ewa
Pierończyk Adam
Pietraszewski Igor
Pietrzak Jarosław
Pijarowski Marek
Pilch Magdalena
Pilch Marek
Pilch Zbigniew
Pinnock Trevor
Pinto-Ribeiro Filipe
Pinto-Ribeiro Tiago
Piotrowski Grzegorz „Grzech”
Pires Maria João
Pizzolato Marianna
Płachta Katarzyna
Pławner Piotr
Płonka Jarosław
Podger Rachel
Podkarpacki Chór Męski
Podzielny Małgorzata
Pogorelić Ivo
Polakowska-Rybska Izabela
Polish Cello Quartet
Polska Filharmonia Kameralna Sopot
Polska Orkiestra XVIII wieku
Polski Narodowy Chór Młodzieżowy
Połoński Dominik
Poniedziałek Jacek
Poniedzielski Andrzej
Popien Elisabeth
Poplutz Georg
Poppen Christoph
Porębska Wioletta
Porębski Adam
Porzyc Anna
Postensemble
Postrożna Jadwiga
Potasiński Leszek
Pozdiejewa Anna
Precipitevolissimevolmente
Preusser Paul
Prohaska Anna
Pryn Christine
Prządka Wiesław
Przemyk-Bryła Agnieszka
Przestrzelski Karol
Przytocki Paweł
Pszonka Tadeusz
Puchłowski Mariusz
Pugs & Crows
Pugs and Crows
Pujanek Przemysław
Pujanek Radosław
Puntin Claudio

S

Saagara
Sabadus Valer
Sächsische Staatskapelle Dresden
Sakai Shoko
Salar-Verdú Jose Antonio
Sałajczyk Piotr
Samuel Blaser Trio
Santos Silva Susana
Sapiecha-Muzioł Małgorzata
Sauls Leeroy
Savall Jordi
SaxArte Quartet
Scandelli Marcello
Schachtner Benno
Schicketanz Isabel
Schiff Heinrich
Schmid Benjamin
Schmitt Maximilian
Schornsheim Christine
Schuldt Clemens
Sells Jonathan
Sember Michał
Semerádová Jana
Senn Christian
Serafińska Anna
Serenissima Res Publica
Sharkey Chris
Sharratt Nicholas
Shilkloper Arkady
Shorter Wayne
Shwartz Benjamin
Sibilski Mateusz MJ
Sidorova Ksenija
Sikała Maciej
Sikorski Marcin
Sim So Young
Sinadinovic Dejan
Sinfonia Varsovia
Sinfonieorchester MDR
Sinfonietta Cracovia
Singers The Swingle
Sinkovsky Dmitry
Sir John Eliot Gardiner
Siwak Robert
Skałuba Paweł
Skoczek Justyna
Skoczylas Jerzy
Skou Larsen Lavard
Skrla Leszek
Skrowaczewski Stanisław
Skrzypczak Bettina
Skrzypek Adam
Skrzypek Sebastian
Skweres Tomasz
Sladkovsky Alexander
Slobodeniouk Dima
Sławek Maria
Słobodzian Ramona
Smoczyński Mateusz
Smolyn Artur
Smolyn Sebastian
Sobotka Iwona
Sohn Yeyoung
Sollima Giovanni
Solnicka Beata
Solyom Stefan
Sołowiew Stanisław
Sompoliński Marcin
Soo Mart
Sotiriadis Theofilos
Sotomski Jacek
Spassov Theodosii
Spera Marcin
Spering Andreas
Sphere
Spiegel Laurie
Spirituals Singers Band
Spółdzielnia Muzyczna Contemporary Ensemble
Sr Cristina Scuccia
Stadhouders Bram
Stanek Justyna
Stanisławska Monika
Stankiewicz Kuba
Stankiewicz Mateusz
Stańczyk Marcin
Staroń Katarzyna
Staśkiewicz Anna Maria
Staśto Matylda
Staveland Magnus
Stawarz Lilianna
Steckel Julian
Steen-Andersen Simon
Stefaniuk Marcin
Stencel Krzysztof
Stephen Pamela Helen
Steude Barbara Christina
Stockhammer Jonathan
Stolarski Janusz
Stowarzyszenie Śpiewacze Canto Alegre w Łodzi
Strahl Tomasz
Strug Adam
Strugała Tadeusz
Stryjo
Strzemżalski Andrzej
Strzyżowski Chór Kameralny
Stuber Katja
Studencki Chór Uniwersytetu w Pardubicach
Studniak Cezary
Stuhr Jerzy
Stumm Jennifer
Sudbin Yevgeny
Sumera Tammo
Summers Hilary
Swensen Joseph
Symfoniczna NFM Orkiestra
Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks
Szadejko Andrzej Mikołaj
Szalonek Witold
Szapołowska Grażyna
Szczepaniak-Przybylińska Jolanta
Szczepańska Dorota
Szczyciński Maciej
Szelest Marcin
Szewczyk Piotr
Szilasi Alex
Szlachcic Bartłomiej
Szlezer Marek
Szomańska Olga
Szomański Włodzimierz
Szostak Anna
Szpyrka Monika
Szrom Janusz
Szufłat Anna
Szulc Radosław
Szybalska - Matczak Jolanta
Szymajda Wiktor
Szymanowski Quartet
Szymczak Gracjan
Szymczewska Agata

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminę Wrocław, Województwo Dolnośląskie, zarejestrowana w Rejestrze Instytucji Kultury Gminy Wrocław pod nr RIK 38/2014.

Mecenasi:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie