fot. archiwum artysty
Benoit Arnould

Benoit Arnould studiował śpiew pod kierunkiem Christiane Stutzmann w Konserwatorium w Metzu, a następnie w Konserwatorium w Nancy, gdzie w 2007 r. zdobył złoty medal i I nagrodę w kategorii śpiewu lirycznego. Jest laureatem Révélations classiques de l'Adami 2007.

Jego kariera solowa rozpoczęła się w Szwajcarii, gdzie współpracował z Michaelem Radulescu i debiutował w rolach operowych z zespołem Le Concert Spirituel pod kierunkiem Hervé Niqueta (Medea Charpentiera oraz Prozerpina Lully’ego).
Artysta wykonuje liczne oratoria, w tym obie Pasje Bacha (jako Chrystus), La Resurrezione Händla (jako Lucyfer), Requiem Fauré, Requiem i Mszę Mozarta, pod batutą m.in. Marca Minkowskiego, Philippe’a Herreweghe, Tona Koopmana, Christophe’a Rousseta, Emmanuelle Haïm, Raphaëla Pichona, Leonarda Garcíi Alarcóna i Petera Neumanna. Występuje podczas festiwali La Chaise Dieu, Festival de Saint-Denis, Ambronay, Beaune, Saintes, Rheingau Musik Festival, Musikfest Bremen, Seville, Fes. Gości także w najważniejszych salach koncertowych: paryskiej Salle Pleyel, Barbican Center w Londynie, KKL Luzern, Auditorium w Mediolanie i Madrycie, Victoria Hall w Genewie czy Biblioteka Kongresu w Waszyngtonie.
Arnould wziął udział w wielu nagraniach, m.in. Tancrède Campry (rola tytułowa), jako Anténor w Dardanusie Rameau z Ensemble Pygmalion oraz jako Florestan w Amadis Lully’ego z Les Talens Lyriques.
Na scenie operowej występuje jako Papageno w Czarodziejskim flecie Mozarta, w Tancrède Campry (rola tytułowa) w operach w Awinionie i Wersalu, jako Bellone/Don Alvar w Les Indes galantes Rameau (Opera w Bordeaux), jako Arcas w Medei Charpentiera (pod dyrekcją Emmanuelle Haïm w Théâtre des Champs-Élysées w Paryżu i w Operze w Lille) jako Guglielmo w Così fan tutte (wersja półinscenizowana) pod batutą Marca Minkowskiego; King Arthur Purcella pod dyrekcją Tona Koopmana; jako Jupiter w Platée Rameau pod batutą Jeana-Claude’a Maggiore oraz w Operze w Stuttgarcie w reżyserii Calixta Bieita.

Ostatnio śpiewał partię Cindora w Zaïs Rameau w Concertgebouw w Amsterdamie oraz w Theater an der Wien, oraz w Pasji wg św. Mateusza Bacha z Nederlandse Bach Vereniging.
W planach artysty są wykonania Bacha i Zelenki z zespołem Le Banquet Céleste pod dyrekcją Damiena Guillona, kantaty solowe Bacha z Café Zimmerman, współpraca z Václavem Luksem i Collegium Vocale 1704, Requiem Fauré z Philippem Herreweghe oraz Orchestre des Champs-Élysées w Japonii i Korei Południowej, Le lagrime di San Pietro Orlanda di Lasso z Collegium Vocale Gent w Kanadzie i w USA, Eneasz w Dydonie i Eneaszu Purcella z zespołem Le Poème Harmonique pod kierunkiem Vincenta Dumestre’a w Rouen, Vichy i Wersalu, a następnie w Opéra Royal de Wallonie z Guyem van Waasem i zespołem Les Éléments oraz tournée europejskie z Pasją wg św. Jana Bacha pod dyrekcją Daniela Reussa.
www.benoitarnould.com

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się