Magali Léger

Magali Léger rozpoczęła studia wokalne pod kierunkiem Christiane Eda-Pierre i kontynuowała pod okiem Christaine Patard w Conservatoire National Supérieur de Musique w Paryżu, gdzie jednogłośnie przyznano jej dyplom z pierwszą nagrodą w 1999 r. 
W 2003 r. została nominowana w kategorii „Rewelacja” do nagrody w konkursie Victoires de la Musique. Rychło zaczęła regularnie występować na najważniejszych scenach koncertowych w Lionie, Nantes, Metzu i Rouen, w Opéra Comique w Paryżu, Grand Théâtre de Luxembourg, Châtelet, Cité de la Musique, Lincoln Center w Nowym Jorku, Teatro Comunale w Bolonii, Wiedniu, na festiwalach w Aix-en-Provence i Beaune, itp. Artystka z równą łatwością śpiewa repertuar barokowy, jak i utwory współczesne, obok pereł repertuaru klasycznego i romantycznego. 
Współpracując z wybitnymi twórcami, takimi jak Marc Minkowski, Michel Plasson, Evelino Pido, Eliahu Inbal, William Christie, Emmanuel Haim, Macha Makeïeff, Laurent Pelly, Rodrigo Ruiz czy Jérôme Deschamps, śpiewała w następujących produkcjach: Mignon, Wesoła wdówka, Król mimo woli oraz L’Etoile, Thaïs i Werther, Don Pasquale, Napój miłosny, Poławiacze pereł, Porgy ad Bess, Die Jakobsleiter (Schönberg), Człowiek słoń (Laurent Petitgirard), Medea (Michèle Reverdy, premiera), Piękna Helena, Orfeusz w piekle, jak również Wesele Figara, Idomeneo oraz Uprowadzenie z seraju Mozarta.

Wydała dwie płyty z zespołem barokowym Rossolis w 2009 i 2010 r. – jedną poświęconą motetom i sonatom Handla, drugą zaś kantatom Pergolesiego. Magali Léger regularnie występuje na koncertach orkiestrowych (m.in. europejskie tournée z utworami Handla, z zespołem Le Concert d'Astrée), a także z pianistami, takimi jak Rémy Cardinale i Marcela Roggieri, w repertuarze od Chopina po Piazzollę. Przez wiele lat współpracowała z kompozytorem i pianistą M. Levinasem, z którym nagrała melodie Gabriela Fauré, m.in. La Bonne Chanson. W 2011 r. w Operze w Lille brała udział w premierze opery tegoż kompozytora Przemiana, opartej na opowiadaniu Franza Kafki. 
Ostatnio śpiewała Glorię Poulenca z Orchestre National des Pays de la Loire w Nantes i Angers, w Królu Dawidzie w Théâtre du Capitole w Tuluzie, wystąpiła też w rolach: la Raison, Lucile i Lucie (opera-balet Les Fêtes Vénitiennes André Campry) w Brooklyn Academy of Music w Nowym Jorku oraz w Stabat Mater Pergolesiego z Avignon Provence Orchestra.

W planach liczne występy koncertowe, w tym z zespołami Rosasolis i Contraste. 

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się