Jakub Krzewiński

Kompozytor. Jego twórczość oscyluje wokół zagadnienia dotyku: jako genezy dźwięku oraz sposobu jego percepcji, jako osi relacji performer–instrument oraz jako medium komunikacji społecznej. Poprzez stosowanie środków performatywnych, multimediów i odniesień taktylnych proponuje publiczności nowe sposoby kontaktu z muzyką oraz z cielesnością.

Ukończył z wyróżnieniem Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną im. H. Wieniawskiego w Łodzi w klasie skrzypiec prof. Iwony Wojciechowskiej, studiował kompozycję m.in. u Zygmunta Krauzego na Akademii Muzycznej w Łodzi, u prof. Marka Andre oraz prof. Manosa Tzangarisa w Hochschüle für Musik w Dreźnie, a także u prof. Yannisa Kyriakidesa w Królewskim Konserwatorium w Hadze. Swoje umiejętności rozwijał również na licznych kursach mistrzowskich.
W 2018 r. został uznany przez culture.pl za jednego z 10 najbardziej obiecujących młodych kompozytorów młodego pokolenia w Polsce. Jego utwory wykonywali/zamawiali m.in.: MusikFabrik (Niemcy), Garage Ensemble (Niemcy), Kompopolex Ensemble (Polska), NEMØ Ensemble (Belgia), Ensemble Royaal (Holandia), Hashtag Ensemble (Polska), Handwerk ensemble (Niemcy), duet Kwiatkowska / Pałosz (Polska). Jego utwory i instalacje były prezentowane na wielu festiwalach w Polsce, Belgii, Holandii, Niemczech, Portugalii i Chinach.

Artysta jest laureatem nagrody Förderpreis für junge Komponisten 2019 przyznawanej przez Rząd Saksonii. Został zaproszony do wzięcia udziału w rezydencjach artystycznych: Binaural Nodar SOCCOS Residency w Vouzeli w Portugalii w 2016 r., LABO w Antwerpii w 2017 r., PointX z zespołem NEMØ Ensemble w PointX w Gandawie  w 2018 r. W 2019 r. nakładem Bôłt Records ukazała się płyta DVD pt. Incorporate z jego utworami kameralnymi.
Kompozytor współpracuje z artystką audiowizualną Aleksandrą Chciuk. Wspólnie stworzyli m.in.: koncert/instalację Black of Granule na 2 performerów, fortepian i jednego słuchacza podczas Musica Privata w Łodzi w 2016 r. oraz na Festiwalu Instalakcje w Warszawie w 2018 r. Z tą samą artystką współpracował przy audioperformansie Splot-maszyna zamówionym na otwarcie Triennale Tkaniny w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi.

Jest autorem serii obiektów Ameublement de musique, które do tej pory były prezentowane w formie instalacji lub w formie koncertu w Polsce, Belgii i Holandii i Niemczech, w tym w ramach utworu zamówionego przez Ensemble MusikFabrik.

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się