Barbara Kinga Majewska / fot. archowum artysty
Barbara Kinga Majewska

Urodziła się w Warszawie. Jest muzykiem, performerką, autorką tekstów, publicystką, inicjatorką projektów poświęconych muzyce współczesnej, pedagogiem. Absolwentka wokalistyki i pedagogiki muzyki w Hochschule für Musik Detmold. Studiowała śpiew solowy w Royal Academy of Music w Sztokholmie i muzykologię na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyła Podyplomowe Studium Pieśni na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.
Była stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, DAAD, Bertelsmann Stiftung, Richard-Wagner-Stiftung, Werner Richard – Dr. Carl Dörken Stiftung, Hans und Stefan Bernbeck-Stiftung. Jest finalistką międzynarodowego konkursu wokalnego NEUE STIMMEN. Uczestniczyła w Akademii Operowej Teatru Wielkiego – Opery Narodowej oraz w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Angelikę Kirchschlager, Grace Bumbry, Christę Ludwig, Barbarę Bonney, Anitę Garančę i Andrása Schiffa. Uczestniczyła w 47 edycji Internationale Ferienkurse für Neue Musik w Darmstadt w klasie Donatienne Michel-Dansac. Ponadto uczestniczyła w pierwszej edycji programu Instytutu Muzyki i Tańca „Nowa Twarz Muzyki”.
Zadebiutowała w 2014 roku w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie (Projekt „P”). Prawykonała kompozycje Aleksandry Gryki, Marcina Stańczyka, Andrzeja Kwiecińskiego, Wojciecha Blecharza, Sławomira Wojciechowskiego, Karola Nepelskiego, Joanny Woźny, Lukasa Ligetiego, Adama Walickiego, Jasona Buchanana i Juliana Lembkego. W operze Pawła Mykietyna Czarodziejska góra w reżyserii Andrzeja Chyry wykonuje partię Kławdii Chauchat. W polskiej premierze opery Olgi Neuwirth Lost Highway wcieliła się w postać Renée i Alice.
Współpracowała m.in. z zespołem Kwadrofonik, Royal String Quartet, Arditti Quartet, Kwartludium, Ensemble Garage i Spółdzielnią Muzyczną. Występowała w Międzynarodowym Centrum Kultury Nowy Teatr, Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, Konzerthaus Berlin, Sali Kameralnej NOSPR, Narodowym Forum Muzyki, Teatrze Rozmaitości, Małopolskim Ogrodzie Sztuk, CSW Zamku Ujazdowskim, Muzeum Sztuki w Łodzi, Studiu Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego, Studiu Polskiego Radia im. W. Szpilmana, Centrum Konferencyjnym Willa Decjusza, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Królikarni, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Centrum Kongresowym ICE Kraków, Mediatece w Tychach, Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu oraz na festiwalach takich jak m.in.: SWR Donaueschinger Musiktage, Warszawska Jesień, Sacrum Profanum, Nostalgia Festival Poznań, Malta Festival Poznań, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Kameralnej „Muzyka na Szczytach”, Kwartesencja, Festiwal Ogrody Muzyczne, Festival KLANG! i Słuchy.
Publikuje w magazynie „Glissando” i „Muzyka w Mieście”. Od września 2016 roku jest stałą felietonistką miesięcznika „Ruch Muzyczny”. W 2015 roku została laureatką nagrody głównej w Konkursie Polskich Krytyków Muzycznych KROPKA.
Jest autorką Krytycznego przewodnika po sposobach realizacji zapisu nutowego we współczesnej muzyce wokalnej (www.krytycznyprzewodnikwokalny.pl) i manifestu Nowa śpiewność w muzyce współczesnej.
Była nominowana do Paszportu „Polityki” 2015 w kategorii „Muzyka Poważna” oraz nagrody Fryderyk 2017 w kategorii „Płyta Roku – Muzyka Współczesna”. Według magazynu „Wysokie Obcasy” była jedną z 50 najbardziej wpływowych kobiet w Polsce w 2016 roku.

-------------------

Barbara Kinga Majewska is a musician, performer, songwriter, publicist, initiator of contemporary music projects. Nominated for the 2015 Paszport Polityki Award in the Classical Music category. According to the Wysokie Obcasy magazine, she is one of the 50 most influential women in Poland in 2016. A graduate of vocal performance and music pedagogy at the Hochschule für Musik Detmold. Aside from studying solo singing at the Royal Academy of Music in Stockholm and musicology at the University of Warsaw, she also graduated from the Postgraduate School of Songs at the Fryderyk Chopin University of Music in Warsaw and Opera Academy of the Great Theatre – Polish National Opera. Majewska won multiple scholarships, including the Ministry of Culture and National Heritage, DAAD, Bertelsmann Stiftung, Richard-Wagner-Stiftung, Werner Richard – Dr. Carl Dörken Stiftung, Hans und Stefan Bernbeck Stiftung. She was the finalist of the NEUE STIMMEN International Vocal Competition. In Paweł Mykietyn's Magic Mountain opera she plays the part of Clavdia Chauchat. Majewska is a columnist at Ruch Muzyczny monthly and the author of the Critical Guide to the Ways of Implementing Musical Notation in Contemporary Music and the New Singing in Contemporary Music manifesto.

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się