Joanna Wożny / fot. archiwum artystki
Joanna Woźny

Urodziła się w 1973 roku. W latach 1992–1998 studiowała filozofię na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, a w latach 1996–2003 – kompozycję na Universität für Musik und darstellende Kunst w Grazu w klasie Beata Furrera (uzyskała dyplom z wyróżnieniem).
Została uhonorowana wieloma nagrodami, m.in. nagrodą miasta Graz w dziedzinie muzyki (2001), nagrodą za dorobek artystyczny przyznaną przez Universität für Musik und darstellende Kunst  w Grazu (2004), Publicity Preis przyznawaną przez SKE (2010) i Erste Bank Kompositionspreis (2010).
Jej utwory były wykonywane przez takie zespoły, jak m.in. ORF Radio-Symphonieorchester Wien, Deutsches Symphonie-Orchester Berlin, Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Klangforum Wien, Ensemble Mosaik, ensemble recherche, Ensemble Ascolta, Ensemble Courage, PluralEnsemble, Ensemble PHACE czy die reihe. Jej dziełami dyrygowali m.in. Brad Lubman, Enno Poppe i Lukas Vis. Muzyka kompozytorki była wykonywana m.in. w ramach festiwali Wien Modern, Ultraschall Berlin, Warszawska Jesień, Musica Polonica Nova, Klangspuren Schwaz, Musikprotokoll Graz, Forum neuer Musik, Eclat Festival, ISCM World Music Days 2013.

Jej ważniejsze kompozycje to: Die verlorenen Pfade I na saksofon tenorowy, kontrabas i perkusję (2003), Die verlorenen Pfade II na klarnet i taśmę (2003), Musik für Flöte, Bassklarinette und Klavier na flet, klarnet basowy i fortepian (2005), Return na saksofon solo i zespół (2006), Loses na orkiestrę (2006), kahles Astwerk na głos wokalny, flet, skrzypce i wiolonczelę (2007/2008), Ferne-Annäherung na chór mieszany (2008), Surfacing na trio smyczkowe (2008), Archipel na orkiestrę (2008), Retrun (wersja zrewidowana) na saksofon tenorowy solo i zespół (2009), Prolepsis na puzon, perkusję i kontrabas (2010), Für Viola solo na altówkę solo (2010), as in a mirror, darkly na zespół (2010), disintegrated na orkiestrę (2010), Vom Verschwinden einer Landschaft II na skrzypce, altówkę, wiolonczelę i fortepian (2011), mobile elements na klarnet basowy, puzon, perkusję, fortepian, skrzypce, wiolonczelę i kontrabas (2011), air balance na organy (2011), lost motion na wiolonczelę orkiestrę smyczkową (2012), diffraction courses na klarnet, saksofon, dwóch perkusistów, fortepian, skrzypce, wiolonczelę i kontrabas (2012), stairs na flet, fortepian, akordeon, skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2013), suspended na flet, akordeon i wiolonczelę (2013), as in a mirror, darkly (wersja zrewidowana) na zespół (2013), brown, fizzled out na trąbkę, puzon, dwóch perkusistów, fortepian, gitarę elektryczną i wiolonczelę (2013/2014), sAmo na flet basowy, akordeon i wiolonczelę (2014), some remains na flet, klarnet, fortepian, altówkę i kontrabas (2014), Lacunae na pięć głosów wokalnych (2015), un altro… di vento, di cielo na solistów, chór i live electronics (2015), sunderings na zespół (2016), from what height fallen na sześć głosów męskich (2016).

https://www.editionjulianeklein.de/
http://culture.pl/pl/tworca/joanna-wozny

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się