Thomas Hobbs


Urodzony w Exeter, studiował w Royal College of Music pod kierunkiem Neila Mackiego, gdzie uzyskał stypendia RCM Peter Pers i Mason Scholarship, oraz w Royal Academy of Music pod kierunkiem Rylanda Daviesa, gdzie otrzymał m.in. Kohn Bach Scholarship. Otrzymał również Susan Chilcott Scholarship, a także tytuły Royal Philharmonic Society Young Artist i Associate Artist of the Classical Opera Company.


Hobbs występował i nagrywał z wieloma czołowymi zespołami, w tym The Tallis Scholars, Fagiolini, The Sixteen, Polyphony, The Cardinall’s Musick oraz Dunedin Consort, z którymi nagrał cieszące się uznaniem krytyki Acis and Galatea Händla, Mszę h-moll Bacha oraz Esther Händla. Artysta często współpracuje ze Stuttgart Kammerchor, Bach Akademie Stuttgart oraz z Philippe’em Herreweghe i jego słynnym zespołem Collegium Vocale Gent, z którym regularnie podróżuje po Europie i Stanach Zjednoczonych, jako solista wykonujący najważniejsze dzieła muzyki XVI–XVIII wieku. Był również członkiem prestiżowej Académie Aix-en-Provence Festival, gdzie wstępował z zespołem Camerata Salzburg pod kierunkiem Louisa Langrée.


Artysta występuje w repertuarze operowym, m.in. rola tytułowa w Albercie Herringu, Acis w Acis and Galatea, Ferrando w Così fan tutte, Ramiro w Cenerentoli, Hrabia w Cyruliku sewilskim, Fileno w La fedelta premiata Haydna, w operze Sprawa Makropoulos Janacka oraz Telemach w Powrocie Ulissesa, która to produkcja dla English National Opera pod batutą Jonathana Cohena zyskała uznanie krytyki. Thomas Hobbs chętnie występuje też z recitalami, m.in. Winter Songs Bretta Deana na Cheltenham Festival, On Wenlock Edge Vaughana Williamsa z Edinburgh Quartet, Piękna młynarka Schuberta oraz Liederkreis op. 39 Schumanna, recital pieśni Mozarta w Kings Place w Londynie, recital pieśni angielskich i niemieckich dla Festiwalu Accademia delle Crete Senesi w Toskanii, a ostatnio pieśni Wolfa na Oxford Lieder Festival oraz recital na Ryedale Festival z Christopherem Glynnem.


Ostatnie występy w repertuarze koncertowym to Pasja wg św. Mateusza Bacha z Collegium Vocale, Pasja wg św. Jana z Pygmalion Ensemble pod dyrekcją Raphaëla Pichona; Msza h-moll Bacha z Akademie für Alte Musik Berlin, Bach Akademie Stuttgart i Freiburg Bachchor, Pasja wg św. Jana z Capella Amsterdam pod kierunkiem Daniela Reussa; Mesjasz Händla i Msza h-moll z Le Concert Lorrain, Msza C-dur Beethovena z udziałem Stuttgart Kammerchor, debiuty z Northern Sinfonia, City of Birmingham Symphony, Royal Scottish National i Bournemouth Symphony Orchestra, z renomowanym zespołem grającym na instrumentach dawnych Accademia Bizantina pod kierunkiem Ottavia Dantone oraz z Academy of Ancient Music w partiach Apolla i Pasterza w Orfeuszu Monteverdiego (przedstawienia półinscenizowane w Barbican Centre w Londynie pod dyrekcją Richarda Egarra). Jego najnowsze nagranie Chandos Anthems Händla pod dyrekcją Stephena Laytona z udziałem Orkiestry Wieku Oświecenia cieszy się powszechnym uznaniem.


Hobbsa plany na przyszłość to tournée z Collegium Vocale, rola Ewangelisty w Pasji wg św. Mateusza z Le Concert Lorrain, Magnificat Bacha z Netherlands Bach Society, Trauermusik Bacha z zespołem Pygmalion (w planach nagranie), Theodora Händla w Genewie, Oratorium na Boże Narodzenie (Australian Chamber Orchestra), kolejne koncerty z Academy of Ancient Music oraz debiut z Tonkünstler-Orchester Niederösterreich (Oratorium na Boże Narodzenie Bacha).

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się