Lilianna Stawarz


Klawesynistka i pedagog. W 1988 roku ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie klawesynu Władysława Kłosiewicza, a w 1990 roku uzyskała dyplom Conservatoire National de Region de Rueil-Malmaison, w klasie Huguette Dreyfus.


Jako pedagog Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina bierze udział w licznych kursach, zajęciach i seminariach poświęconych interpretacji muzyki baroku. Szczególnie związana jest z Wydziałem Instrumentalno-Pedagogicznym w Białymstoku, gdzie od 2012 r. pełni funkcję prodziekana. Ponadto współpracuje z Zakładem Muzyki Dawnej oraz warszawskim Wydziałem Wokalnym, z którym corocznie organizuje koncerty i spektakle operowe jako kierownik artystyczny i dyrygent. Od 1991 roku jest członkiem zespołu muzyki dawnej Il Tempo, specjalizującego się w muzyce instrumentalnej i wokalno-instrumentalnej od wczesnego baroku do klasycyzmu. Dokonała z nim wielu nagrań radiowych, 5 CD oraz uczestniczyła w licznych koncertach i liczących się festiwalach muzyki dawnej w kraju i za granicą, m.in. w Brugii, Brukseli, Utrechcie, Moskwie, Nowym Jorku, Nowym Brunszwiku, Rzymie, Berlinie i Biszkeku (Kazachstan).


Lilianna Stawarz najbardziej ceni sobie działalność w zakresie kameralistyki. Z niektórymi solistami została ona utrwalona na płytach – z Agatą Sapiechą, Olgą Pasiecznik, Małgorzatą Wojciechowską, Arturem Stefanowiczem, Janem Staniendą, Tytusem Wojnowiczem.
Aktualnie współpracuje też z New Art Ensamble (Sebastian Wypych) i z zespołem instrumentów dawnych L`Ensemble Hyacinthus (Grzegorz Lalek).

W 2003 roku ukazała się jej pierwsza solowa płyta z utworami C.P.E. Bacha (wydana przez CD Accord), w styczniu 2007 roku – podwójny album CD z Suitami klawesynowymi HWV 426-433
 G.F. Haendla (wydany przez Fundację Pro Musica Camerata), a w 2012r. trzecia solowa płyta – z Inwencjami i sinfoniami Johanna Sebastiana Bacha wydana przez Polskie Radio.


Nagrała także dla Polskiego Radia materiał na płytę z Polonezami i fantazjami W.F. Bacha.


Od 1991 roku związana jest z Warszawską Operą Kameralną, zarówno jako klawesynistka-kameralistka, jak i dyrygent – prowadziła od klawesynu i pozytywu dzieła instrumentalne i wokalno-instrumentalne, m.in.: Pasję wg św. Marka J. S. Bacha, cykl koncertów Pieśni i Aryje — utwory XVIII wiecznych polskich kompozytorów, utwory A. Milwida i M. Żebrowskiego oraz Opera Omnia M. Mielczewskiego, a także opery: Dido and Aeneas H. Purcella, Tetide in Sciro D. Scarlattiego (CD ze spektaklu), Rinaldo G.F. Haendla (jako asystentka Władysława Kłosiewicza). Nagrała także, jako kierownik artystyczny, sześć płyt kompaktowych z muzyką instrumentalną i wokalno-instrumentalną XVII wieku – Opera Omnia M. Mielczewskiego oraz płytę z dziełami kompozytora polskiego baroku D. Stachowicza. Ponadto uczestniczyła w licznych koncertach i festiwalach Warszawskiej Opery Kameralnej, realizując basso continuo w takich dziełach operowych, jak: Orfeo,  Il Ritorno d`Ulisse in Patria i L`incoronazione di Poppea (C. Monteverdi), L`Euridice (J. Peri), Satiro e Corisca (T. Merula), Imeneo, Rinaldo i Giulio Cesare (G. Fr.Haendel), Alceste (J.-B. Lully), Tancrede (A. Campra) i Jephte (M. Montéclair). Wraz z z Jean-Claude Malgoirem brała również udział przy przygotowaniu i wykonywaniu oper: Catone in Utica (Tourcoing) A. Vivaldiego i Il Ritorno d`Ulisse In Patria (Royaumont) C. Monteverdiego.


Od 2003 roku prowadzi klasę klawesynu oraz zajęcia z wokalistami na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Białymstoku i Warszawie.

www.liliannastawarz.com

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się