Virgil Hartinger

 

Virgil Hartinger wyrastał w bardzo umuzykalnionej rodzinie, gdzie wprowadzano go od najwcześniejszych lat w klasyczny repertuar wokalny. Virgil jest solistą o szerokim repertuarze. Krytycy chwalą jego naturalną i wyrazistą muzykalność oraz jego ciepłą i dźwięczną barwę głosu. Jego kariera rozwijała się szybko w dziedzinie muzyki oratoryjnej – kreował zarówno partie Ewangelisty w pasjach Bacha, jak również role w licznych oratoriach Händla. Występował także w takich dziełach, jak Chrystus na Górze Oliwnej Beethovena, Święty Paweł Mendelssohna czy Messa di Gloria Pucciniego.
 
Współpracuje z takimi dyrygentami, jak Jamie Laredo, Helmut Müller-Brühl, Helmuth Froschauer, Roderich Kreile, Konrad Junghänel, Peter Neumann, Paul O’Dette, Michi Gaigg, Reinhard Goebel, Christophe Coin, Roy Goodman, Ton Koopman, Sigiswald Kuijken, Riccardo Chailly, Nicholas McGegan, Ivor Bolton i Thomas Hengelbrock. Jego role operowe to: Balmonte w Uprowadzeniu z seraju, Mengone w Lo Speziale Haydna, kilka ról w Midsummer Night’s Dream Brittena i Palazzo Incantato Rossiego oraz Pinkerton w Madame Butterfly. W 2008 roku zadebiutował w Deutsche Oper am Rhein w Düsseldorfie, gdzie kreował główną rolę tenorową Cirene w operze Giocasta J. H. Wilderera, która spotkała się z uznaniem krytyki.
 
Jego najnowsza rola operowa to Pylades w Ifigenii w Taurydzie Glucka. Artysta posiada stopnie naukowe Eastman School of Music w Nowym Jorku oraz Mozarteum w Salzburgu. Odbył studia podyplomowe w Oberlin College Ohio pod kierunkiem Richarda Millera. Przez wiele lat uczestniczył w Marlboro Music Festival w Vermont, doskonaląc swoje umiejętności jako wykonawca pieśni i kameralista. Występuje na wielu prestiżowych festiwalach takich, jak: Salzburg Festival, Carinthian Summer, Händel Festival w Göttingen, Beethovenfestw Bonn, Festivall Hall w Baden-Baden, Folle Journée w Nantes czy Lizbonie, Flanders Festival w Gandawie i w znanych salach koncertowych: Konzerthaus w Berlinie, Dortmundzie i Wiedniu, Filharmonie w Kolonii i w Essen, Tonhalle w Düsseldorfie, Theâtre des Champs Élysées, Tonhalle w Zürichu, Barbican Centre w Londynie, Gewandhaus w Lipsku i Carnegie Hall. Nagranie Uczty Aleksandra oraz Ody do Świętej Cecylii Händla pod batutą Petera Neumanna, jak również nagranie nowo odkrytej wersji Mesjasza w opracowaniu Joanna Adama Hillera pod batutą Nicholasa McGegana z udziałem artysty ukazały się ostatnio nakładem wytwórni Carus oraz NDR Classic. Nadchodzące projekty to m.in. tournée ze Stworzeniem świata Haydna z Roderichem Kreilem, Dresdner Kreuzchor i Konzerthaus Orchestra Berlin oraz nagranie CD i produkcja La Finta Giardiniera Mozarta z Michi Gaigg oraz L’Orfeo Barock Orhestra, a także recital An die ferne Geliebte z towarzyszeniem pianisty Patera Takácsa w Carnegie Hall.

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się