Paulina Boreczko-Wilczyńska

Paulina Boreczko-Wilczyńska uczyła się śpiewu w Białymstoku pod kierunkiem Violetty Bieleckiej, a następnie na Akademii Muzycznej we Wrocławiu oraz w Musikhochschule und Theater w Hanowerze w klasie profesor Carol Richardson-Smith. Jest laureatką pierwszej nagrody w Konkursie Moniuszkowskim Podlasia, zdobyła też pierwsze miejsce w VII Konkursie „Pieśń wieczorna“ im. S. Moniuszki w Białymstoku.

W 2011 roku rozpoczęła współpracę z Chórem Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu pod kierownictwem Agnieszki Franków-Żelazny, z którym koncertuje w ramach festiwali BBC Proms, Schleswig-Holstein Music Festival, Varaždinske Barokne Večeri, Wratislavia Cantans, Festiwal Tansmana w Łodzi.
Artystka współpracowała z Jerzym Maksymiukiem, wykonując jego pieśni z cyklu Czerwony księżyc, została także zaproszona przez Miłosza Bembinowa do prawykonania utworów Res Tua – Rozważania o miłości i nienawiści oraz Amor vincit.

Z solowym udziałem artystki powstały płyty z nagraniem Mszy Legnickiej Moryto, Litanii Ostrobramskich Moniuszki oraz Res Tua – Rozważań o miłości i nienawiści Bembinowa. Boreczko-Wilczyńska uczestniczyła w nagraniach płyt z muzyką chóralną i wielkimi dziełami wokalno-instrumentalnymi, jak Grande messe des morts Berlioza pod batutą Paula McCreesha. Eliasz Mendelssohna, nagrany wspólnie z Chórem Narodowego Forum Muzyki oraz Gabrieli Consort & Players, otrzymał w 2013 roku nagrodę Diapason D’Or.

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się