Hugo Oliveira

Urodził się w Lizbonie. Współpracuje z Porto Opera Studio, występując w takich produkcjach, jak Joaz Benedetta Marcellego pod dyrekcją Richarda Gwilta, L’Ivrogne Corrigé Glucka (jako Lucas) pod dyrekcją Jeffa Cohena.  Artysta wykonywał również utwór Frankenstein! Heinza-Karla Grubera pod kierunkiem Pierre-André Valade’a (Remix Ensemble), a następnie w 2006 roku z London Symphony Orchestra pod batutą Xaviera Rotha w Barbican Centre w Londynie. W ramach prestiżowej serii NPS w Concertgebouw Amsterdam Hugo Oliveira występował w La Wally Catalaniego (jako Pedone) oraz w Samsonie i Dalili Saint-Saënsa (jako II Filistyn) – oba utwory pod dyrekcją Giuliana Carelli – jak również w Lohengrinie Wagnera (jako Dritte Edler) pod dyrekcją Jaapa van Zwedena. W 2010 roku artysta śpiewał role tytułową w Un Retour Oscara Strasnoya na Festiwalu Aix-en-Provence pod dyrekcją Rolanda Harabaydiana. Inne występy operowe: Wesele Figara Mozarta (jako Figaro) w Porto Coliseu pod dyrekcją Younga min Parka, Les malheurs d’Orphée (jako Orfeusz) Milhauda w Cité de la Musique w Paryżu, Dziecko i czary Ravela (jako Fauteuil) pod dyrekcją Wayne’a Marshalla (Concertgebouw), Dydona i Eneasz Purcella (jako Eneasz), Venus and Adonis Johna Blowa (jako Adonis), Le Carnaval et La Folie Destouchesa (jako Momus), Orfeusz Monteverdiego (jako Pluton) z Divino Sospiro (Enrico Onofri) oraz jako Caronte z zespołem Academia (Françoise Lasserre), (w Dehli i w Paryżu oraz Rappresentazione di Anima e di Corpo Cavalierego w Berliner Staatsoper (René Jacobs). 

W dziedzinie muzyki oratoryjnej jego repertuar zawiera dzieła takie, jak Requiem Mozarta (Gulbenkian Orchestra od dyrekcją Michela Corboza, Legenda o św. Elżbiecie Liszta (pod dyr. Gienadija Rożdienstwieńskiego), Msza c-moll Mozarta (ONLP pod dyrekcją Saschy Goetzla), Requiem Brahmsa pod dyrekcją Marcusa Creeda, Les Noces Strawińskiego pod dyrekcją Roba Vermeulena oraz Pulcinella Strawińskiego z Martinem André. Z oratoriów barokowych wykonywał kantaty Bacha z Gulbenkian Orchestra pod dyrekcją Tona Koopmana, Pasję wg św. Jana Bacha z Orkiestrą XVIII wieku pod dyrekcją Franza Bruggena oraz Salomona Händla pod dyrekcją Paula McCreesha. Hugo Oliveira występował też pod kierunkiem Jordiego Savala (Les Concerts des Nations), z zespołem L’Arpeggiata (Christina Pluhar), z Josem van Veldhovenem (Netherlands Bach Society), z Joaną Carneiro (Portuguese Symphony Orchestra), Paule Dombrechtem (Il Fondamento), Brunem Wielem (Wallfisch Band), Klaasem Stokiem (Concerto d’Amsterdam), Gabrielem Garrido (Ensemble Elyma), Laurencem Cummingsem i Christophem Roussetem.

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się