Alejandro Marco-Buhrmester

Cieszący się międzynarodową renomą Alejandro Marco-Buhrmester należy do grona najbardziej uznanych barytonów bohaterskich swojego pokolenia. Po debiucie na Bayreuther Festspiele w partii Konrada Nachtigalla w Śpiewakach norymberskich w 2001 r., regularnie występuje w Bayreuth w takich rolach, jak Fritz Kothner (Śpiewacy norymberscy) czy Amfortas (Parsifal) pod dyrekcją Pierre’a Bouleza. Latem 2006 r. był chwalony za swój debiut w partii Guntera w Zmierzchu bogów w nowej inscenizacji Pierścienia Nibelungów pod batutą C. Thielemanna. 

Obok angaży do ról wagnerowskich, w których występował w Operze we Frankfurcie (Amfortas) i Operze w Paryżu (Kurnewal), sporo czasu poświęca na repertuar włoski i francuski. W ostatnich sezonach wykonywał partię Germonta w Traviacie, rolę tytułową w Cyruliku sewilskim, Conte di Luna w Trubadurze oraz partię Posy w Don Carlosie i rolę tytułową w Nabucco. Zdobył uznanie w repertuarze współczesnym: śpiewał m.in. rolę tytułową w światowym prawykonaniu Sekunden und Jahre des Casper Hauser Reinharda Febela w Operze w Dortmundzie, jak również rolę tytułową w Jakob Lenz Wolfganga Rhima podczas Internationale Musikfesttage w Lucernie.   

Alejandro Marco-Buhrmester śpiewał na takich scenach, jak Staatsoper Berlin, Deutsche Oper Berlin, Komische Oper Berlin, Theater Bonn, Opera Essen, Opera Frankfurt, Nationaltheater Mannheim, Staatstheater Saarbrücken, oraz w teatrach operowych Genui, Rygi, Tuluzy i w Operze Paryskiej W Ameryce Północnej zadebiutował w Canadian Opera Company w Toronto jako Miller w Luizie Miller oraz jako Germont w Traviacie w 2007 r. 

Współpracuje ze znakomitymi dyrygentami, jak Daniel Barenboim, Pierre Boulez, Paolo Carignani, Valery Gergiev, Eliahu Inbal, Fabio Luisi, Esa-Pekka Salonen, Christian Thielemann czy Simone Young. 

Obok znakomicie rozwijającej się kariery operowej, artysta jest bardzo ceniony jako śpiewak koncertowy. Wykonywał oratoria Bacha jak również Symfonię liryczną Zemlinsky’ego, IX Symfonię Beethovena czy VIII Symfonię Mahlera. Otrzymał zaproszenia na festiwale w Bergen i Lucernie, odbył tournée z Eliaszem Mendelssohna z udziałem Wiesbaden Knabenchor, SWR Sinfonieorchester oraz Deutsches-Sinfonie Orchester Berlin, z wielkim sukcesem występował też w koncertach noworocznych pod dyrekcją Marcusa Poschnera.  

Ostatnie projekty to występy w Deutsche Oper Berlin, Operze Paryskiej, Teatro Real w Madrycie, Tokyo National Opera, Teatre del Liceu w Barcelonie oraz w De Nationale Opera, gdzie zadebiutował jako Guy de Montfort w Nieszporach sycylijskich. Ważniejsze występy to m. in. nowa produkcja Willy’ego Deckera i Kirilla Petrenki – Tristan i Izolda podczas Ruhrtriennale (jako Kurnewal) oraz debiut w partii Orestesa w Elektrze w Rzymie pod dyrekcją Stefana Soltesza, a także partia Klingsora (Parsifal) w Operze w Lionie pod batutą Kazushiego Ono. 

W 2013 zadebiutował jako Ojciec w Jasiu i Małgosi w Monachium oraz ponownie wystąpił w Bayreuth jako Gunter w nowej inscenizacji Pierścienia (Zmierzch bogów pod batutą Petrenki, w reżyserii Castorfa). 
W sezonie 2014/2015 ponownie wystąpił jako Ojciec w nowej inscenizacji Jasia i Małgosi we Frankfurcie, jako Germont w Wiesbaden oraz Gunter w Monachium i Bayreuth. 
W planach występy w teatrach operowych w Madrycie, Frankfurcie i Berlinie oraz koncerty z Bamberger Symphoniker. 

lipiec 2015

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się