Maria Papuzińska-Uss

Studiowała grę na skrzypcach w warszawskiej Akademii Muzycznej. Już w czasie studiów zainteresowała się grą na skrzypcach barokowych, co zaowocowało kursami u Jaapa Schroedera (Clisson, Francja 1987 i 1989) i Marie Leonhardt (Amsterdam 1987 i Warszawa 1994).
Od 1991 roku pełni funkcję koncertmistrza zespołu instrumentów dawnych MACV w Warszawskiej Operze Kameralnej, gdzie wykonuje dzieła Monteverdiego, Landiego, Händla, Blowa, Mondovilla, Campry, Hassego i Mozarta.
W 1995 roku odbyła tournée europejskie z orkiestrą barokową Collegium Europae pod dyrekcją Wielanda Kujikena, a dwa lata później wystąpiła w cyklu telewizyjnych programów muzycznych, zrealizowanych przez wybitnego pianistę Waldemara Malickiego. W swej pracy Maria Papuzińska-Uss zetknęła się z takimi artystami, jak: Jean-Claud Malgoire, Marie Leonhardt, Simon Standage, François Martin, Sirkka-Liisa Kaakinen, Hidemi Suzuki, Barthold Kujiken, Didier Talpin, Kati Debretzeni i Pavlo Beznosiuk. Oprócz intensywnej pracy w Warszawskiej Operze Kameralnej Maria Papuzińska-Uss współpracuje z czołowymi polskimi zespołami muzyki dawnej takimi, jak: Arte dei Suonatori, Concerto Polacco, Harmonologia czy Wrocławska Orkiestra Barokowa.
W 2005 roku utworzyła wraz z A. Rychlik, E. Mrowcą, J. Kościukiewiczem i A. Birulą zespół instrumentów dawnych Nova Casa, z którym koncertuje i nagrywa. Od 2007 roku pracuje intensywnie z orkiestrą Les Musiciens du Louvre Marca Minkowskiego i dokonuje nagrań dla firmy płytowej Naïve.
W 2008 roku podczas XVII Festiwalu Mozartowskiego Maria Papuzińska-Uss wykonała na Zamku Królewskim w Warszawie koncerty skrzypcowe KV 207 i 211. Ma też w swoim dorobku partie solowe wykonywane na scenie w spektaklach Azione teatrale Mozarta (aria Non temer amato bene z tenorem Leszkiem Świdzińskim) i Giulio Cezare Händla (aria Se in fiorito prato z Anną Radziejewską).
Rok 2009 przyniósł niezwykle ciekawą współpracę z wybitną śpiewaczką Olgą Pasiecznik i realizację kameralnego spektaklu opartego na kantatach włoskich Händla pt. Tre donne, tre destini, wystawionego z sukcesem na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej.
Artystka gra na kopii instrumentu J. Steinera oraz na skrzypcach klasycznych z rzymskiej pracowni Davida Tecchlera.

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się