UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
15
Lutego 2015
niedziela
godz. 19:00
sala koncertowa Filharmonii
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 19, Wrocław
Akademia Händlowska
Wykonawcy:

Paul McCreesh – dyrygent
Pamela Helen Stephen  – Salomon (alt)
Katherine Watson – Żona Salomona, Pierwsza Nierządnica (sopran)
Gillian Webster  – Druga Nierządnica, Królowa Saby (sopran)
Joshua Ellicott – Zadok (tenor)
Peter Harvey – Lewita (bas)
Chór NFM
Agnieszka Franków-Żelazny– kierownictwo artystyczne
Wrocławska Orkiestra Barokowa
Jarosław Thiel – kierownictwo artystyczne

Program:

G.F. Händel Salomon HWV 67 

Paul McCreesh, fot. archiwum MFWC

Händlowskie oratoria oparte na Starym Testamencie były hitami w XVIII-wiecznej Anglii. W kolejkach po bilety stała klasa średnia, mieszczanie, a nawet służący, kucharki, rzemieślnicy.

Podczas gdy opera przedstawiająca dworskie intrygi była ulubioną rozrywką arystokracji, zwykli ludzie z wypiekami na twarzy słuchali oratoriów opowiadających „mięsiste” – nierzadko krwawe bądź zabarwione erotyką – historie biblijne. Treść Salomona wywodzi się z Pierwszej Księgi Królewskiej i Drugiej Księgi Kronik, opowiada o ukończeniu budowy świątyni w Jerozolimie, o słynnych sądach króla Salomona, o wizycie w Izraelu królowej arabskiej krainy Saba. Warto zauważyć, że w cztery drugoplanowe postacie żeńskie wcielają się tylko dwie śpiewaczki, zmieniając tożsamość między aktami, a partia Salomona jest wykonywana przez kobietę.

Cennik:

 N 60 U 40 VIP 80

Uczniowie szkół muzycznych oraz studenci Akademii Muzycznej będą mieli możliwość kupienia biletu na koncert w cenie 20 zł.


Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminę Wrocław, Województwo Dolnośląskie, zarejestrowana w Rejestrze Instytucji Kultury Gminy Wrocław pod nr RIK 38/2014.

Mecenasi:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie