UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
08
Stycznia 2016
piątek
godz. 19:00
NFM, Sala Główna
plac Wolności 1, Wrocław
Wiedeń tańczy
Wykonawcy:

Koen Kessels – dyrygent
Monika Myśliwiec – choreografia
Kamilla Wójcik, Karolina Ochmann, Łukasz Huzik Kryspin Hermański – tancerze Zespołu Pieśni i Tańca Śląsk im. Stanisława Hadyny
NFM Filharmonia Wrocławska

Program:

F. von Suppé Uwertura do komedii Ein Morgen, ein Mittag, ein Abend in Wien           
J. Strauss syn Życie artysty – walc op. 316
J. Strauss syn Marsz egipski op. 335                           
J. Strauss Ohne Sorgen, Polka-schnell op. 271                        
J. Strauss syn Uwertura do operetki Baron cygański                    
J. Strauss syn Annen-Polka op. 117                                
E. Strauss Mit Dampf, Polka-schnell op. 70                            
J. Strauss syn Das Spitzentuch der Königin: Rosen aus den Süden op. 388            
J. Strauss syn Czardasz z opery Ritter Pázmán op. 441                    
J. Strauss syn Die Tauben von San Marco z operetki Noc w Wenecji op. 414        
J. Strauss syn Elektrofor, Polka-schnell op. 297                        
J. Strauss syn Éljen a Magyar, Polka-schnell op. 332                        
***
O. Nicolai Uwertura do opery Wesołe kumoszki z Windsoru
J. Strauss syn Perpetuum mobile op. 257                            
J. Strauss syn G’schichten aus dem Wienerwald – walc op. 325                   
J. Strauss Moulinet-Polka op. 57                                
J. Strauss Jokey-Polka op. 278                                    
J. Strauss Friedenspalmen – walc op. 207                           
J. Strauss syn Luzifer, Polka-schnell op. 266                            
J. Strauss ojciec Champagner-Galopp op. 8                        
J. Strauss syn Banditen-Galopp, Polka-schnell op. 378    

 Koncert w ramach I festiwalu Noworocznego Zainspirowany Wiedeń – Wiedeń inspiracją

Koen Kessels, fot. archiwum artysty

Do dziś istnieje przekonanie, że wiedeńczycy są obdarzeni szczególnym zamiłowaniem do muzyki. Przez stulecia w stolicy Austrii grano i śpiewano ku powszechnej uciesze, a chwytliwe melodie towarzyszyły mieszkańcom na dworach, w teatrach czy gospodach. Myśląc o muzyce wiedeńskiej, nie sposób pominąć twórczości przedstawicieli rodziny Straussów, a przede wszystkim dwóch Johannów – ojca i syna. Stali się oni ikonami muzyki popularnej swoich czasów, a do ich walców przez niemal sto lat tańczył cały Wiedeń.
Johann ojciec karierę muzyczną rozpoczął, grając w gospodach. Zresztą nawet będąc u szczytu sławy, pojawiał się na salonach jedynie w roli muzyka. Swoimi błyskotliwymi walcami Strauss szybko olśnił cały Wiedeń, po czym wyruszył ze swą orkiestrą na podbój Europy. Zyskał wówczas uznanie wielu poważanych artystów, w tym zazwyczaj sceptycznego Hectora Berlioza. Wkrótce sławę ojca przyćmił syn, który mimo zakazu kształcił się u cenionych wiedeńskich muzyków. Młodzieniec wykorzystał konflikt rodzinny – gdy Johann starszy opuścił żonę i zamieszkał z kochanką, syn potraktował to jako życiową szansę i rozpoczął muzyczną karierę .

Cennik:

VIP – 150*zł / 120 zł
I kategoria – 80zł
II kategoria – 60zł
III kategoria – 40zł
VIP* – z zaproszeniem do VIP Room

Nie przyjmujemy zwrotów biletów

Bilety wyprzedane

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminę Wrocław, Województwo Dolnośląskie, zarejestrowana w Rejestrze Instytucji Kultury Gminy Wrocław pod nr RIK 38/2014.

Mecenasi:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie