Koen Kessels, fot. archiwum artysty
Festiwal Noworoczny NFM
Wiedeń tańczy
08.01.2016
pt.
19:00
NFM, Sala Główna
Program:

F. von Suppé Uwertura do komedii Ein Morgen, ein Mittag, ein Abend in Wien           
J. Strauss syn Życie artysty – walc op. 316
J. Strauss syn Marsz egipski op. 335                           
J. Strauss Ohne Sorgen, Polka-schnell op. 271                        
J. Strauss syn Uwertura do operetki Baron cygański                    
J. Strauss syn Annen-Polka op. 117                                
E. Strauss Mit Dampf, Polka-schnell op. 70                            
J. Strauss syn Das Spitzentuch der Königin: Rosen aus den Süden op. 388            
J. Strauss syn Czardasz z opery Ritter Pázmán op. 441                    
J. Strauss syn Die Tauben von San Marco z operetki Noc w Wenecji op. 414        
J. Strauss syn Elektrofor, Polka-schnell op. 297                        
J. Strauss syn Éljen a Magyar, Polka-schnell op. 332                        
***
O. Nicolai Uwertura do opery Wesołe kumoszki z Windsoru
J. Strauss syn Perpetuum mobile op. 257                            
J. Strauss syn G’schichten aus dem Wienerwald – walc op. 325                   
J. Strauss Moulinet-Polka op. 57                                
J. Strauss Jokey-Polka op. 278                                    
J. Strauss Friedenspalmen – walc op. 207                           
J. Strauss syn Luzifer, Polka-schnell op. 266                            
J. Strauss ojciec Champagner-Galopp op. 8                        
J. Strauss syn Banditen-Galopp, Polka-schnell op. 378    

 Koncert w ramach I festiwalu Noworocznego Zainspirowany Wiedeń – Wiedeń inspiracją

Wykonawcy:

Koen Kessels – dyrygent
Monika Myśliwiec – choreografia
Kamilla Wójcik, Karolina Ochmann, Łukasz Huzik Kryspin Hermański – tancerze Zespołu Pieśni i Tańca Śląsk im. Stanisława Hadyny
NFM Filharmonia Wrocławska

Lokalizacja:
NFM, Sala Główna
plac Wolności 1, Wrocław

Do dziś istnieje przekonanie, że wiedeńczycy są obdarzeni szczególnym zamiłowaniem do muzyki. Przez stulecia w stolicy Austrii grano i śpiewano ku powszechnej uciesze, a chwytliwe melodie towarzyszyły mieszkańcom na dworach, w teatrach czy gospodach. Myśląc o muzyce wiedeńskiej, nie sposób pominąć twórczości przedstawicieli rodziny Straussów, a przede wszystkim dwóch Johannów – ojca i syna. Stali się oni ikonami muzyki popularnej swoich czasów, a do ich walców przez niemal sto lat tańczył cały Wiedeń.
Johann ojciec karierę muzyczną rozpoczął, grając w gospodach. Zresztą nawet będąc u szczytu sławy, pojawiał się na salonach jedynie w roli muzyka. Swoimi błyskotliwymi walcami Strauss szybko olśnił cały Wiedeń, po czym wyruszył ze swą orkiestrą na podbój Europy. Zyskał wówczas uznanie wielu poważanych artystów, w tym zazwyczaj sceptycznego Hectora Berlioza. Wkrótce sławę ojca przyćmił syn, który mimo zakazu kształcił się u cenionych wiedeńskich muzyków. Młodzieniec wykorzystał konflikt rodzinny – gdy Johann starszy opuścił żonę i zamieszkał z kochanką, syn potraktował to jako życiową szansę i rozpoczął muzyczną karierę .

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się