UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
14
Stycznia 2017
sobota
godz. 19:00
NFM, Sala Główna
plac Wolności 1, Wrocław
Prawdziwy Wiedeń
Wykonawcy:

Hartmut Rohde – altówka, dyrygent
Alexander Sitkovetsky – skrzypce
Marcin Misiak – wiolonczela
NFM Leopoldinum - Orkiestra Kameralna

Program:

A. Berg Sonata fortepianowa op. 1 (aranżacja na orkiestrę smyczkową: W. van Klaveren)
J. Haydn Koncert wiolonczelowy D-dur Hob. VIIb
***
W.A. Mozart Symfonia koncertująca Es-dur na skrzypce i altówkę KV 364



Alexander Sitkovetsky, fot. archiwum artysty

Muzyka wiedeńskiego klasycyzmu, a może melodie z ubiegłego stulecia? Zbliżający się „przegląd” twórczości wybitnych wiedeńczyków pomoże nam zdecydować, co lubimy najbardziej – dzieła Mozarta, Haydna czy Berga? A może wszystkie – kto wie?

Joseph Haydn żył w czasie, gdy Wiedeń stał się muzycznym centrum Europy – urodził się w tym samym roku, w którym Johann Sebastian Bach pisał swoją słynną Mszę h-moll, a zmarł pół roku po prawykonaniu V i VI Symfonii  Beethovena. Do stolicy muzyki Haydn przybył w 1740 roku (16 lat przed urodzinami Mozarta). Wiedeń był wtedy miejscem, które dziś porównalibyśmy do Nowego Jorku. I nie tylko dlatego, że było to ponoć najbardziej zaludnione miasto w tej części Europy. Pełno było tam wysokich (jak na XVIII wiek), sześciopiętrowych domów, stojących wzdłuż wąskich ulic. Mimo tłoku, gwaru i hałasu przejeżdżających dorożek wiedeńczycy często zatrzymywali się, by posłuchać muzyki – serenad granych zazwyczaj przez całe zespoły artystów.

Mozart zamieszkał na stałe w Wiedniu niemal 40 lat po tym, jak Haydn zaczął stawiać swoje pierwsze kroki na tamtejszym rynku muzycznym, ale właściwie niewiele się tam zmieniło – miasto dalej przesiąknięte było muzyką. Podobnie było zresztą w czasach Berga, choć muzyka, idąca coraz szybciej w stronę dodekafonii, była już zupełnie inna.

Symfonia koncertująca na skrzypce i altówkę to jeden z najlepszych koncertów napisanych przez Mozarta. Dzieło to, niegdyś rzadko grywane, zostało przywrócone do łask w trzechsetną rocznicę urodzin kompozytora, kiedy to muzykolodzy ze zdwojoną energią rewidowali informacje dotyczące Mozarta. Nieco starszy od wspomnianego utworu Haydnowski Koncert wiolonczelowy D-dur to po prostu klasycyzm w czystej postaci. Zupełnie inny styl zdradza dzieło Berga – jedna z jego pierwszych kompozycji, Sonata fortepianowa op. 1. Artysta stworzył ją jeszcze w czasie studiów u Schönberga.


Cennik:
Typy miejsc Rodzaj biletów Ceny
VIP
  • VIP
  • VIP & VIP room
40 PLN
80 PLN
I kategoria
  • Bilet normalny I kategoria
  • Bilet ulgowy I kategoria
  • Karta Melomana N
  • Karta Melomana U
30 PLN
20 PLN
27 PLN
18 PLN
II kategoria
  • Bilet normalny II kategoria
  • Bilet ulgowy II kategoria
25 PLN
15 PLN
III kategoria
  • Bilet normalny III kategoria
  • Bilet ulgowy III kategoria
20 PLN
10 PLN
Bilety wyprzedane

Podobne wydarzenia

Ostatnie miejsca: 2
28
kwietnia 2017 | piątek
godz. 19:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Główna
Uśmiech Beethovena
29
kwietnia 2017 | sobota
godz. 18:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Czerwona
Cztery głosy w dyskusji
Ostatnie miejsca: 33
30
kwietnia 2017 | niedziela
godz. 18:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Czerwona
Bach: następne pokolenie
05
maja 2017 | piątek
godz. 19:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Główna
Hej szable w dłoń
09
maja 2017 | wtorek
godz. 19:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Główna
Carmen
12
maja 2017 | piątek
godz. 19:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Główna
Pierścień Nibelunga
14
maja 2017 | niedziela
godz. 19:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Główna, scena odwrócona
Zew Północy
02
czerwca 2017 | piątek
godz. 19:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Główna
Zamek Sinobrodego
04
czerwca 2017 | niedziela
godz. 18:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Czerwona
Mendelssohn, Respighi, Górecki i Mozart
09
czerwca 2017 | piątek
godz. 19:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Główna
Maestro
17
czerwca 2017 | sobota
godz. 18:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Czerwona
Młodzi wirtuozi
18
czerwca 2017 | niedziela
godz. 18:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Główna
Arcymistrzowie | Dar dla Aleppo
23
czerwca 2017 | piątek
godz. 19:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Główna
Marzenia
25
czerwca 2017 | niedziela
godz. 18:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Czerwona
Koncert dyplomantów Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu
30
czerwca 2017 | piątek
godz. 19:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Główna
Zakończenie sezonu artystycznego

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminę Wrocław, Województwo Dolnośląskie, zarejestrowana w Rejestrze Instytucji Kultury Gminy Wrocław pod nr RIK 38/2014.

Mecenasi:

Wdrożenie e-usług w Filharmonii im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu - etap 2 współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa dolnośląskiego na lata 2007 - 2013 oś priorytetowa 6. Wykorzystanie i promocja potencjału turystycznego o kulturalnego Dolnego Śląska (Turystyka i Kultura), działanie 6.5. Działania wspierające infrastrukturę turystyczną i kulturową.