UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
24
Lutego 2017
piątek
godz. 19:00
Narodowe Forum Muzyki, Sala Główna KGHM
plac Wolności 1, Wrocław
Pamięci Anioła
Wykonawcy:
Program:

Koncert odbywa się w ramach Akademii Mendelssohnowskiej

F. Mendelssohn Bartholdy Hebrydy – uwertura koncertowa op. 26
A. Berg Koncert skrzypcowy „Pamięci anioła”
***
F. Mendelssohn Bartholdy V Symfonia D-dur op. 107 „Reformacyjna”

Ruben Gazarian, fot. archiwum artysty

Chętnie oddałbym wszystko, co napisałem, za skomponowanie czegoś podobnego do uwertury Hebrydy” – wspomniał pewnego razu Johannes Brahms. Nic więc dziwnego, że ten utwór Feliksa Mendelssohna Bartholdyʼego uznaje się za arcydzieło.

Uwerturę koncertową Hebrydy Mendelssohn stworzył, mając zaledwie dwadzieścia dwa lata. Pierwsze szkice do niej pisał, zwiedzając w ramach podróży do Szkocji i Walii archipelag Hebrydy. Zachwycony krajobrazem, postanowił uwiecznić go za pomocą muzyki. Ponoć największe wrażenie wywarła na nim niezwykle popularna wówczas atrakcja turystyczna, jaką była Grota Fingala znajdująca się na wyspie Staffa. Podobno widok tego miejsca poruszył artystę do tego stopnia, że od razu zaczął kreślić pierwsze takty dzieła (w rzeczywistości jednak zrobił to, jeszcze zanim zwiedził grotę). Pierwsza wersja utworu powstała rok później. Na tym jednak nie zakończył on swojej pracy – kompozycję zdecydował się przedstawić publiczności dopiero po kilku poprawkach, których wprowadzenie zajęło mu w sumie kolejne trzy lata. Równie surowo podchodził Mendelssohn do innej, w rzeczywistości udanej kompozycji, jaką była Symfonia „Reformacyjna”. Powstała ona z okazji trzechsetnej rocznicy proklamacji protestanckiego wyznania w Augsburgu.

Razem z dwiema słynnymi kompozycjami Mendelssohna zabrzmi również wyjątkowe dzieło Albana Berga. By napisać Koncert skrzypcowy „Pamięci anioła”, artysta przerwał pracę nad operą Lulu, której zresztą przez to nigdy nie ukończył. Dzieło powstało na zamówienie amerykańskiego skrzypka Louisa Krasnera. Tytułowym „aniołem”, którego pamięci Berg poświęcił utwór, była zmarła córka Almy Mahler i Waltera Gropiusa, osiemnastoletnia Manon. W ramach Akademii Mendelssohnowskiej jedno z najważniejszych dzieł Berga wykona Linus Roth – artysta, który jest zaliczany do grona najciekawszych skrzypków swojego pokolenia. Wirtuoz gra na oryginalnych skrzypcach Stradivariego z 1703 roku, zwanych „Dancla”.

Cennik:
Typy miejsc Dostępność Rodzaj biletów Ceny
VIP Ostatnie miejsca
  • VIP
  • VIP & VIP room
60 PLN
110 PLN
I kategoria Dostępne
  • Bilet normalny I kategoria
  • Bilet ulgowy I kategoria
45 PLN
30 PLN
II kategoria Dostępne
  • Bilet normalny II kategoria
  • Bilet ulgowy II kategoria
40 PLN
25 PLN
III kategoria Dostępne
  • Bilet normalny III kategoria
  • Bilet ulgowy III kategoria
35 PLN
20 PLN
Bilety na to wydarzenie nie podlegają zwrotowi.

Podobne wydarzenia

22
lutego 2017 | środa
godz. 19:00
Akademia Mendelssohnowska
Narodowe Forum Muzyki, Sala Kameralna
Albumblatt
23
lutego 2017 | czwartek
godz. 19:00
Akademia Mendelssohnowska
Narodowe Forum Muzyki, Sala Czerwona
Od profanum do sacrum
25
lutego 2017 | sobota
godz. 13:00
Akademia Mendelssohnowska
Narodowe Forum Muzyki, Sala Kameralna
Matinée – koncert uczestników kursu mistrzowskiego Roela Dieltiensa i Pieta Kuijkena
26
lutego 2017 | niedziela
godz. 18:00
Akademia Mendelssohnowska
Narodowe Forum Muzyki, Sala Główna KGHM
Pasja wg św. Mateusza

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminę Wrocław, Województwo Dolnośląskie, zarejestrowana w Rejestrze Instytucji Kultury Gminy Wrocław pod nr RIK 38/2014.

Mecenasi:

Wdrożenie e-usług w Filharmonii im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu - etap 2 współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa dolnośląskiego na lata 2007 - 2013 oś priorytetowa 6. Wykorzystanie i promocja potencjału turystycznego o kulturalnego Dolnego Śląska (Turystyka i Kultura), działanie 6.5. Działania wspierające infrastrukturę turystyczną i kulturową.