UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
27
Sierpnia 2016
sobota
godz. 20:00
Mauzoleum Piastów Śląskich
pl. Nankiera 16
O Padua – sidus praeclarum
Wykonawcy:

Vox Nostra
Winnie Brückner – sopran
Philipp Cieslewicz – alt
Christoph Burmester – tenor
Werner Blau – bas
Burkard Wehner – baryton,  kierownictwo artystyczne

Program:

 Muzyka wokalna z najważniejszych centrów średniowiecznej Europy

Santiago de Compostela, Hiszpania, XII w.
Vox nostra resonet, conductus
Las Huelgas, Hiszpania, XIII w.
Ave Maria virgo davitica, motet
Ave Maria, conductus
Montserrat, Hiszpania, XIV w.
Laudemus virginem, canon
Mariam matrem, virelai
St Martial de Limoges, Francja, XII w.
Veri solis radius, versus
Notre Dame de Paris, Francja, XIII w.
Magister Perotin Beata viscera, conductus
Padwa, Włochy, ok. 1410
Johannes Ciconia
O Padua sidus preclarum
Trzebnica, Polska, XIV w.
Hedwigis Dei laudibus, antiphona de St Hedwiga
In exitu Israel, Psalm 113
Notre Dame de Paris, Francja, XIII w.
Magister Perotin Alleluia Nativitas, organum
Oxford, Anglia, XIII w.
Perspice christicola / Sumer is icumen in, rota
Trier, Niemcy, ok. 1430
Jube domine, lectio
Gniezno, Polska, XIV w.
Hac festa die tota gratuletur Polonia, sequentia de St Adalberto
Innsbruck, Austria, XV w.
Heinrich Isaac Innsbruck, ich muß dich lassen
Padwa, Włochy, ok. 1410
Johannes Ciconia, O felix templum jubila



Vox Nostra, fot. archiwum zespołu

Finał Forum Musicum będzie niezwykłym, muzycznym podsumowaniem bardzo długiej i różnorodnej epoki – średniowiecza. To wówczas narodziła się muzyka wielogłosowa. Koncert odbędzie się w pełnym średniowiecznej atmosfery Mauzoleum Piastów Śląskich.

W ramach ostatniego wieczoru festiwalowego wyruszymy w niezwykłą podróż po najważniejszych ośrodkach muzycznych średniowiecznej Europy – miastach słynących z bogatej tradycji muzycznej i wybitnych kompozytorów. Choć tożsamości wielu z nich nie znamy, zawdzięczamy im dzisiejsze oblicze muzyki europejskiej. Tworząc muzykę wielogłosową, rozpoczęli długą ewolucję technik kompozytorskich, kontynuowaną później przez mistrzów  takich jak J.S. Bach, W.A. Mozart, L. van Beethoven i wielu, wielu innych. W repertuarze wieczoru znajdziemy przełomowe dla rozwoju muzyki wielogłosowej kompozycje anonimowych twórców. Będzie wśród nich nader ciekawie zbudowany Sumer is icumen in – sześciogłosowy utwór opiewający nadejście lata. Równie przełomowe okazują się dzieła twórców z paryskiej szkoły Notre Dame, którzy jako pierwsi zaczęli komponować muzykę trzy- i czterogłosową. To tylko niektóre z wybitnych dzieł pochodzących z różnych części Europy, które wprowadzą nas w niezwykły nastrój dawnej epoki. Atmosferę średniowiecza stworzy również miejsce koncertu – wrocławskie Mauzoleum Piastów Śląskich, kryje prochy władców żyjących w czasach powstania muzyki z repertuaru tego koncertu.

 

Cennik:

N - 30 zł / U - 20 zł


Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminę Wrocław, Województwo Dolnośląskie, zarejestrowana w Rejestrze Instytucji Kultury Gminy Wrocław pod nr RIK 38/2014.

Mecenasi:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie