UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
05
Marca 2017
niedziela
godz. 18:00
NFM, Sala Główna KGHM, scena odwrócona
plac Wolności 1, Wrocław
Plorate
Wykonawcy:

Andrzej Kosendiak – dyrygent
Anna Mikołajczyk – sopran
Aldona Bartnik – sopran
Aleksandra Turalska – sopran
Matthew Venner – alt
Maciej Gocman – tenor
Tomaš Lajtkep – tenor
Tomáš Král – bas
Chór Chłopięcy NFM
Małgorzata Podzielny – kierownictwo artystyczne Chóru Chłopięcego NFM
Izabela Polakowska-Rybska – zastępca kierownika artystycznego Chóru Chłopięcego NFM
Wrocław Baroque Ensemble

Program:

G. Carissimi Jephte
M.-A. Charpentier Litanies de la Vierge H. 83
***
Ph.H. Erlebach Dulde dich; Schwaches Herz
J.Ch. Bach Ach, daß ich Wassers gnug hätte
J.S. Bach Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit – kantata BWV 106

 

Wrocław Baroque Ensemble, fot. Łukasz Rajchert

Przepiękna i wzruszająca muzyka w doskonałym wykonaniu po raz kolejny czeka naszych słuchaczy w Narodowym Forum Muzyki. Wrocław Baroque Ensemble, Chór Chłopięcy NFM i wyjątkowi soliści pod dyrekcją Andrzeja Kosendiaka zapraszają na spotkanie z niezwykłymi barokowymi dziełami!

W okresie Wielkiego Postu zachęcamy do wysłuchania wybranych kompozycji religijnych. W pełen kontemplacji nastrój wprowadzi nas wyjątkowe oratorium jednego z mistrzów muzyki przełomu XVII i XVIII stulecia – Giacomo Carissimiego. Inspirację do swojego oratorium Jephte kompozytor zaczerpnął ze starotestamentowej historii Jeftego – sędzi, który przed wyruszeniem na bitwę z Ammonitami przysiągł Bogu, że jeśli zdoła zwyciężyć, to złoży w ofierze to, co pierwsze wyjdzie z jego domu. Na spotkanie zwycięskiemu Jeftemu jako pierwsza wyszła jego córka, jedyne jego dziecko. Muzyczne ujęcie tej historii zaproponowane przez Carissimiego szybko stało się wzorem dla późniejszych twórców oratoriów. Opowieści zaczerpniętej z Księgi Sędziów towarzyszy bowiem poruszająca serce muzyka, a szczególnie przejmujący jest ostatni chór Plorate filii Israel (Płaczcie, dzieci Izraela).
Podczas tego wieczoru w Sali Głównej KGHM usłyszymy także dzieła innych twórców, których utwory od ponad trzystu lat zachwycają melomanów z całego świata. Za sprawą Carissimiego muzyczną podróż przez barokową twórczość europejską rozpoczniemy we Włoszech. Stamtąd wyruszymy do Francji, by zachwycać się niezwykłym dziełem Marca-Antoine’a Charpentiera, który był uczniem Carissimiego. Podział programu na dwie części pokazuje dwa nurty w muzyce - muzykę związaną z liturgią Kościoła katolickiego oraz muzykę protestancką.

W przeciwieństwie do pierwszej części, w której zostanie zaprezentowana muzyka katolicka osadzona we Włoskiej tradycji, druga część koncertu będzie poświęcona niemieckiej muzyce protestanckiej. Przypomnimy imponującą twórczość kantatową Johanna Sebastiana Bacha, który dzieł tego typu napisał około trzystu, a w większości były one wykonywane podczas liturgii odprawianych w lipskim kościele św. Tomasza, gdzie funkcję kantora kompozytor pełnił 27 lat (czyli przez ponad jedną trzecią swojego życia!). Dzieło Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit należy jednak do wczesnego okresu twórczości Bacha – powstało w 1707 lub 1708 roku podczas jego pobytu w Mühlhausen. Tego wieczoru usłyszymy również kompozycję Ach, daß ich Wassers gnug hätte, napisaną przez innego przedstawiciela rodziny Bachów, prawdopodobnie najważniejszego członka tej rodziny przed Johannem Sebastianem – Johanna Christopha Bacha.

 

 


Cennik:
Typy miejsc Rodzaj biletów Ceny
Strefa I - poziom -1
  • Bilet VIP
50 PLN
Strefa II - poziom -1
  • Bilet normalny
  • Bilet ulgowy
  • Karta Melomana N
  • Karta Melomana U
30 PLN
20 PLN
24 PLN
16 PLN
Strefa II - poziom 0
  • Bilet normalny
  • Bilet ulgowy
  • Karta Melomana N
  • Karta Melomana U
30 PLN
20 PLN
24 PLN
16 PLN
Bilety wyprzedane

Podobne wydarzenia

30
marca 2017 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Z Brazylii do Argentyny
02
kwietnia 2017 | niedziela
godz. 11:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Matinée: Pod niebem Paryża
06
kwietnia 2017 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Recital gitarowy Krzysztofa Pełecha
Ostatnie miejsca: 40
20
kwietnia 2017 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Mozart Piano Quartet
27
kwietnia 2017 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Meccore String Quartet
04
maja 2017 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Sonaty majowe
06
maja 2017 | sobota
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Prawykonania
07
maja 2017 | niedziela
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Główna KGHM
Konstanty Andrzej Kulka i goście
11
maja 2017 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Romantycy
18
maja 2017 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Janusz Olejniczak – Songs of travel
25
maja 2017 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
Mediateka
Kwintety fortepianowe
01
czerwca 2017 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Dęte i strunowe
08
czerwca 2017 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Opus Number Zoo
22
czerwca 2017 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Pamiątka z Florencji

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminę Wrocław, Województwo Dolnośląskie, zarejestrowana w Rejestrze Instytucji Kultury Gminy Wrocław pod nr RIK 38/2014.

Mecenasi:

Wdrożenie e-usług w Filharmonii im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu - etap 2 współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa dolnośląskiego na lata 2007 - 2013 oś priorytetowa 6. Wykorzystanie i promocja potencjału turystycznego o kulturalnego Dolnego Śląska (Turystyka i Kultura), działanie 6.5. Działania wspierające infrastrukturę turystyczną i kulturową.