UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
17
Września 2017
niedziela
godz. 19:00
Opera Wrocławska
ul. Świdnicka 35, 11-400 Wrocław
Mozart – La clemenza di Tito
Wykonawcy:

Teodor Currentzis – dyrygent
Maximilian Schmitt – Tito (tenor)
Karina Gauvin – Vitelia (sopran)
Anna-Lucia Richter – Servilia (sopran)
Stéphanie d’Oustrac – Sesto (mezzosopran)
Jeanine de Bique – Annio (sopran)
Willard White – Publio (bas)
Orkiestra i Chór musicAeterna

Program:

Wolfgang Amadeus Mozart
La clemenza di Tito
KV 621 (wersja koncertowa)
Fragmenty Mszy c-moll KV 427: Kyrie, Laudamus te, Qui tollis, Benedictus
Adagio i fuga c-moll
KV 546
Mauerische Trauermusik
KV 477

Wydarzenie jest organizowane we współpracy z Operą Wrocławską

Czas trwania koncertu: [190'] / W koncercie przewidziana jest 20-minutowa przerwa.

Orkiestra i Chór musicAeterna, fot. materiały prasowe

Finał 52. Międzynarodowego Festiwalu Wratislavia Cantans zostanie poświęcony twórczości genialnego Wolfganga Amadeusa Mozarta. Przed nami wyjątkowa produkcja powstała we współpracy z Operą Wrocławską – inscenizacja ostatniej opery wielkiego klasyka, czyli La clemenza di Tito (Łaskawość Tytusa).

La clemenza di Tito powstała specjalnie na uroczystości koronacji cesarza Leopolda II na króla Czech. Dzieło to Mozart pisał w ogromnym pośpiechu – zamówienie otrzymał w lipcu 1791 roku, a premierę zaplanowano już na wrzesień! Dlaczego kompozytor zdecydował się w ogóle na stworzenie opery koronacyjnej? Namówił go do tego niejaki Domenico Guardasoni, odpowiedzialny za odpowiednie uświetnienie uroczystości cesarskiej. Tematykę dzieła wybrano ze względu na to, że kilka lat wcześniej Leopold II został nazwany „niemieckim Tytusem”. Z powodu ograniczeń czasowych zdecydowano się stworzyć libretto w oparciu o adaptowany muzycznie już około czterdziestu razy tekst znanego librecisty i pisarza – Pietra Metastasia. Niestety, pełna wirtuozowskich arii opera przez lata pozostawała zapomniana. Swoje „drugie życie” otrzymała dopiero pod koniec ubiegłego stulecia, kiedy to zaczęto coraz chętniej wystawiać ją w teatrach całego świata. La clemenza di Tito Mozart komponował w podobnym czasie co swój najsłynniejszy singspiel – Czarodziejski flet. I choć opowieść o młodym księciu Tamino ukończył nieco wcześniej operę La clemenza di Tito, to jej premiera odbyła się równo dwadzieścia cztery dni po koronacji Leopolda II.

Podczas wyjątkowego finałowego wieczoru festiwalu Wratislavia Cantans Mozartowska La clemenza di Tito zabrzmi w wykonaniu międzynarodowego grona solistów, którym towarzyszyć będą Orkiestra i Chór musicAeterna. Ten interesujący rosyjski zespół wokalno-instrumentalny jest dziś jednym z najbardziej rozchwytywanych ansambli wśród tych specjalizujących się w nurcie muzyki dawnej. Otwarci na wyzwania i nietuzinkowe projekty artyści z powodzeniem zajmują się również wykonawstwem muzyki XX wieku.

Cennik:
Typy miejsc Rodzaj biletów Ceny
VIP
  • Bilet VIP
180 PLN
I kategoria
  • I kat - Bilet normalny
  • I kat - Bilet ulgowy
130 PLN
110 PLN
II kategoria
  • II kat - Bilet normalny
  • II kat - Bilet ulgowy
100 PLN
80 PLN
III kategoria
  • III kat - Bilet normalny
  • III kat - Bilet ulgowy
70 PLN
50 PLN
Bilety na to wydarzenie nie podlegają zwrotowi. / Tickets for this event are not refundable.
Bilety wyprzedane

Oglądaj

Oficjalny spot festiwalu

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminę Wrocław, Województwo Dolnośląskie, zarejestrowana w Rejestrze Instytucji Kultury Gminy Wrocław pod nr RIK 38/2014.

Mecenasi:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie