UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
16
Września 2017
sobota
godz. 17:00
NFM, Sala Czerwona
plac Wolności 1, Wrocław
Młodzi Mistrzowie
Wykonawcy:

Aleksandra Rupocińska – kierownictwo artystyczne, klawesyn
Soliści – uczestnicy 42. Kursu Interpretacji Muzyki Oratoryjnej i Kantatowej
Orkiestra Festiwalowa

Program:

Alessandro Scarlatti San Casimiro, Re di Polonia
Tadeusz Baird Sonety

Aleksandra Rupocińska, fot. Łukasz Rajchert

Występy uczestników wrocławskiego Kursu Interpretacji Muzyki Oratoryjnej i Kantatowej są już tradycją Wratislavii Cantans. W tym roku młodzi artyści już po raz 42. wystąpią w ramach jednego z najstarszych festiwali muzycznych odbywających się w stolicy Dolnego Śląska. Program tego wyjątkowego wieczoru, zgodnie z ideą całego festiwalu, połączy tradycję ze współczesnością – obok zapomnianego dzieła Alessandra Scarlattiego usłyszymy kompozycję autorstwa jednego z najpopularniejszych polskich twórców XX wieku, Tadeusza Bairda.

Pochodzący z uzdolnionej muzycznie rodziny Alessandro Scarlatti był niewątpliwie jednym z najważniejszych twórców przełomu XVII i XVIII stulecia. Wśród jego powszechnie cenionych dzieł operowych znajdujemy utwory, które z niewyjaśnionych przyczyn uległy zapomnieniu. Jednym z nich jest odkryte na nowo dopiero z końcem ubiegłego stulecia oratorium San Casimiro, Re di Polonia. O tej zagadkowej, związanej z kulturą polską kompozycji wiemy dziś stosunkowo niewiele. Dzieło wykonano we Florencji w 1705 roku (o polskim prawykonaniu źródła milczą), trzy lata przed objęciem przez Scarlattiego funkcji nadwornego kompozytora na dworze Marii Kazimiery Sobieskiej. W latach 90. XVII wieku Marysieńka, po śmierci króla Jana III Sobieskiego, przeniosła swój dwór do Rzymu, gdzie zasłynęła jako ceniona mecenaska życia artystycznego. Najprawdopodobniej to ona zainspirowała Scarlattiego do sięgnięcia po historię kanonizowanego około sto lat wcześniej św. Kazimierza, którego kult szerzył się wówczas głównie w Polsce.

Podczas tego koncertu usłyszymy również Sonety miłosne Tadeusza Bairda – cykl utworów inspirowanych poezją Williama Szekspira. Kompozycje te, choć powstały w latach 50. ubiegłego wieku, w brzmieniu nawiązują do muzyki wczesnego baroku. Nie brak im jednak oryginalności – Baird z doskonałym wyczuciem interpretuje muzycznie Szekspirowskie liryki przetłumaczone przez Macieja Słomczyńskiego.

Cennik:
Typy miejsc Dostępność Rodzaj biletów Ceny
Miejsca VIP Ostatnie miejsca
  • Bilet VIP
50 PLN
Miejsca normalne Dostępne
  • Bilet normalny
  • Bilet ulgowy
30 PLN
20 PLN
Bilety na to wydarzenie nie podlegają zwrotowi. Przedsprzedaż trwa do 31.05.2017 r. Liczba miejsc dostępnych w promocyjnych cenach jest ograniczona./ Tickets for this event are not refundable. Early Birds last until 31.05.2017.

Podobne wydarzenia

07
września 2017 | czwartek
godz. 19:00
Wratislavia Cantans
NFM, Sala Główna
Monteverdi – Il ritorno d’Ulisse in patria
08
września 2017 | piątek
godz. 19:00
Wratislavia Cantans
NFM, Sala Główna
Monteverdi – Il ritorno d’Ulisse in patria
08
września 2017 | piątek
godz. 19:00
Wratislavia Cantans
Ewangelicko-augsburski kościół Opatrzności Bożej
Die Kunst der Fuge
09
września 2017 | sobota
godz. 17:00
Wratislavia Cantans
NFM, Sala Czerwona
Koniec czasu
09
września 2017 | sobota
godz. 21:00
Wratislavia Cantans
kościół Uniwersytecki pw. Najświętszego Imienia Jezus
Monteverdi – Nieszpory
10
września 2017 | niedziela
godz. 17:00
Wratislavia Cantans
Ratusz, Sala Wielka
Rosa del ciel – muzyczne skarby Biblioteki Uniwersyteckiej we Wrocławiu
10
września 2017 | niedziela
godz. 20:00
Wratislavia Cantans
Synagoga pod Białym Bocianem
La Morte della Ragione
11
września 2017 | poniedziałek
godz. 19:00
Wratislavia Cantans
NFM, Sala Główna
Et exspecto resurrectionem
12
września 2017 | wtorek
godz. 19:00
Wratislavia Cantans
NFM, Sala Główna
Moniuszko – Widma
13
września 2017 | środa
godz. 20:00
Wratislavia Cantans
Bazylika mniejsza pw. św. Elżbiety (kościół Garnizonowy)
500-lecie reformacji
14
września 2017 | czwartek
godz. 20:00
Wratislavia Cantans
kolegiata Świętego Krzyża i św. Bartłomieja
Stabat Mater
15
września 2017 | piątek
godz. 19:00
Wratislavia Cantans
kościół pw. Św. Marii Magdaleny, katedra Kościoła polskokatolickiego
Mistrzostwo włoskiej polifonii
16
września 2017 | sobota
godz. 20:00
Wratislavia Cantans
kościół pw. Św. Marii Magdaleny, katedra Kościoła polskokatolickiego
Telemann – Brockes-Passion
17
września 2017 | niedziela
godz. 19:00
Wratislavia Cantans
Opera Wrocławska
Mozart – La clemenza di Tito

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminę Wrocław, Województwo Dolnośląskie, zarejestrowana w Rejestrze Instytucji Kultury Gminy Wrocław pod nr RIK 38/2014.

Mecenasi:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020