UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
26
Sierpnia 2017
sobota
godz. 20:00
Oratorium Marianum
plac Uniwersytecki 1, Wrocław
O che nuovo stupor! Co za cuda nowe!
Wykonawcy:

Contrasto Armonico (Włochy):
Beatrice Palumbo – sopran
Enrique Gómez-Cabrero Fernández – skrzypce barokowe 
Darius Stabinskas – viola da gamba
Michele Carreca – teorba
Marco Vitale – klawesyn, pozytyw, kierownictwo artystyczne

Program:

C.F. Rusca Iubilate Deo a 3  ze zbioru Sacri concerti (Mediolan, 1630)
I. Leonarda Iam diu dilecte mi Jesus – motet ze zbioru Motetti a voce sola, con instrumenti op. 20 (Bolonia, 1700)
F. Caccini O che nuovo stupor ze zbioru Primo libro delle Musiche ad una e due voci (Florencja, 1618)
Improwizacja (Michele Carreca)
F. Caccini Non so se quel sorriso ze zbioru Primo libro delle Musiche ad una e due voci (Florencja, 1618)
I. Leonarda Sonata Duodecima a violino solo ze zbioru Sonate op. 16 (Bolonia, 1693)
F. Caccini Chi desia di saper che cosa è amore; Ch'amor sia nudo, e pur con l’ali al tergo ze zbioru Primo libro delle Musiche ad una e due voci (Florencja, 1618)
B. Strozzi Che si può fare ze zbioru Arie op. 8 (Wenecja, 1664), L'amante segreto ze zbioru Cantate, ariette, e duetti op. 2 (1651)
Improwizacja  (Marco Vitale)
A. Bembo Thriumphet astris ze zbioru Produzioni armoniche

Contrasto Armonico / fot. materiały prasowe zespołu

W historii włoskiej muzyki XVII wieku odnajdujemy ponad dwanaście nazwisk kompozytorek, które uprawiały swą sztukę w zaciszu zakonnym, wzbogacając w ten sposób liturgię w swoich klasztorach. Zachowane utwory tych artystek, do których należały m.in. Isabella Leonarda czy Claudia Rusca, prezentują znakomity poziom. Z kolei Barbara Strozzi prowadziła całkiem świeckie życie. Swój talent śpiewaczki rozwijała zapewne w tradycji wywodzącej się z zapoczątkowanej w Ferrarze na dworze książąt d’Este w latach 70. XVI wieku mody na concerto delle donne – zespół wirtuozowsko śpiewających dam. W związku z tą modą wzrosło zapotrzebowanie na określony repertuar na wysokie głosy. W konsekwencji tego powstała solowa muzyka wokalna z basso continuo. Absolutnie niezwykła była kariera wspaniale wykształconej Franceski Caccini, która łączyła znakomity kunszt wokalny z niezwykle ciekawą i obszerną twórczością kompozytorską, w której znalazły się także dzieła sceniczne.

Cennik:
Typy miejsc Dostępność Rodzaj biletów Ceny
Miejsca normalne Dostępne
  • Bilet normalny
  • Bilet ulgowy
30 PLN
20 PLN

Podobne wydarzenia

18
sierpnia 2017 | piątek
godz. 20:00
Forum Musicum
kolegiata Świętego Krzyża i św. Bartłomieja
Muzyka z żeńskich klasztorów na cześć świętych kobiet
19
sierpnia 2017 | sobota
godz. 20:00
Forum Musicum
Oratorium Marianum
Anna Bon – sonaty fletowe i klawesynowe
24
sierpnia 2017 | czwartek
godz. 20:00
Forum Musicum
Ewangelicko-augsburski kościół Opatrzności Bożej
Élisabeth Jacquet de la Guerre – sonaty skrzypcowe i kantaty
Ostatnie miejsca: 3
25
sierpnia 2017 | piątek
godz. 20:00
Forum Musicum
Ratusz, Sala Wielka
Di Madalena Casulana il secondo libro de madrigali a quattro voci

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminę Wrocław, Województwo Dolnośląskie, zarejestrowana w Rejestrze Instytucji Kultury Gminy Wrocław pod nr RIK 38/2014.

Mecenasi:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie