Joanna Woś / fot. archiwum artystki
Festiwal Noworoczny NFM
Gala Noworoczna: między słowami a muzyką
07.01.2018
niedz.
12:00
NFM, Sala Główna
Program:

J. Strauss syn Nad pięknym modrym Dunajem – walc op. 314
S. Moniuszko Zbudzić się z ułudnych snów z opery Hrabina 
G. Verdi È strano, è strano! i Sempre libera degg'io z opery Traviata 
C. Saint-Saëns Danse des Prêtresses de Dagon z opery Samson i Dalila 
C. Saint-Saëns Printemps qui commence z opery Samson i Dalila 
J.M. Poniatowski Ah! qu’il était donc beau i Pedro z opery L'aventurier
G. Bizet Habanera z opery Carmen
J. Offenbach Kankan z operetki Orfeusz w piekle 
L. Delibes Duet kwiatów z opery Lakmé 

***

A. Chaczaturian Walc ze sztuki Maskarada 
V. Bellini Casta diva z opery Norma 
C. Saint-Saëns Mon cœur s'ouvre à ta voix z opery Samson i Dalila 
V. Bellini Qui la voce i Vien, diletto e in ciel la luna! z opery Purytanie 
J. Massenet Va! laisse couler mes larmes z opery Werther
G. Puccini Quando m'en vo z opery Cyganeria
A. Chaczaturian Taniec z szablami z baletu Gajane
J. Offenbach  Belle nuit, ô nuit d'amour z opery Opowieści Hoffmanna 
J. Strauss ojciec Marsz Radetzky’ego op. 228 

Projekt realizowany w ramach obchodów stulecia odzyskania niepodległości

 

Wykonawcy:
Lokalizacja:
NFM, Sala Główna
plac Wolności 1, Wrocław
Cennik:
od 60 do 300 zł

Jaki utwór mógłby lepiej rozpocząć galę noworoczną niż walc wszech czasów Nad pięknym modrym Dunajem? A jakie dzieło byłoby lepszą kulminacją tego wyjątkowego koncertu niż Marsz Radetzky’ego? Dobór repertuaru nawiązuje do tradycji słynnych koncertów noworocznych Filharmoników Wiedeńskich, transmitowanych przez telewizje na całym świecie. Wrocławska publiczność może cieszyć się równie spektakularnym muzycznym początkiem nowego roku: usłyszy największe przeboje z oper i operetek w wykonaniu artystów, którzy z powodzeniem mogliby uświetnić koncert w Złotej Sali Musikverein – z NFM Filharmonią Wrocławską wystąpią divy Małgorzata Walewska i Joanna Woś.

Szykowna, urodziwa, zmysłowa dama, a przede wszystkim jedna z najbardziej uznanych mezzosopranistek naszych czasów, Małgorzata Walewska jest oklaskiwana na takich scenach, jak Metropolitan Opera czy Royal Opera House w Covent Garden. Partnerowali jej Luciano Pavarotti, Plácido Domingo i José Cura. Dla melomanów w NFM zaśpiewa przepiękne arie miłosne, w tym najbardziej znany hit z przebojowej opery Carmen Georges’a Bizeta – Habanerę. Rola Cyganki łamiącej serca mężczyznom w Sewilli towarzyszy Małgorzacie Walewskiej od początku kariery; artystka przyznała, że chodziła na lekcje flamenco, aby „mieć w postawie hiszpańską godność”. Także w jej wykonaniu zabrzmi polski utwór, aria z opery Hrabina Stanisława Moniuszki – przyjemnej w odbiorze satyry na dziewiętnastowieczną szlachtę.

Podziwiana za połączenie maestrii głosowej z finezją i talentem dramatycznym Joanna Woś zachwyci nas m.in. ariami autorstwa włoskich królów opery: Giuseppe Verdiego, Giacoma Pucciniego i Vincenza Belliniego. Również Polacy mogą się pochwalić kompozytorem bel canta docenianym w samej La Scali! Primadonna Woś zaśpiewa wirtuozowskie Bolero z opery L’aventurier Józefa Michała Ksawerego Poniatowskiego. Był on krewnym króla Stanisława Augusta, dyplomatą cesarza Napoleona III i jednocześnie popularnym w swych czasach twórcą – dziś na nowo odkrytym.

Od równo stu pięćdziesięciu lat Dunaj szumi w tanecznym rytmie – odkąd Johann Strauss syn skomponował walc nad walcami, oczywiście z okazji koncertu karnawałowego. Wystarczy usłyszeć kilka taktów Nad pięknym modrym Dunajem, żeby przenieść się w wyobraźni na bal u cesarza: pary wirują pod kryształowymi kandelabrami wśród szelestu kosztownych sukien i szmeru dworskich ploteczek. Innym popularnym walcem, który zagra NFM Filharmonia Wrocławska, jest hipnotyzująca, deliryczna wręcz kompozycja Arama Chaczaturiana do sztuki Maskarada. Ormiański kompozytor zasłynął też efektownym Tańcem z szablami – jednym z tych utworów, które słyszał chyba każdy: jeśli nie w filmie, to w reklamie, jeżeli nie w klasycznym brzmieniu, to w aranżacji popowej lub rockowej. Sam balet Gajane, z którego pochodzi ta kompozycja, nie zyskał takiej popularności, czemu trudno się dziwić – jest to dzieło propagandowe, a jego akcja rozgrywa się w radzieckim kołchozie. Marsz Radetzky’ego pióra Johanna Straussa ojca jest nie tylko obowiązkowym punktem programu gal noworocznych, lecz także defilad wojskowych i rund honorowych na zawodach jeździeckich. To również wyczekiwany moment, w którym publiczność może – nie wbrew koncertowej etykiecie, lecz właśnie zgodnie z nią – klaskać w trakcie występu. Byle tylko do rytmu!

NFM Audio Player - obsługa komponentu Event

NFM Video Panel - obsługa komponentu Event

Złoty Partner Festiwalu:

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się