UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
03
Marca 2018
sobota
godz. 18:00
NFM, Sala Kameralna
plac Wolności 1, Wrocław
Młodzi wirtuozi – 4 Times Baroque
Wykonawcy:

4 Times Baroque:
Jan Nigges – flet podłużny
Jonas Zschenderlein – skrzypce
Karl Simko – wiolonczela
Alexander von Heissen – klawesyn

Maciej Prochaska – słowo wstępne

Program:

G.F. Händel Uwertura do opery Rinaldo HWV 7
P. Prowo Sonata triowa d-moll na flet podłużny, skrzypce i b.c. 
A. Vivaldi Concerto da camera F-dur na flet podłużny, skrzypce, wiolonczelę i b.c. RV 100 
A. Corelli Sonata d-moll na skrzypce i b.c. op. 5 nr 7, Sonata g-moll na flet podłużny i b.c. „La folia” op. 5 nr 12 (opracowanie Sonaty d-moll na skrzypce i b.c.)
G. Sammartini Sonata a due F-dur na flet podłużny, skrzypce i b.c. 
A. Vivaldi  Koncert g-moll na flet podłużny, skrzypce, wiolonczelę i klawesyn „La notte“ RV 439 (opracowanie: 4 Times Baroque)
T. Merula Ciaccona na flet podłużny, skrzypce i b.c.

4 Times Baroque jest uczestnikiem międzynarodowego programu stypendialnego eeemerging (Emerging European Ensembles)

4 Times Baroque / fot. archiwum zespołu

Czy muzyka barokowa jest hipsterska? Festiwale muzyki dawnej przyciągają tłumy młodzieży, nowe amatorskie i przyuczelniane zespoły wyrastają jak grzyby po deszczu. To już na pewno muzyka modna, ale jednocześnie wciąż na tyle oryginalna, by zainteresowaniem barokiem podkreślić własną indywidualność. Tylko czy młodzieńcza pasja może stać się sposobem na życie?

Z pomocą pełnym zapału muzykom przychodzą programy takie jak Emerging European Ensembles. Zespoły uczestniczące w tym projekcie, wybrane ze względu na swój wysoki poziom, biorą udział w kursach w całej Europie, nawiązują cenne kontakty i koncertują w różnych krajach. Podczas Akademii Vivaldiowskiej z repertuarem ze swojej debiutanckiej płyty wystąpi 4 Times Baroque. Program wspierania wschodzących gwiazd wpisuje się w festiwal poświęcony kompozytorowi, który aż trzydzieści pięć lat spędził na uczeniu młodzieży. Przez większość życia pracował w weneckim Ospedale della Pietà, sierocińcu dla dziewcząt prowadzonym przez zakonnice. Siostry jako główną metodę pedagogiczną przyjęły wychowanie poprzez sztukę, a konkretnie muzykę – myli się więc ten, kto twierdzi, że podobne koncepcje pojawiły się w pedagogice dopiero niedawno. Antonio Vivaldi zaczął pracę jako nauczyciel skrzypiec, potem odpowiadał za przygotowanie całej orkiestry, a później także chóru. Dla utalentowanych uczennic stworzył wiele kompozycji.

Działający od czterech lat niemiecki kwartet popisze się wirtuozerią w utworach popularnych oraz mniej znanych kompozytorów z kręgu włoskiego baroku. Niesamowity koncert Vivaldiego „La notte” („Noc”) to jakby gwałtowny sen pełen widziadeł. Równie szalone są wariacje „La folia” (czyli właśnie „Obłęd”) Arcangela Corellego na temat momentalnie wpadającej w ucho melodii portugalskiego tańca ludowego. Opera Rinaldo, choć napisana dla teatru w Londynie, jest utworem w języku włoskim opartym na motywach z włoskiej literatury. Usłyszmy uwerturę do tego najbardziej znanego dzieła scenicznego Georga Friedricha Händla. Warto zwrócić uwagę na jednego z pionierów włoskiego baroku – Tarquinia Merulę – i jego rodaka Giuseppe Sammartiniego, który największą sławę zdobył na monarszym dworze w Anglii.

Młodzi artyści z 4 Times Baroque z pasją dzielą się efektami odkrywania zapomnianych muzycznych klejnotów. Z nie mniejszym entuzjazmem poszukują własnych, bliskich współczesnej wrażliwości interpretacji kanonu muzyki baroku. Koncerty takich zespołów są pełne świeżości i autentycznych emocji.

Cennik:
Typy miejsc Dostępność Rodzaj biletów Ceny
Miejsca normalne Dostępne
  • Bilet normalny
  • Bilet ulgowy
  • NFM dla Młodego Muzyka
  • Karta Melomana N
  • Karta Melomana U
20 PLN
10 PLN
5 PLN
18 PLN
9 PLN
Bilety na to wydarzenie nie podlegają zwrotowi.

Podobne wydarzenia

01
marca 2018 | czwartek
godz. 19:00
Akademia Vivaldiowska
NFM, Sala Główna, estrada w odwróceniu
Akademia Vivaldiowska | Vivaldi – Carmignola
Giuliano Carmignola, Wrocławska Orkiestra Barokowa
02
marca 2018 | piątek
godz. 19:00
Akademia Vivaldiowska
NFM, Sala Główna
Akademia Vivaldiowska | Cztery pory roku
 
04
marca 2018 | niedziela
godz. 18:00
Akademia Vivaldiowska
NFM, Sala Główna
Akademia Vivaldiowska | Vivaldi – L’Olimpiade
Opera Vivaldiego w NFM

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminę Wrocław, Województwo Dolnośląskie, zarejestrowana w Rejestrze Instytucji Kultury Gminy Wrocław pod nr RIK 38/2014.

Mecenasi:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie