UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
14
Listopada 2018
środa
godz. 19:00
NFM, Sala Czerwona
plac Wolności 1, Wrocław
Recital fortepianowy Aleksieja Orłowieckiego
Wykonawcy:

Aleksiej Orłowiecki – fortepian
Juliusz Adamowski – słowo o muzyce

Program:

J. Haydn Sonata C-dur Hob. XVI:48
L. van Beethoven Sonata d-moll op. 31 nr 2 „Burza”
A. Orłowiecki II Suita
***
I. J. Paderewski Pieśni wędrowca op. 8
F. Schubert Impromptu c-moll op. 90 nr 1, Impromptu Es-dur op. 90 nr 2
F. Liszt Après une lecture du Dante. Fantasia quasi Sonata ze zbioru Années de pèlerinage II

Projekt realizowany w ramach obchodów stulecia odzyskania niepodległości.

Sponsor koncertów realizowanych w ramach obchodów stulecia odzyskania niepodległości

 

Aleksiej Orłowiecki / fot. archiwum TiFL

Aleksiej Orłowiecki po raz kolejny odwiedza Wrocław. Rosyjski pianista i pedagog jest znany z ponaddwudziestoletniej współpracy z Towarzystwem im. Ferenca Liszta – nie tylko jako wykładowca na warsztatach dla młodych instrumentalistów, lecz także jako wykonawca chętnie przyjeżdżający do naszego kraju.
Tajniki sztuki pianistycznej Aleksiej Orłowiecki odkrywał pod okiem najlepszych – należy do wychowanków legendarnego Grigorija Sokołowa. W czasie studiów poświęcał się jednak nie tylko pianistyce. Wiedzę muzyczną zgłębiał także w ramach innych fakultetów: kształcił się w kierunku kompozycji i dyrygentury symfonicznej. Wkrótce odkrył w sobie również talent pedagogiczny, a działalność nauczycielska do dziś jest istotną częścią jego kariery. Jednocześnie pianista prowadzi z powodzeniem działalność koncertową – ma na swoim koncie występy solowe w wielu krajach europejskich. W ostatnim czasie pojawia się na estradach również w roli kameralisty i dyrygenta. Mimo szeregu obowiązków ma również czas na  komponowanie – w jego dorobku znajdujemy ponad pięćdziesiąt dzieł przeznaczonych przede wszystkim na jego ukochany instrument, jakim jest oczywiście fortepian.

W programie recitalu Orłowieckiego znalazły się najpiękniejsze dzieła światowej literatury pianistycznej. Pierwsza część koncertu zostanie poświęcona w całości dwóm klasykom wiedeńskim. Zaledwie dwuczęściowa Sonata C-dur Hob. XVI:48 Josepha Haydna to kompozycja pełna klasycznego wdzięku. Autor wykorzystuje w niej z całą mocą możliwości fortepianu – chwilami podchodząc do niego w sposób niemal orkiestrowy. Zbliża to Haydna do Beethovena, który w swoich sonatach traktuje już instrument z ekstrawagancją właściwą prekursorowi romantyzmu i jednocześnie mistrzowi muzyki symfonicznej.

W drugiej części tego wieczoru usłyszymy kompozycje nieco późniejsze, należące do repertuaru najchętniej wykonywanego przez odwiedzającego Wrocław pianistę. Pojawią się wśród nich urokliwe Impromptu c-moll op. 90 nr 1 i Impromptu Es-dur op. 90 nr 2 Franza Schuberta, będące jednymi z najważniejszych przykładów kompozycji tego gatunku, jakie powstały w pierwszej połowie XIX stulecia. Innym dziełem, w którym w doskonały sposób zostały oddane cechy romantycznej muzyki fortepianowej, jest niewątpliwie Lisztowska Après une lecture du Dante. Fantasia quasi Sonata, inspirowana lekturą Boskiej komedii Dantego Alighieri. Kompozycja ta pierwotnie powstała w latach 30. XIX wieku jako niewielki utwór. Później Liszt rozwinął ją i włączył do drugiej księgi rozbudowanego zbioru Années de pèlerinage (Lata pielgrzymstwa), zawierającego siedem utworów inspirowanych twórczością włoskich artystów: Rafaela, Michała Anioła, Petrarki i Dantego. Podczas recitalu Orłowieckiego nie zabraknie również polskiego akcentu. Usłyszymy miniatury ze zbioru Pieśni wędrowca autorstwa cenionego wirtuoza, pedagoga i dyplomaty – Ignacego Jana Paderewskiego.


Współorganizator:
Cennik:
Typy miejsc Dostępność Rodzaj biletów Ceny
Miejsca VIP Ostatnie miejsca
  • Bilet VIP
70 PLN
Miejsca normalne Dostępne
  • Bilet normalny
  • Bilet ulgowy
50 PLN
35 PLN

Podobne wydarzenia

29
listopada 2018 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Fratres
 
13
grudnia 2018 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Crescendo
 
20
grudnia 2018 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Spadkobiercy Szymanowskiego
 
17
stycznia 2019 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Sonety miłosne
 
24
stycznia 2019 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Repercussion
 
31
stycznia 2019 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Belgijskie kwartety wiolonczelowe
 
07
lutego 2019 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Bachowskie sonaty
Marcin Masecki / Marcin Markowicz
21
lutego 2019 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Kalejdoskop
 
07
marca 2019 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Silius Trio
 
21
marca 2019 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Stabat Mater
 
28
marca 2019 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Wiosenne melancholie
 
Ostatnie miejsca: 8
04
kwietnia 2019 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Biała róża
 
05
kwietnia 2019 | piątek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Główna, estrada w odwróceniu
Recital fortepianowy Ewy Pobłockiej
Bach | Das Wohltemperierte Klavier
25
kwietnia 2019 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Główna, estrada w odwróceniu
Triumf Miłości
 
09
maja 2019 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Pejzaż bez Ciebie
 
15
maja 2019 | środa
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Mozart | Missa brevis
Soliści Capella Cracoviensis
30
maja 2019 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Główna
Sonaty skrzypcowe | Bomsori Kim i Rafał Blechacz
 
09
czerwca 2019 | niedziela
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Sonaty kreutzerowskie
 
19
czerwca 2019 | środa
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Jedyne takie trio
 

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminę Wrocław, Województwo Dolnośląskie, zarejestrowana w Rejestrze Instytucji Kultury Gminy Wrocław pod nr RIK 38/2014.

Mecenasi:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie