UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
15
Marca 2019
piątek
godz. 19:00
NFM, Sala Główna
plac Wolności 1, Wrocław
Brahms – IV Symfonia
Wykonawcy:

Giancarlo Guerrero – dyrygent
Jan Krzeszowiec – flet
Wojciech Merena – obój
Maciej Dobosz – klarnet
Alicja Kieruzalska – fagot
Mateusz Feliński – waltornia
Aleksander Kobus – trąbka
Eloy Panizo Padron – puzon
Diego Yañez Busto – kotły
NFM Filharmonia Wrocławska

Program:

R. Vaughan Williams Fantazja na temat Thomasa Tallisa
F. Martin Koncert na siedem instrumentów dętych, kotły, perkusję i orkiestrę smyczkową
***
J. Brahms IV Symfonia e-moll op. 98

Giancarlo Guerrero / fot. Tony Matula

Maestro Giancarlo Guerrero oraz muzycy NFM Filharmonii Wrocławskiej zapraszają do spędzenia piątkowego wieczoru przy dźwiękach kompozycji Ralpha Vaughana Williamsa, Franka Martina oraz Johannesa Brahmsa.

Koncert otworzy Fantazja na temat Thomasa Tallisa autorstwa Ralpha Vaughana Williamsa. Kompozycja stanowi ukłon w stronę renesansowej polifonii. Tytuł utworu nawiązuje do głównego motywu, który Williams zaczerpnął z psałterza arcybiskupa Matthew Parkera (Thomas Tallis napisał do niego dziewięć melodii). Mimo bazowania na muzycznej myśli renesansowego kompozytora Williams wprowadza do Fantazji na temat Thomasa Tallisa szereg nowych pomysłów. W utworze realizuje się cała kompozytorska wrażliwość Williamsa. Jego charakterystyczny styl sprawia, że dane dzieło wydaje nam się bliskie, nawet gdy słyszymy je po raz pierwszy. Muzykę Vaughana Williamsa wiele razy określano jako typowo angielską, a brytyjski pisarz i krytyk literacki Peter Ackroyd stwierdził: „Jeśli taka angielskość w muzyce może być jakkolwiek wyrażona słowami, byłyby to prawdopodobnie słowa takie jak: pozornie znajomy i pospolity, jednakże głęboki i mistyczny, liryczny, melodyczny, melancholijny i nostalgiczny – pozaczasowy”.

Podczas wieczoru usłyszymy także Koncert na siedem instrumentów dętych, kotły, perkusję i orkiestrę smyczkową Franka Martina. Kompozycja od razu okazała się sukcesem i do dziś jest jednym z najchętniej wykonywanych utworów tego szwajcarskiego kompozytora. Ze względu na zastosowanie aż siedmiu instrumentów dętych, którym przydzielone są partie solowe, dzieło jest bardzo różnorodne. Jednocześnie stanowi on zarówno techniczne wyzwanie dla instrumentalistów, jak i ciekawe zadanie dla dyrygenta pod kątem interpretacji.

Koncert zakończy IV Symfonia e-moll op. 98 Brahmsa, ostatnia z symfonii kompozytora, wyjątkowo spójna i wyrafinowana. Jej złożoność świadczy o niesamowitej inteligencji kompozytora. Przedstawiciel dodekafonii Arnold Schönberg słyszał w IV Symfonii e-moll zalążki techniki serialnej. Nie chodziło jednak o dobór materiału dźwiękowego, lecz o sposób jego kształtowania. Na szczególną uwagę zasługuje finał IV Symfonii Brahmsa. Ostatnia część jest określana jako symfoniczna passacaglia. Kompozytor wykorzystał w niej fragment chóru końcowego z kantaty Nach dir, Herr, verlanget mich BWV 150 Johanna Sebastiana Bacha, poddając ów materiał muzyczny przeobrażeniom w formie wariacyjnej. W dźwiękach kończących dzieło pełno jest dramatyzmu i ładunku emocjonalnego – wysłuchanie IV Symfonii Brahmsa na żywo w sali koncertowej na pewno dostarczy melomanom niezapomnianych wrażeń.

NFM dla rodziców:
Cennik:
Typy miejsc Dostępność Rodzaj biletów Ceny
VIP Dostępne
  • Bilet VIP
60 PLN
I kategoria Dostępne
  • I kat - Bilet normalny
  • I kat - Bilet ulgowy
45 PLN
35 PLN
II kategoria Dostępne
  • II kat - Bilet normalny
  • II kat - Bilet ulgowy
  • NFM dla Młodego Muzyka
40 PLN
30 PLN
15 PLN
III kategoria Dostępne
  • III kat - Bilet normalny
  • III kat - Bilet ulgowy
  • NFM dla Młodego Muzyka
35 PLN
25 PLN
15 PLN
Sala Zabaw Ostatnie miejsca
  • NFM dla Rodziców - Sala Zabaw
10 PLN

Podobne wydarzenia

Ostatnie miejsca: 1
19
lutego 2019 | wtorek
godz. 19:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Główna
Berliner Philharmoniker & Yannick Nézet-Séguin
 
22
lutego 2019 | piątek
godz. 19:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Główna
La valse
 
Ostatnie miejsca: 14
23
lutego 2019 | sobota
godz. 18:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Czerwona
Fantazja, medytacja i przemiana
 
08
marca 2019 | piątek
godz. 19:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Główna
Cudowny mandaryn
 
16
marca 2019 | sobota
godz. 18:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Czerwona
Mozart & Dreamers’ Circus
 
Ostatnie miejsca: 38
24
marca 2019 | niedziela
godz. 18:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Główna, estrada w odwróceniu
Telemann – Pasja wg św. Łukasza
 
29
marca 2019 | piątek
godz. 19:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Główna
Sinfonia Buenos Aires
 
30
marca 2019 | sobota
godz. 18:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Główna
Romans z Beethovenem
 
07
kwietnia 2019 | niedziela
godz. 18:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Czerwona
Klasyczne piękno | Boccherini
 
12
kwietnia 2019 | piątek
godz. 19:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Główna
Siedem pieśni ostatnich dni | Orkiestra Filharmonii Łódzkiej & Paweł Przytocki
 
13
kwietnia 2019 | sobota
godz. 18:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Główna, estrada w odwróceniu
Muzyczne korzenie
 
14
kwietnia 2019 | niedziela
godz. 18:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Główna, estrada w odwróceniu
Stabat Mater II
 
16
kwietnia 2019 | wtorek
godz. 19:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Główna
J.S. Bach | Pasja wg św. Mateusza
 
26
kwietnia 2019 | piątek
godz. 19:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Główna
Studium harmonii
 
27
kwietnia 2019 | sobota
godz. 19:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Czerwona
Timothy Chooi i NFM Orkiestra Leopoldinum
 
05
maja 2019 | niedziela
godz. 18:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Główna
Z Wrocławia do Wiednia
 
10
maja 2019 | piątek
godz. 18:00
Koncerty orkiestrowe
Oratorium Marianum
Simple Symphony
B. Britten, J. Swensen, J.Haydn
10
maja 2019 | piątek
godz. 19:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Główna
Śpiąca królewna
 
17
maja 2019 | piątek
godz. 19:00
Koncerty orkiestrowe
sala koncertowa Filharmonii
Tańce na smyczki
 
22
maja 2019 | środa
godz. 19:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Główna
Bach – Msza h-moll
 
31
maja 2019 | piątek
godz. 19:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Główna
Karnawał zwierząt
 
07
czerwca 2019 | piątek
godz. 19:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Główna
Wyznanie duszy
 
14
czerwca 2019 | piątek
godz. 19:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Główna
Muzyczna autobiografia | Zakończenie sezonu artystycznego NFM Filharmonii Wrocławskiej
 
15
czerwca 2019 | sobota
godz. 18:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Główna, estrada w odwróceniu
Polski barok
 
22
czerwca 2019 | sobota
godz. 18:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Główna
Eroica
 
23
czerwca 2019 | niedziela
godz. 18:00
Koncerty orkiestrowe
NFM, Sala Główna
Różne oblicza Wiednia
 

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie