fot. archiwum artystki
Emilie Renard

Emilie Renard ukończyła Royal Scottish Academy of Music and Drama oraz Royal College of Music. W 2013 r. uczestniczyła w projekcie Le Jardin des Voix prowadzonym przez Les Arts Florissants. W ramach programu Britten-Pears Young Artist brała udział w kursie mistrzowskim Rogera Vignolesa w Aldeburghu (pieśni Wolfa i R. Straussa). Jest laureatką wielu nagród, m.in. I nagrody, nagrody publiczności i nagrody Theater an der Wien w Międzynarodowym Konkursie Opery Barokowej im. Pietra Antonia Cestiego w 2013 r., a także pierwszych nagród w 22. Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w Marmande (w kategoriach: Opera i Mélodie Française), nagrody publiczności w Handel Singing Competition w Londynie oraz Nagrody im. Lies Askonas Royal College of Music.

W sezonie 2015/16 Renard zadebiutowała na festiwalu w Innsbrucku jako Ersinda w Il Germanico in Germania Porpory z orkiestrą Academia Montis Regalis pod kierownictwem Alessandra De Marchi, powróciła również do Theater an der Wien w roli Valetto w Koronacji Poppei Monteverdiego z Ensemble Matheus pod batutą Jean-Christophe’a Spinosiego. Pozostałe projekty artystki w tym sezonie to m.in. fragmenty Armidy i Atysa Lully’ego z Les Arts Florissants pod batutą Williama Christie’ego w paryskiej Filharmonii i brukselskim Bozar oraz wznowienie inscenizacji Les Fêtes Vénitiennes Campry w reżyserii Roberta Carsena w Théâtre du Capitole w Tuluzie i Brooklyn Academy of Music w Nowym Jorku.
Renard zadebiutowała w 2012 r. na scenie English National Opera w operze Julietta Martinů (jako Mały Arab/ Chłopiec na posyłki) w reżyserii Richarda Jonesa pod batutą Edwarda Gardnera. Niedawno wystąpiła w roli Junony w Platée Rameau w Theater an der Wien, jako Druga Dama w Czarodziejskim flecie Mozarta w Angers-Nantes Opéra, Dydona w Dydonie i Eneaszu Purcella w ramach Festival Dans les Jardins de William Christie w Thiré, Amor w Koronacji Poppei w Opera North oraz La Folie/Isabelle w Les Fêtes Vénitiennes w Opéra Comique. Regularnie można ją usłyszeć podczas London Handel Festival, gdzie pojawiła się jako Pulcheria w Riccardo Primo, Eurilla w Il pastor fido pod kierownictwem Laurence’a Cummingsa oraz Arbace w pasticcio Catone in Utica Händla pod batutą Thomasa Fostera. Jej pozostałe role to: tytułowa Djamileh w operze Bizeta, Mozartowskie Cherubin w Weselu Figara, Despina w Così fan tutte w Royal College of Music, Sesto w Łaskawości Tytusa w Opus Opera, Posłaniec/Nadzieja w Orfeuszu Monteverdiego w Silent Opera pod batutą Christophera Bucknalla i Jaś w Jasiu i Małgosi Humperdincka w London Youth Opera.
Artystka ma bogaty repertuar koncertowy: od Vivaldiego (Juditha triumphans, Early Opera Company pod batutą Christiana Curnyna, Spitalfields Festival) i Bacha (Pasja wg św. Mateusza, Laurence Cummings, London Handel Festival) po Ravela (Szeherezada, Royal College of Music Symphony Orchestra pod batutą Martina André) i Benjamina (Upon Silence, Sit Fast pod batutą Maxima Pascala, Festival Messiaen i Festival d’Hardelot). Z Les Arts Florissants pod kierownictwem Williama Christie’ego wystąpiła w amsterdamskiej Concertgebouw, paryskiej Salle Pleyel, nowojorskim Lincoln Center, Filharmonii Moskiewskiej, Opéra Royal de Versailles oraz madryckim Auditorio Nacional de Música. Niedawno zaśpiewała recital na scenie Opéra de Lille z Les Musiciens d'Astrée, kantatę Händla La Lucrezia pod kierownictwem Jonathana Cohena w ramach festiwalu w Thiré oraz wykonała rolę tytułową w Händlowskim oratorium Susanna z Early Opera Company pod batutą Christiana Curnyna w ramach Spitalfields Festival.

Debiutancki album Emilie Renard Le Jardin de Monsieur Rameau został wydany przez Les Arts Florissants Éditions (2014).

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się