Wiebke Lehmkuhl

Wiebke Lehmkuhl, kontralt, studiowała pod kierunkiem Ulli Groeanewold i Hanny Schwarz na Akademii Muzycznej i Teatralnej w Hamburgu, otrzymując dyplom z wyróżnieniem. W 2006 roku, w 250. rocznicę urodzin Wolfganga Amadeusa Mozarta, przyznano jej Nagrodę Mozartowską Miasta Hamburga, a w 2011 roku otrzymała tytuł „młodej śpiewaczki roku” od fundacji Walter und Charlotte Hamel Stiftung.
Po występach na scenach operowych Kilonii, Hamburga i Hanoweru, Wiebke Lehmkuhl, wciąż jeszcze jako studentka, została członkinią zespołu Opery w Zurychu w sezonie 2008/2009. Odniosła wielkie sukcesy jako Erda (Złoto Renu), Annina (Kawaler srebrnej róży) oraz Trzecia Dama (Czarodziejski flet). W 2001 r. śpiewała Trzecią Damę podczas Mozartwoche w Salzburgu pod dyrekcją René Jacobsa, następnie debiutowała na Festiwalu w Salzburgu w tej samej roli pod batutą Nicolausa Harnoncourta. Kolejne angaże to Pierścień Nibelungów (reż. Günter Krämer, kierownictwo muzyczne Philippe Jordan) w Opera Bastille w Paryżu oraz Bayerische Staatsopoer w Monachium, gdzie śpiewała też w Zmierzchu bogów pod dyrekcją Kenta Nagano.
Jako solistka jest ceniona na całym świecie, występuje gościnnie w repertuarze koncertowym
na najważniejszych festiwalach, takich jak Schleswig-Holstein, Lucerne Festival oraz La folle journée w Nantes. Ponadto Lehmkuhl występowała w sali Wiener Musikverein, lipskim Gewadhausie, Filharmonii Berlińskiej, w Bilbao, Tokio i Szanghaju, koncertowała z hanowerską NDR Radiophilharmonie oraz Orkiestrą Tonhalle z Zurychu.
Artystka współpracuje z takimi dyrygentami, jak Nikolaus Harnoncourt, Philippe Jordan, Thomas Hengelbrock, Daniele Gatti, Marc Minkowski, Hans-Christoph Rademann, Reinhard Goebel, Frans Brüggen, Hermann Max, Andreas Spering, Ottavio Dantone, Franz-Welser Möst, Riccardo Chailly i Kent Nagano.
W grudniu 2013 r. Wiebke Lehmkuhl zadebiutowała w Filharmonii Berlińskiej, wykonując Sceny z Fausta Goethego Roberta Schumanna pod batutą Daniela Hardinga, który następnie zaprosił ją na koncerty ze Szwedzką Orkiestrą Symfoniczną w Sztokholmie, gdzie śpiewała partię Geneviève w koncertowym wykonaniu Peleasa i Melisandy Debussy’ego. W sezonie 2013/2014 artystka ponownie wystąpiła w Opera Bastille w Paryżu oraz na Festiwalu w Salzburgu, gdzie śpiewała Anninę w Kawalerze srebrnej róży. Na festiwalu Ré Majeure zadebiutowała w roli Orfeusza w Orfeuszu i Eurydyce Glucka pod batutą Marka Minkowskiego.
Ważniejsze wydarzenia sezonu 2014/2015 to udział w koncertowej wersji Rosamunde Franciszka Schuberta z Wiener Philharmoniker pod batutą Nicolausa Harnoncourta, La verità in cimento Vivaldiego pod dyrekcją Ottavio Dantone w Zurychu oraz tournée po Europie Wschodniej z Wrocławską Orkiestrą Barokową pod batutą Václava Luksa, koncerty z NDR pod dyrekcją Jonathana Cohena, Akademie für Alte Musik Berlin i Martinem Lehmannem oraz z Collegium Vocale Gent pod dyrekcją Philippe’a Herreweghe, a także wykonanie Pasji wg św. Mateusza Bacha z Filharmonikami Wiedeńskimi pod batutą Philippe’a Jordana.
Jej dokonania dokumentują liczne płyty studyjne i nagrane podczas koncertów. Należy tu wymienić Oratorium na Boże Narodzenie J.S. Bacha z Orkiestrą Gewandhaus w Lipsku pod dyrekcją Riccardo Chailly’ego (Decca Classics) czy Magnificat C.Ph.E. Bacha z RIAS Kammerchor i Akademie für Alte Musik Berlin pod batutą Hansa-Christopha Rademanna (Harmonia Mundi).

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się