Francesca Aspromonte

Francesca Aspromonte urodziła się w 1991 roku. Po studiach w zakresie fortepianu i klawesynu rozpoczęła naukę śpiewu w klasie Marii Pii Piscitelli. Brała udział w kilku kursach mistrzowskich prowadzonych przez Barbarę Bonney, Lucianę Serrę, Victora Torreza czy Glorię Banditelli. Obecnie kontynuuje studia w Mozarteum w Salzburgu pod kierunkiem Borisa Bakowa. Od 2012 roku jest studentką Opera Studio Renaty Scotto w Accademia Nazionale di Santa Cecilia w Rzymie. W 2009 roku zdobyła I nagrodę w konkursie wokalnym Citta di Paola (Włochy). Kontynuowała studia nad interpretacją repertuaru XVII wieku, biorąc udział w 20. Academie Baroque Européenne d’ Ambronay. Śpiewała w takich salach i teatrach operowych, jak: Opéra Royal de Versailles, Opéra de Vichy, Parco della Musica (Rzym), Bozar w Brukseli, Opéra National de Montpellier, koncertowała na renomowanych festiwalach: Festiwal w Ambronay, Festiwal w Aix-en-Provence, Musikfest Bremen. Kilka jej występów było transmitowanych przez ORF, WDR Radio, Rai Radio 3, Radio Watykańskie. Występowała pod kierunkiem znanych dyrygentów, takich jak: sir John Eliot Gardiner, Leonardo García Alarcón, Stefano Montanari, Alessandro Quarta, Stefano Demicheli.

Ostatnie angaże to: Il Diluvio Universale Falvettiego w Bremen, Elena Cavallego w Montpellier i Wersalu (obie produkcje z Cappella Mediterranea pod batutą Leonarda Garcíi Alarcóna), La sete di Christo Pasquiniego w Kolonii z zespołem Concerto Romano i Alessandrem Quartą, współczesna premiera L’Eritrea Cavallego (w reżyserii Oliviera Lexy), Dafne Caldary w Wenecji pod batutą Stefana Montanariego, Amore Siciliano podczas Musikfest Bremen oraz na Festiwalu d’Ambronay z zespołem Cappella Mediterranea pod dyrekcją Leonarda Garcíi Alarcóna, La Betuglia Liberata Mozarta (jako Amital) w Merano i Brixen pod dyrekcją Daniela Bayera z zespołem Streicherakademie Bozen, koncerty w Centro di Musica Antica Pietà de’ Turchini pod dyrekcją Stefana Demichellego, La Giuditta Scarlattiego (rola tytułowa) w Accademia Filarmonica Romana z zespołem Concerto Romano pod dyrekcją Alessandra Quarty, Dydona i Eneasz (jako Belinda) podczas Maggio Musicale Fiorentino pod dyrekcją Stefana Montanariego, Vespro della Beata Vergine Monteverdiego z Monteverdi Choir pod dyrekcją Johna Eliota Gardinera – tournée po Stanach Zjednoczonych (Nowy Jork, San Francisco,
Waszyngton, Costa Mesa, Chapel Hill), a następnie w Wigmore Hall w Londynie, L’Isola Disabitata Davida Pereza w Lizbonie z zespołem Divino Sospiro oraz koncert i nagranie dla Outhere – Santa Editta Stradellego z zespołem Mare Nostrum. Artystka uczestniczyła w I i II edycji Accademia Monteverdiana pod dyrekcją Johna Eliota Gardinera.
W planach śpiewaczki jest nowa produkcja Orfeusza Rossiniego (jako Euryduka) pod dyrekcją Raphaëla Pichona w Opéra National de Lorraine w Nancy oraz podczas tournée po Francji, Amore Siciliano z Cappella Mediterranea i Leonardem Garcíą Alarcónem w Brugii, wznowienia Orfeusza i Nieszporów Monteverdiego z Monteverdi Choir i Johnem Eliotem Gardinerem w Wersalu, Nieszpory Monteverdiego z Collegium 1704 i Václavem Luksem w Dreźnie i Pradze, koncerty i nagranie programu muzyki Haydna z Il Giardino Armonico i Giovannim Antoninim, Oristeo Cavallego w Théâtre National de la Criée w Marsylii, Erismena Cavallego w  Aix-en-Provence, koncerty z zespołem Geneva Camerata i Davidem Greisammerem w Wenecji i Genewie.

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się