UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
23
Kwietnia 2018
poniedziałek
godz. 19:00
NFM, Sala Czarna
plac Wolności 1, 50-071 Wrocław
#ZKPWr
Wykonawcy:

Marlena Grodzicka-Myślak – altówka
Jakub Myślak – wiolonczela
Gracjan Szymczak – fortepian
Krzysztof Brzazgoń – aktor, głos

Program:

P. Bednarczyk Nervous na fortepian, altówkę i wiolonczelę oraz elektronikę i recytatora**
J.A. Wichrowski Aphorisme per pianoforte – wybór
K. Dziewiątkowska Leżenia na fortepian, altówkę, wiolonczelę oraz elektronikę i recytatora do tekstu M. Białoszewskiego**
G. Wierzba Light stream na fortepian, altówkę i wiolonczelę**
T. Skweres Transformations na wiolonczelę, Guillotine na wiolonczelę
C. Duchnowski Początek – audycja na lektora i komputer (słowa: P. Jasek)
S. Kupczak Wrażliwe dane na fortepian, altówkę i wiolonczelę**
J.A. Wichrowski Rubajaty na wiolonczelę i recytatora do słów O. Chajjama – wybór
J. Sotomski Seks i przemoc na recytatora i komputer ** (utwór powstały we współpracy z Krzysztofem Brzazgoniem i jemu zadedykowany)

Uwaga: podczas wykonania utworu P. Bednarczyka Nervous na fortepian, altówkę i wiolonczelę oraz elektronikę i recytatora użyty zostanie stroboskop. Informujemy, że z przyczyn niezależnych od organizatora podczas koncertu nie zostanie wykonany utwór Hesitation na wiolonczelę i fortepian Tomasza Skweresa. Zamiast niego zabrzmią Transformations oraz Guillotine na wiolonczelę tego kompozytora.

Projekt realizowany w ramach obchodów stulecia odzyskania niepodległości

18:15  / NFM, foyer -1
Trzy kwadranse do nowej muzyki:wprowadzenie do koncertu #ZKPWr/ Prowadzenie: Krzysztof Stefański

 

Cezary Duchnowski / fot. Tomasz Kulak

@Grodzicka-Myślak @Myślak @Szymczak @Brzazgoń @Bednarczyk @Dziewiątkowska @Duchnowski @Wichrowski @Kupczak @Sotomski @Wierzba @Skweres

#ZKPWrocław #MuzykaKameralna #recytator #wiolonczela #altówka #fortepian #trio #elektronika #RozszerzoneTechniki #mikrointerwały #InstrumentyPreparowane #LiveElectronics #NowaDyscyplina #prawykonanie #miniatura #aforyzm #sieć #recytator #poezja #wiolonczela#seksiprzemoc #novideo #performatyka

Kiedy Cezary Duchnowski w 2003 roku wygrał Międzynarodową Trybunę Muzyki Elektroakustycznej UNESCO w Rzymie, Studio Kompozycji Komputerowej Akademii Muzycznej we Wrocławiu, w którym powstała zwycięska monada 3, mieściło się w niewielkim pomieszczeniu na ostatnim piętrze siedziby uczelni. Z czasem studio się rozrosło (dziś mieści się w nowym budynku obok nowoczesnej sali koncertowej), a wykorzystanie elektroniki i komputera stało się znakiem rozpoznawczym wrocławskich kompozytorów. Wyrazem tej tendencji było założenie w 2007 roku festiwalu Musica Electronica Nova – młodszej siostry Poloniki.

Piętro niżej od wspomnianego studia mieścił się gabinet, na którego drzwiach znajdowała się tabliczka „Związek Kompozytorów Polskich, Oddział Wrocławski”. Oddział nie tylko współorganizuje wspomniane festiwale oraz koncerty związkowe, ale przede wszystkim integruje wrocławskie środowisko muzyki współczesnej, skupiając twórców różnych generacji i opcji stylistycznych. Najstarszy z kompozytorów, których utwory znajdą się w programie, urodził się w 1942 roku. Najmłodszy – w 1994 roku. Niektórzy członkowie nawet nie muszą rezydować we Wrocławiu – jak Tomasz Skweres, który na festiwal przybędzie z Wiednia, gdzie na co dzień działa jako wiolonczelista w Platypus Ensemble. W programie koncertu oczywiście nie zabraknie elektroniki: tym razem w połączeniu z recytatorem, w zestawie, który Cezary Duchnowski eksplorował w cyklu swoich Audycji. W partii lektora wystąpi Krzysztof Brzazgoń, aktor związany z Teatrem Dramatycznym w Warszawie. W gronie wykonawców znajdzie się także trio altówka – wiolonczela – fortepian, w składzie: Marlena Grodzicka-Myślak, Jakub Myślak i Gracjan Szymczak. Ostatniego z nich można kojarzyć jako uczestnika Konkursu Chopinowskiego w 2010 roku. Tym razem zaprezentuje się w zupełnie innym repertuarze.

Tuż obok siedziby Oddziału Wrocławskiego swój gabinet miał zmarły w ubiegłym roku prof. Jan Antoni Wichrowki – kompozytor i pedagog, nauczyciel m.in. najbardziej znanej wrocławskiej kompozytorki ostatnich lat, Agaty Zubel. Choć sam nigdy nie był członkiem ZKP, stanowił nieodłączną część wrocławskiego środowiska kompozytorskiego. Z tego względu w programie koncertu znajdą się dwa jego utwory, a także kompozycje jego byłych uczniów – Sławomira Kupczaka i Grzegorza Wierzby. Wciąż żywa twórczość studentów Profesora jest najlepszym dowodem na to, że w świecie sztuki panuje zasada non omnis moriar.

Współorganizator:
Cennik:
Typy miejsc Rodzaj biletów Ceny
Miejsca normalne
  • Bilet normalny
  • Bilet ulgowy
  • NFM dla Młodego Muzyka
20 PLN
10 PLN
5 PLN

Oglądaj

31. Musica Polonica Nova | trailer

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminę Wrocław, Województwo Dolnośląskie, zarejestrowana w Rejestrze Instytucji Kultury Gminy Wrocław pod nr RIK 38/2014.

Mecenasi:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie