UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
28
Kwietnia 2018
sobota
godz. 19:00
NFM, Sala Czerwona
plac Wolności 1, Wrocław
#PiękniCzterdziestoletni
Wykonawcy:
Program:

J. Płonka Stalker na orkiestrę kameralną
P. Hendrich Hordiaver

***

M. Stańczyk Blind Walk
A. Zagajewski Święty Boże, Święty Mocny**
 
Zamówienie utworu Artura Zagajewskiego Święty Boże, Święty Mocny dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

Projekt realizowany w ramach obchodów stulecia odzyskania niepodległości

Informujemy, że z przyczyn niezależnych od organizatora podczas koncertu nie zostanie wykonany utwór Pixel peeping Marcina Rupocińskiego. Zamiast niego zabrzmi Stalker na orkiestrę kameralną Jarosława Płonki. Za zmianę przepraszamy.


Orkiestra Muzyki Nowej / fot. materiały zespołu

@Bywalec @Zagajewski @Stańczyk @Rupociński @Hendrich @Falkiewicz
#MuzykaAnsamblowa #generacja70 #prawykonanie #RezydentMPN #sequel #OpaskiNaOczy

Szorstka energia powtórzeń, subtelność akuzmatycznych doświadczeń, matematyczna precyzja złożonych struktur czy obraz misternie spleciony z muzyką – estetycznie dzieli ich wiele, ale łączą wspólne pokoleniowe doświadczenia. Dwadzieścia lat temu byli buntownikami, eksperymentowali, dopiero poszukiwali własnej drogi. Dziś na bazie tych doświadczeń stworzyli własny, oryginalny język muzyczny, jednocześnie nic nie tracąc z młodzieńczej zadziorności.

Artur Zagajewski w młodości grał w punkowej kapeli. Obecnie jest wykładowcą akademickim z nominacją do Paszportu „Polityki” i selekcją na Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów. Surowość i szorstkość jego muzyki, a także brutalizm miarowego rytmu przypominają jednak o korzeniach kompozytora. Dyrektor artystyczny festiwalu Musica Polonica Nova, Paweł Hendrich, grał niegdyś w metalowym zespole Nostredame, a zanim poświęcił się kompozycji, podjął też studia ekonomiczne. Jego zamiłowanie do nauk ścisłych zaowocowało stworzeniem złożonego systemu muzycznego, który wykorzystuje przy tworzeniu swoich dzieł. Kompozytor rezydent festiwalu, Marcin Stańczyk, także doszedł do kompozycji nieoczywistą drogą, gdyż obok muzyki studiował prawo i do dziś pracuje w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Łodzi. Obowiązki zawodowe nie przeszkodziły mu w sukcesach na polu muzyki: zdobyciu prestiżowej Toru Takemitsu Composition Award w 2013 roku czy tytułu Artysty Rezydenta Miasta Paryża rok później. Kompozytor w swojej twórczości wykorzystuje iluzje słuchowe i oddzielanie dźwięku od jego źródła, a także odwołuje się do malarstwa Władysława Strzemińskiego, co widać w tytułach utworów: Powidoki, Afterimages czy Aftersounds. Marcin Rupociński w 1995 roku jako student uczestniczył w strajku głodowym na Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Dziś zatrudniony jest na macierzystej uczelni oraz na Akademii Sztuk Pięknych i zajmuje się łączeniem muzyki z obrazem przetwarzanym na żywo.
Utwory „pięknych czterdziestoletnich” wykona jeden z najbardziej zasłużonych polskich zespołów muzyki współczesnej: Orkiestra Muzyki Nowej z Katowic pod kierunkiem swojego kierownika artystycznego Szymona Bywalca. Jest to o tyle adekwatne, że dyrygent również zalicza się do tego samego pokolenia co kompozytorzy, a Orkiestra Muzyki Nowej dopiero co świętowała dwudziestolecie istnienia…

Dofinansowano ze środków:
Cennik:
Typy miejsc Rodzaj biletów Ceny
Miejsca VIP
  • Bilet VIP
60 PLN
Miejsca normalne
  • Bilet normalny
  • Bilet ulgowy
  • NFM dla Młodego Muzyka
40 PLN
25 PLN
5 PLN
Bilety wyprzedane

Oglądaj

31. Musica Polonica Nova | trailer

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminę Wrocław, Województwo Dolnośląskie, zarejestrowana w Rejestrze Instytucji Kultury Gminy Wrocław pod nr RIK 38/2014.

Mecenasi:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie