UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
20
Kwietnia 2018
piątek
godz. 19:00
NFM, Sala Główna
plac Wolności 1, Wrocław
#OrkiestroweRewolucje
Wykonawcy:
Program:

A. Zubel In the Shade of an Unshed Tear*
R. Augustyn Tam/Tu. Koncert na skrzypce, głosy i instrumenty dedykowany Christine Pryn

I. Tam
Torso I: Coś (I)
Intermezzo: Spotkanie traw z ciałem
Torso II: Na gwiazdach, na dnie jezior […]
Antykadencja
Epilogi: Coś (II)

II. Tu
Intrada: Jesteśmy
Soliloquium I: Faux pas
Soliloquium II: Walka z brzegami
Elegia: Na lęk osiny
Litania: Księga Eklezjastesa
Ground: W stronę rzeki

***
G. Pieniek Behind the Curtain
P. Preusser Koncert na improwizującą trąbkę i orkiestrę** (zamówienie MPN 2018)

Projekt realizowany w ramach obchodów stulecia odzyskania niepodległości

18:15  / NFM, foyer -1
Trzy kwadranse do nowej muzyki:wprowadzenie do koncertu #OrkiestroweRewolucje / Prowadzenie: Krzysztof Stefański

Christine Pryn / fot. archiwum artystki

@NFMFilharmoniaWrocławska @ChórNFM @Pryn @Wooley @Zubel @Augustyn @Pieniek @Preusser

#orkiestra #improwizacja #tradycja #prawykonanie #skrzypce #trąbka #KoncertNa #tam #orkiestra #SkładBeethovenowski #GranicaSłuchu #chór #orkiestra #poezja #język #Leśmian #Karpowicz #glissando #RozszerzoneTechniki #intuicja #podświadomość #symbolizm #ezoteryka #FormaOtwarta #ostinato #ambient

„Orkiestrowe rewolucje” to historie, które zawsze zaczynają się w sercu każdej partytury symfonicznej – w instrumentacji. To tam nieporadni kompozytorzy upatrują przyczyny swojej artystycznej porażki. Ale czy słusznie? Gdzie tkwi problem? I jak go rozwiązać? Od lat odpowiedzi na te pytania znają tylko kompozytorzy, którzy nie boją się nowych wyzwań i trudnych zadań. Oni – jako autorytet artystyczny – potrafią w kilka dni na próbach przeprowadzić rewolucję i dać orkiestrze gotowy patent na sukces. Jednak tylko od niej zależy, czy powodzenie będzie długo- czy krótkotrwałe. Otrzymać znak jakości od współczesnego kompozytora to absolutny przywilej, na który trzeba sobie zasłużyć ciężką pracą, uczciwością i najlepszymi smyczkami w Polsce! Orkiestry wiedzą, że jest o co walczyć. Bo koniec końców to ich codzienność, marzenia i lepsza przyszłość*.

Czwórka współczesnych kompozytorów mierzy się z tradycją symfoniczną. Agata Zubel, laureatka Paszportu „Polityki” z 2009 roku, swój utwór In the Shade of an Unshed Tear (skomponowany na zamówienie Seattle Symphony) napisała na skład identyczny jak w symfoniach Beethovena, jednak można się po nim spodziewać zupełnie innych brzmień niż w muzyce wielkiego klasyka. Paul Preusser, amerykański kompozytor od lat mieszkający we Wrocławiu, pisząc utwór na instrument koncertujący i orkiestrę, zdecydował się wykorzystać znakomitego improwizującego trębacza Nate’a Wooleya zamiast klasycznego solisty. Uznany wrocławski kompozytor Rafał Augustyn w utworze Tam/Tu. Koncert na skrzypce, głosy i instrumenty, napisanym dla wybitnej duńskiej skrzypaczki Christine Pryn, zdecydował się zastąpić sekcję smyczkową… chórem. Natomiast rezydujący w Wiedniu kompozytor Grzegorz Pieniek w utworze Behind the Curtain uchyla kurtynę do świata zupełnie nowych brzmień.

*Pierwszy akapit stanowi parafrazę opisu programu „Kuchenne Rewolucje”, dlatego nie należy traktować go zbyt dosłownie.

Partner koncertu:
Cennik:
Typy miejsc Rodzaj biletów Ceny
VIP
  • Bilet VIP
  • Bilet VIP & VIP Room
60 PLN
110 PLN
I kategoria
  • I kat - Bilet normalny
  • I kat - Bilet ulgowy
  • -20% z Kartą Melomana N
  • -20% z Kartą Melomana U
  • NFM dla Studenta
45 PLN
30 PLN
36 PLN
24 PLN
10 PLN
II kategoria
  • II kat - Bilet normalny
  • II kat - Bilet ulgowy
  • NFM dla Studenta
  • NFM dla Młodego Muzyka
40 PLN
25 PLN
10 PLN
5 PLN
III kategoria
  • III kat - Bilet normalny
  • III kat - Bilet ulgowy
  • NFM dla Studenta
  • NFM dla Młodego Muzyka
35 PLN
20 PLN
10 PLN
5 PLN
Bilety na to wydarzenie nie podlegają zwrotowi.

Oglądaj

31. Musica Polonica Nova | trailer
Agata Zubel i Rafał Augustyn o swoich kompozycjach
Paul Preusser o swojej kompozycji

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminę Wrocław, Województwo Dolnośląskie, zarejestrowana w Rejestrze Instytucji Kultury Gminy Wrocław pod nr RIK 38/2014.

Mecenasi:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie