UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
02
Marca 2019
sobota
godz. 19:00
NFM, Sala Kameralna
plac Wolności 1, Wrocław
Cantoría | Xochixuicatl – pieśni z Hiszpanii, Meksyku i Gwatemali
Wykonawcy:

Cantoria:
Inés Alonso – sopran
Samuel Tapia – kontratenor
Jorge Losana – tenor, dyrygent
Valentín Miralles – bas

Pablo FitzGerald – vihuela, gitara barokowa
Joan Boronat – pozytyw organowy

Program:

Xochixuicatl – pieśni z Hiszpanii, Meksyku i Gwatemali

Anonim Hanac pachap ze zbioru Ritual formulario… (Lima, 1631)
Anonim Riu, riu, chiu; Dadme albricias; Verbum caro; Dúo de canto de órgano en el sexto tono; Yo me soy la morenica; Falalalanlera ze zbioru Cancionero de Uppsala (Wenecja, 1556)
M. Flecha el Viejo El jubilate z manuskryptu M 588/2 (Barcelona, koniec XVI w.)
M. de Fuenllana Fantasía en sexto tono ze zbioru Orphénica lyra (Sewilla, 1554)
Anonim Serrana donde dormistes ze zbioru Cancionero de Uppsala
M. Flecha el Viejo Teresica hermana ze zbioru Cancionero de Uppsala
Anonim Dúo de canto de órgano en primer tono ze zbioru Cancionero de Uppsala
Anonim Dios es ya nacido; Ytechnepa sacramento z manuskryptu US-BLI 07 (Guatemala, ok. 1595)
G. Fernandes Xicochi conetzintle (Oaxaca, ok. 1609)
M. Flecha el Viejo La bomba ze zbioru Las ensaladas de Flecha (Praga, 1581)
***
A. de Cabezón Tiento del VIII tono ze zbioru Obras de musica para tecla, arpa y vihuela (Madryt, 1570)
F. Guerrero Prado verde y florido ze zbioru Canciones y villanescas espirituales (Wenecja, 1589)
J. Vásquez Con qué la lavaré ze zbioru Recopilación de sonetos y villancicos a quatro y a cinco voces (Sewilla, 1560)
M. Flecha el Viejo El fuego ze zbioru Las ensaladas de Flecha
M. de Fuenllana Fantasía en primer tono ze zbioru Orphénica lyra
H. Franco (?) Sancta Maria e yn il huicac; Dios itlaçonantzine cemiac (Meksyk, 1599)
M. Flecha el Viejo La justa ze zbioru Las ensaladas de Flecha
G. Fernandes Zagalejo de perlas (Oaxaca, ok. 1609; rekonstrukcja: Á. Torrente)
Zarabanda (rekonstrukcja: Á. Torrente; słowa: A. Becerro, 1494)
J. Arañés Vida bona ze zbioru Libro segundo de tonos y villancicos (Rzym, 1624; opracowanie tekstu L. de Vegi: M. Querol)

Cantoria jest uczestnikiem międzynarodowego programu stypendialnego eeemerging (Emerging European Ensembles)

 

Cantoria / fot. Watershed Photography

Co śpiewali przybysze osiedlający się w czasach konkwisty w Ameryce Południowej? Jakie pieśni rozbrzmiewały na dworach gubernatorów, a co nuciła przy pracy służba? W jaki sposób w Nowym Świecie przywiezione z Półwyspu Iberyjskiego melodie i rytmy przenikały się z miejscowymi tradycjami? Przekonamy się o tym podczas koncertu fenomenalnego młodego zespołu Cantoría.

Kwartet wokalny z Katalonii proponuje nam pieśni z tzw. hiszpańskiego złotego wieku, czyli z wieku XVII, czasu rozkwitu sztuki zarówno w samej Hiszpanii, jak i na kontrolowanych przez Hiszpanię terenach Ameryki Łacińskiej. Jak przystało na zespół muzyki dawnej członkowie Cantoríi próbują jak najlepiej poznać i przyswoić dawne praktyki wykonawcze; przede wszystkim skupiają się na tajnikach technik wokalnych popularnych w Hiszpanii w czasach odrodzenia. W trakcie koncertów grupa z młodzieńczą świeżością podkreśla teatralny charakter renesansowej muzyki hiszpańskiej, eksponuje jej walor komunikacyjny.

Choć sami śpiewacy są bardzo młodzi, a ich staż w zespole to zaledwie dwa lata, dali się już poznać jako świetnie zapowiadający się muzycy i zostali zaproszeni do udziału w programie International Young Artist’s Presentation w Belgii, objęli rezydencję w Cité de la Voix we Francji oraz stali się częścią programu Emerging European Ensembles – Eeemerging 2018. I właśnie w ramach tego projektu, wspierającego zespoły na starcie kariery, Cantoría wystąpi – ale także będzie się uczyć – we Wrocławiu w trakcie Akademii Latynoamerykańskiej.

Cennik:
Typy miejsc Dostępność Rodzaj biletów Ceny
Miejsca VIP Brak
  • Bilet VIP
50 PLN
Miejsca normalne Brak
  • Bilet normalny
  • Bilet ulgowy
35 PLN
25 PLN
Bilety na to wydarzenie nie podlegają zwrotowi. / Tickets for this event are not refundable.
Bilety wyprzedane

Oglądaj

Cantoría | Cité de la Voix
Cantoria | Francisco Guerrero – Pan divino y gracioso

Podobne wydarzenia

28
lutego 2019 | czwartek
godz. 19:00
Akademia Latynoamerykańska
NFM, Sala Czerwona
Vidala | Tradycyjna muzyka Ameryki Południowej
 
01
marca 2019 | piątek
godz. 19:00
Akademia Latynoamerykańska
NFM, Sala Czerwona
Montezuma
Opera w wersji koncertowej
03
marca 2019 | niedziela
godz. 19:00
Akademia Latynoamerykańska
NFM, Sala Główna
Muzyka z Nowego Świata | Koncert finałowy Akademii Latynoamerykańskiej
 

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminę Wrocław, Województwo Dolnośląskie, zarejestrowana w Rejestrze Instytucji Kultury Gminy Wrocław pod nr RIK 38/2014.

Mecenasi:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie