8. MUSICA ELECTRONICA NOVA
19-27.05.2017, Wrocław
Narodowe Forum Muzyki

18.05.2015
, poniedziałek
, godz. 18:00
Studio Filmowe im. Zbyszka Cybulskiego – Centrum Technologii Audiowizualnych
ul. Wystawowa 1, Wrocław
Symultana
Wykonawcy:

Sonia Lewosiuk – fortepian cyfrowy
Aleksandra Wasik – perkusja
Paweł Jabłczyński – kontrabas

Cezary Duchnowski, Katarzyna Dziewiątkowska-Mleczko, Arkadiusz Kątny, Adam Porębski,  Tymoteusz Witczak, Mateusz Ryczek, est. 2015 J. Sotomski & M. Laskowski – Atelier Compozytorskie KOMPOPOLEX – elektronika

Program:

Kompozycje z live electronics do animacji powstałych w Dziecięcej Wytwórni Filmowej - warsztacie animacji działającym w Galerii Entropia pod opieką artystyczną Alicji Jodko.

Cezary Duchnowski (1971) Kształty…plamy na fortepian cyfrowy i elektronikę (2015) ** animacja: Janek Tarnowski, Paweł Machalski, Emil Baran, Mieszko Karnas, Małgosia Popińska (2002–2006)
Katarzyna Dziewiątkowska-Mleczko (1984) Automat biletowy na fortepian cyfrowy, perkusję, kontrabas i elektronikę (2015) ** animacja: Alek Domke, współpraca: Miron Malejki, Ignacy Pochodyła (2014)  
Arkadiusz Kątny (1990) Nasypali piasku na fortepian cyfrowy, perkusję, kontrabas i elektronikę (2015) ** animacja grupowa DWF: Julia Matunin, Julia Lasko, Marta Biszko, Michał Boreczek,  Nikola i Kaja Chojniak, Aleksander Gal, Mikołaj Golema, Dorota Jodko, Miron Malejki, Ola Popińska, Malwina Rzeszotnik, Wiktoria i Karol Zamorscy (2011–2014)
Adam Porębski (1990) Szkoła muzyczna na fortepian cyfrowy, perkusję, kontrabas i elektronikę (2015) ** animacja:  Miron Malejki, współpraca: Ignacy Pochodyła, Alek Domke  (2014)
Tymoteusz Witczak (1991) Alien na perkusję, kontrabas i elektronikę (2015) ** animacja": Michał Szubiński, współpraca: Aleksander Gal  (2014)
Mateusz Ryczek (1986) Menażeria na fortepian cyfrowy, perkusję, kontrabas i elektronikę (2015) ** animacja grupowa DWF: Nina i Helenka Bączyk, Marta Biszko, Michał Boreczek, Tsevelmaa Dashtseren, Alek Domke, Nikola i Kaja Chojniak, Maciek Chrobak, Aleksander Gal, Mikołaj Golema, Ida i Jacek Grzegorzewscy, Karolinka Hrycyk, Dorota Jodko, Piotr Klimiuk, Julka Lasko, Miron i Verka Malejki, Julia Matunin, Natalia Osuch, Agnieszka, Małgosia i Ola Popińskie, Malwina Rzeszotnik, Maciek Sozański, Wiktoria i Karol Zamorscy, Sabina Zarawska (2008–2014)
est. 2015 J. Sotomski & M. Laskowski – Atelier Compozytorskie KOMPOPOLEX
Kino DWF na fortepian cyfrowy, perkusję i elektronikę (2015) ** animacja grupowa DWF: Marta Biszko, Michał Boreczek, Maciej Chrobak, Alek Domke, Nikola i Kaja Chojniak, Aleksander Gal, Mikołaj Golema, Ida i Jacek Grzegorzewscy, Dorota Jodko, Piotr Klimiuk, Miron Malejki, Natalia Osuch, Ignacy Pochodyła, Agnieszka, Małgosia, Ola i Janek Popińscy, Malwina Rzeszotnik, Maciek Sozański, Wiktoria i Karol Zamorscy (2010–2014)
Pixel game na fortepian cyfrowy, perkusję i elektronikę (2015) **animacja: Ignacy Pochodyła, współpraca: Michał Szubiński (2014)

 

 

Opis:

Koncert SYMULTANA to projekt Wrocławskiego Oddziału Związku Kompozytorów Polskich w partnerstwie  z Galerią Entropia oraz Centrum Technologii Audiowizulanych (CeTA).
Zaproszeni kompozytorzy stworzyli muzykę do filmów animowanych zrealizowanych w Dziecięcej Wytwórni Filmowej (warsztacie animacji działającym w Galerii Entropia pod opieką artystyczną Alicji Jodko). Muzyka i animacja są w tym przypadku równoprawnymi partnerami. Instrumentarium to (specyficznie pojęta) perkusja, fortepian cyfrowy, kontrabas i elektronika.
Mateusz Ryczek
Wszystkie prezentowane tu dziecięce filmy są animacjami poklatkowymi (innymi słowy: stop-motion). Kilka z nich to autorskie realizacje młodziutkich twórców (AUTOMAT BILETOWY, SZKOŁA MUZYCZNA, ALIEN, PIXEL GAME), pozostałe mają charakter bądź grupowego kolażu wielu technik na jeden temat (KINO DWF), bądź wariacji w obrębie jednej techniki (KSZTAŁTY…PLAMY, NASYPALI PIASKU, MENAŻERIA) zrealizowanych przez wielu uczestników warsztatu DWF w ciągu kilku lat. Stąd przy niektórych tytułach tak długa lista autorów.
Preferujemy w DWF technikę poklatkową i pracę grupową rozumiejąc, że bezpośredni kontakt z tworzywem i współdziałanie bez rywalizacji są przyjemnościami, których współczesne dzieci zaznają w coraz mniejszym stopniu. Zawsze też przywiązujemy wielką wagę do muzyki w filmie, w miarę możliwości stymulujemy dzieci do tworzenia oprawy dźwiękowej realizacji DWF.
Fakt, że dopiero podczas koncertu SYMULTANA usłyszymy dźwięki kompozycji powstałych do naszych ruchomych obrazów, rozpala naszą ciekawość do białości...
Alicja Jodko

Partners: