NFM Filharmonia Wrocławska, fot. Łukasz Rajchert
Speaking concerts
Po diabła orkiestrze dyrygent? - z cyklu „Speaking Concerts”
29.04.2016
pt.
19:00
NFM, Sala Główna
Program:

G.F. Händel Concerto grosso G-dur op. nr 1, HWV 319
G.F. Händel Muzyka na wodzie: Bourée z I Suity F-dur HWV 348
L. Beethoven Coriolan – uwertura op. 62
F. Chopin Preludium e-moll op.28 nr 4
F. Chopin I Koncert fortepianowy e-moll op.11, cz. I Allegro maestoso i cz. III Rondo: Vivace (fragmenty)
L. Beethoven Egmont – uwertura op. 84 (fragment)
J. Strauss Grzmoty i błyskawice, Polka-schnell op. 324
S. Prokofiew I Symfonia D-dur „Klasyczna” op. 25, cz. III Gavotte. Non troppo allegro
M. Karłowicz Odwieczne pieśni op. 10, cz. II Pieśń o wiekuistej tęsknocie i cz. IIII Pieśń o wszechbycie

Pobierz omówienie
Wykonawcy:

Marcin Sompoliński – dyrygent
Jacek Kortus
– fortepian
NFM Filharmonia Wrocławska



Lokalizacja:
NFM, Sala Główna
plac Wolności 1, Wrocław

Tyran? Despota? A może szaleniec owładnięty narcystyczną manią wielkości? W centrum programu z cyklu „Speaking Concert” znajdzie się postać, która podczas koncertu orkiestry symfonicznej skupia na sobie większość uwagi (nie zawsze i nie tylko dlatego, że jest najlepiej ubrana).
 
Na konto dyrygenta trafia sukces zespołu, ale też on odpowiada za błędy. To, co mówi, nie podlega dyskusji, jest nieodwołalne, i – nawet jeśli nie ma racji – „patrz punkt pierwszy”. Bywa, że sława mistrza batuty dorównuje sławie hollywoodzkiej gwiazdy. Jedna nie zawsze tak było. W trakcie najbliższego „Speaking Concerts” cofniemy się do prawdziwie mrocznych początków zawodu dyrygenta. Na pewnym pouczającym przykładzie omówimy, czym grozi ignorowanie zasad BHP.
Odpowiadając na przewrotne pytanie zawarte w tytule, zanalizujemy sposób oddziaływania dyrygenta na zespół. O to, po co maestro jest muzykom potrzebny i jak realizacja jego uwag wpływa na koncertowe wykonania, zapytamy muzyków ze słynnych europejskich orkiestr. Dotrzemy do najwybitniejszych osobowości świata dyrygentury, które opowiedzą o blaskach i cieniach swojej pracy. Przygotujemy też sensacyjny eksperyment, dzięki któremu publiczność przekona się naocznie, jakie wyzwania i trudności niesie kontakt muzyk – dyrygent i ile potrafi ludzkie oko! Poza tym postaramy się odpowiedzieć na pytania:
• Dlaczego demokracja nie sprawdza się w orkiestrze?
• Czy orkiestra może zagrać sama?
• Czy w pracę dyrygenta wpisane jest ryzyko utraty zdrowia lub życia?

Koncerty Speaking Concerts w unikatowy sposób łączą naukę i rozrywkę, ciekawe treści ubierają w atrakcyjną formę, pokazują, że muzyka klasyczna oraz nowoczesne technologie mogą iść ze sobą w parze i doskonale się dopełniać. Koncerty skierowane są do osób, które szukają nowego sposobu na spędzanie wolnego czasu. Muzyka klasyczna nie tylko takie osoby zainteresuje, ale przede wszystkim zrelaksuje po tygodniu ciężkiej pracy.

NFM Audio Player - obsługa komponentu Event

NFM Video Panel - obsługa komponentu Event

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się