fot. Tomasz Korczyński
Koncerty Edukacyjne dla Młodzieży
Koncerty Edukacyjne dla Młodzieży „Ballet de la Musique”
24.01.2017
wt.
11:30
NFM, Sala Główna
Program:

I UWERTURA – „NA PIĘCIOLINII”
Georg Friedrich Händel (1685–1759) Sonata triowa D-dur op. 5 nr 2, HWV 397: Adagio, Allegro
II PREZENTACJA INSTRUMENTÓW
Jean-Daniel Braun (? – 1738) Suita e-moll na flet solo: Allemande
Jean-Babtiste Lully (1632–1687) Entrée d’Apollon z baletu Le triomphe de l’Amour
Arcangelo Corelli (1653–1713) Sonata d-moll na skrzypce i b.c. op. 5 nr 7: Corrente
Gasper Sanz (1640–1710) Canarios
Anonim Taniec polski
III WALKA O MIEJSCE W ORKIESTRZE
Jean-Féry Rebel (1666–1747) Les caractères de la danse
IV MUSZTRA INSTRUMENTÓW
Georg Friedrich Händel Sonata triowa D-dur op. 5 nr 2, HWV 397: Marsz
V BALET TACTUSA
Joseph Haydn (1732–1809) 12 Tańców niemieckich
VI BALET HARMONII
Jean-Babtiste Lully Passacaille z opery Armida
François Couperin (1668–1733) Les Barricades Mystèrieuses
VII WIELKI FINAŁ – W ŚWIECIE AFEKTÓW I EMOCJI
Arcangelo Corelli La folia

Wykonawcy:

Zbigniew Pilch – skrzypce barokowe, prowadzenie

Tancerze Baletu Dworskiego Cracovia Danza:
Romana Agnel, Marta Baranowska, Anna Karabela, Alicja Petrus, Krzysztof Antkowiak, Dariusz Brojek, Jan Fečko, Łukasz Szkiłądź

The Violin Consort:
Zbigniew Pilch – skrzypce barokowe
Mikołaj Zgółka – skrzypce barokowe,
Radosław Kamieniarz – skrzypce barokowe,
Piotr Chrupek – altówka barokowa,
Jakub Kościukiewicz – wiolonczela barokowa,
Janusz Musiał – kontrabas barokowy
Marta Niedźwiecka – klawesyn
Konrad Rogiński  – instrumenty perkusyjne 


Romana Agnel – inscenizacja i choreografia
Dariusz Brojek – asystent choreografa
Monika Polak-Luścińska – scenografia i kostiumy

Agnieszka Malatyńska-Stankiewicz – prowadzenie koncertu

Lokalizacja:
NFM, Sala Główna
plac Wolności 1, Wrocław
Cennik:
od 15 do 25 zł

To pełne fantazji przedstawienie będące taneczną i plastyczną wizualizacją świata muzyki, jej znaków, zapisu oraz instrumentów. Coś, co istnieje jedynie w zapisie nutowym, podczas koncertu przybierze konkretną postać, by jak najlepiej przedstawić młodym ludziom niektóre z elementów składowych muzyki. Za pierwowzór spektaklu posłużył francuski balet barokowy, a w zasadzie schematyczna konstrukcja francuskiego baletu dworskiego, która stanowiła wówczas wzór dla wszystkich dworskich widowisk. Podstawą konstrukcji był podział baletu na akty, dzielące się na sceny, czyli entrées, tj. wejścia poszczególnych grup. Każda z nich wykonywała odrębny taniec zespołowy lub charakterystyczną scenkę pantomimiczną pełną alegorycznych postaci, co miało na celu właściwe przygotowanie odpowiedniego tła dla występów grand balet o największej ilości figur tanecznych i z udziałem wszystkich wykonawców baletu. I tak na naszej scenie pojawią się postaci – instrumenty, nuty tańczące na pięciolinii, a nad wszystkim czuwać będą personifikacje abstrakcyjnych pojęć muzycznych – Tactus i Harmonia. Jedną ze słabych stron dworskiego baletu barokowego był niski poziom muzyki baletowej. W Ballet de la musique młodzi ludzie usłyszą same perły barokowej muzyki autorstwa największych kompozytorów tej epoki, których muzyka zostanie pod kierownictwem Zbigniewa Pilcha pięknie zsynchronizowana z tańcem w wykonaniu tancerzy Baletu Dworskiego Cracovia Danza.

NFM Audio Player - obsługa komponentu Event

NFM Video Panel - obsługa komponentu Event

Miłość i muzyka
Koncert Edukacyjny dla Młodzieży
25.04
czw.
09:00
NFM, Sala Główna

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się