Contrasto Armonico / fot. materiały prasowe zespołu
Forum Musicum
O che nuovo stupor! Co za cuda nowe!
26.08.2017
sob.
20:00
Wrocław, Oratorium Marianum
Program:

C.F. Rusca Iubilate Deo a 3  ze zbioru Sacri concerti (Mediolan, 1630)
I. Leonarda Iam diu dilecte mi Jesus – motet ze zbioru Motetti a voce sola, con instrumenti op. 20 (Bolonia, 1700)
F. Caccini O che nuovo stupor ze zbioru Primo libro delle Musiche ad una e due voci (Florencja, 1618)
Improwizacja (Michele Carreca)
F. Caccini Non so se quel sorriso ze zbioru Primo libro delle Musiche ad una e due voci (Florencja, 1618)
I. Leonarda Sonata Duodecima a violino solo ze zbioru Sonate op. 16 (Bolonia, 1693)
F. Caccini Chi desia di saper che cosa è amore; Ch'amor sia nudo, e pur con l’ali al tergo ze zbioru Primo libro delle Musiche ad una e due voci (Florencja, 1618)
B. Strozzi Che si può fare ze zbioru Arie op. 8 (Wenecja, 1664), L'amante segreto ze zbioru Cantate, ariette, e duetti op. 2 (1651)
Improwizacja  (Marco Vitale)
A. Bembo Thriumphet astris ze zbioru Produzioni armoniche

Czas trwania koncertu [75'] / w koncercie nie zaplanowano przerwy

Wykonawcy:

Contrasto Armonico (Włochy):
Beatrice Palumbo – sopran
Enrique Gómez-Cabrero Fernández – skrzypce barokowe 
Darius Stabinskas – viola da gamba
Michele Carreca – teorba
Marco Vitale – klawesyn, pozytyw, kierownictwo artystyczne

Lokalizacja:
Wrocław, Oratorium Marianum
plac Uniwersytecki 1, Wrocław
Cennik:
od 20 do 30 zł

W historii włoskiej muzyki XVII wieku odnajdujemy ponad dwanaście nazwisk kompozytorek, które uprawiały swą sztukę w zaciszu zakonnym, wzbogacając w ten sposób liturgię w swoich klasztorach. Zachowane utwory tych artystek, do których należały m.in. Isabella Leonarda czy Claudia Rusca, prezentują znakomity poziom. Z kolei Barbara Strozzi prowadziła całkiem świeckie życie. Swój talent śpiewaczki rozwijała zapewne w tradycji wywodzącej się z zapoczątkowanej w Ferrarze na dworze książąt d’Este w latach 70. XVI wieku mody na concerto delle donne – zespół wirtuozowsko śpiewających dam. W związku z tą modą wzrosło zapotrzebowanie na określony repertuar na wysokie głosy. W konsekwencji tego powstała solowa muzyka wokalna z basso continuo. Absolutnie niezwykła była kariera wspaniale wykształconej Franceski Caccini, która łączyła znakomity kunszt wokalny z niezwykle ciekawą i obszerną twórczością kompozytorską, w której znalazły się także dzieła sceniczne.

NFM Audio Player - obsługa komponentu Event

NFM Video Panel - obsługa komponentu Event

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się