W historii włoskiej muzyki XVII wieku odnajdujemy ponad dwanaście nazwisk kompozytorek, które uprawiały swą sztukę w zaciszu zakonnym, wzbogacając w ten sposób liturgię w swoich klasztorach. Zachowane utwory tych artystek, do których należały m.in. Isabella Leonarda czy Claudia Rusca, prezentują znakomity poziom. Z kolei Barbara Strozzi prowadziła całkiem świeckie życie. Swój talent śpiewaczki rozwijała zapewne w tradycji wywodzącej się z zapoczątkowanej w Ferrarze na dworze książąt d’Este w latach 70. XVI wieku mody na concerto delle donne – zespół wirtuozowsko śpiewających dam. W związku z tą modą wzrosło zapotrzebowanie na określony repertuar na wysokie głosy. W konsekwencji tego powstała solowa muzyka wokalna z basso continuo. Absolutnie niezwykła była kariera wspaniale wykształconej Franceski Caccini, która łączyła znakomity kunszt wokalny z niezwykle ciekawą i obszerną twórczością kompozytorską, w której znalazły się także dzieła sceniczne.
C.F. Rusca Iubilate Deo a 3 ze zbioru Sacri concerti (Mediolan, 1630)
I. Leonarda Iam diu dilecte mi Jesus – motet ze zbioru Motetti a voce sola, con instrumenti op. 20 (Bolonia, 1700)
F. Caccini O che nuovo stupor ze zbioru Primo libro delle Musiche ad una e due voci (Florencja, 1618)
Improwizacja (Michele Carreca)
F. Caccini Non so se quel sorriso ze zbioru Primo libro delle Musiche ad una e due voci (Florencja, 1618)
I. Leonarda Sonata Duodecima a violino solo ze zbioru Sonate op. 16 (Bolonia, 1693)
F. Caccini Chi desia di saper che cosa è amore; Ch'amor sia nudo, e pur con l’ali al tergo ze zbioru Primo libro delle Musiche ad una e due voci (Florencja, 1618)
B. Strozzi Che si può fare ze zbioru Arie op. 8 (Wenecja, 1664), L'amante segreto ze zbioru Cantate, ariette, e duetti op. 2 (1651)
Improwizacja (Marco Vitale)
A. Bembo Thriumphet astris ze zbioru Produzioni armoniche
Czas trwania koncertu [75'] / w koncercie nie zaplanowano przerwy
Contrasto Armonico (Włochy):
Beatrice Palumbo – sopran
Enrique Gómez-Cabrero Fernández – skrzypce barokowe
Darius Stabinskas – viola da gamba
Michele Carreca – teorba
Marco Vitale – klawesyn, pozytyw, kierownictwo artystyczne