UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem

Aktualności

Link
Zobacz film
Dla melomana
Zapraszamy na Singing Europe 2016
Link
Zgłoś się!
Singing Europe 2016 - wolontariusze poszukiwani
Link
23
lipca 2016 | sobota
godz. 18:00
Singing Europe
Singing Europe
Link
30
lipca 2016 | sobota
godz. 18:00
Singing Europe
Singing Europe
Link
06
sierpnia 2016 | sobota
godz. 18:00
Singing Europe
Singing Europe - Aleksandra Kurzak/Roberto Alagna

Singing Europe 2016

Singing Europe 2016 to spotkanie kilkudziesięciu chórów z całej różnych krajów i prezentacja wspaniałych dzieł muzyki operowej, oratoryjnej i programów a cappella we współpracy z doświadczonymi, uznanymi artystami. Uczestnikami finałowej edycji będą młodzi śpiewacy-amatorzy, a także gwiazdy światowych scen muzycznych: Aleksandra Kurzak, Roberto Alagna, Paul McCreesh. Łącznie w koncertach weźmie udział kilka tysięcy osób. Wspólne koncerty i spotkania z chórami z Dolnego Śląska umożliwią im wymianę doświadczeń i wzajemne poznawanie kultur.

W roku 2016 chóry z całej Europy, będą mogły cieszyć się ze wspólnej pasji jaką jest śpiew, a Wrocław stanie się na trzy weekendy Europejską Stolicą Śpiewu!



 

Chóry uczestniczące w koncercie 23 lipca

Chór dziecięcy Animato – kierownictwo artystyczne Olivia Kaczyńska       
Chór Bel Canto - Rybnik – kierownictwo artystyczne Lidia Blazel-Marszolik      
Chór Bel Canto - Jordanów – kierownictwo artystyczne Ksenia Miśkiewicz      
Chór Canto Libero – kierownictwo artystyczne Ewa Gadzina      
Chór Kameralny Stella – kierownictwo artystyczne Attila Zongor i Amarilla Regős  
Chór im. prof. W. Wawrzyczka Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie – kierownictwo artystyczne Bogusław Paliński
Chór Kościoła Pokoju w Jaworze – kierownictwo artystyczne Małgorzata Zuchowicz
Chór Śpiewająca Dwójka – Kierownictwo artystyczne Małgorzata Zuchowicz
Chór Chłopięcy Cantus – kierownictwo artystyczne Teresa Michałkiewicz
Chór UTW Apasjonata – kierownictwo artystyczne Bartosz Jugo
Chór Mieszany Echo – kierownictwo artystyczne Agnieszka Trela - Jochymek
Chór Pasjonata – kierownictwo artystyczne Joanna Gawryszewska  
Chór Grochów – kierownictwo artystyczne Maja Sadłowska    
Chór Clemensianum – kierownictwo artystyczne Tomasz Prichacz    
Dziecięcy chór Angeli – kierownictwo artystyczne Spatariu Florin      
Kameralny Chór Misericordia  – kierownictwo artystyczne Aleksander Piechaczek     
Kameralny Chór Angelus – kierownictwo artystyczne Barbara Szarejko    
Kuźniczanie – kierownictwo artystyczne Olga Łagowska       
Podkarpacki Chór Męski – kierownictwo artystyczne Grzegorz Oliwa     
Chór Basilica Cantans – kierownictwo artystyczne Mirosława Jura-Żegleń     
Stowarzyszenie Śpiewacze Canto Alegre w Łodzi – kierownictwo artystyczne Jan Kondratowicz  
Strzyżowski Chór Kameralny – kierownictwo artystyczne Grzegorz Oliwa     
Una Voce – kierownictwo artystyczne Andrzej Prus      
Warszawski Chór Międzyuczelniany – kierownictwo artystyczne Borys Somerschaf     
Wrocławski Chór Światowych Dni Młodzieży – kierownictwo artystyczne Sara Pradella   
Zespół Wokalny Cantus Olaviensis – kierownictwo artystyczne Barbara Szarejko    
Zespół Pieśni Dawnej Fresca Voce - kierownictwo artystyczne Michalina Spychalska

 

Chóry uczestniczące w koncercie 30 lipca

Chór Medici Cantantes Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu
Magdalena Lipska - kierownictwo artystyczne
Chór Akademicki Uniwersytetu Warszawskiego
Irina Bogdanovich - kierownictwo artystyczne
Akademicki Chór Uniwersytetu Gdańskiego
Marcin Tomczak - kierownictwo artystyczne
Studencki Chór Uniwersytetu w Pardubicach
Tomáš Židek - kierownictwo artystyczne
Chór Akademicki Žerotín
Pavel Koňárek - kierownictwo artystyczne
Chór NFM
Agnieszka Franków-Żelazny – kierownictwo artystyczne

Chóry uczestniczące w koncercie 6 sierpnia

Chór Uniwersytetu Śląskiego „Harmonia" w Cieszynie
Izabella Zielecka-Panek – kierownictwo artystyczne
Chór Akademicki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
Beata Bielska – kierownictwo artystyczne
Akademicki Chór Politechniki Wrocławskiej
Małgorzata Sapiecha-Muzioł
Akademicki Chór Politechniki Opolskiej
Ludmiła Wocial-Zawadzka – kierownictwo artystyczne

Akademicki Chór Studenckiego Centrum Kulturalnego Uniwersytetu w Niszu
Zoran Stanisavljevic – kierownictwo artystyczne
Chór NFM
Agnieszka Franków-Żelazny – kierownictwo artystyczne

 

Aleksandra Kurzak

To tak, jakby wróciły dawne dni świetności bel canta – z największymi nazwiskami: Sills, Sutherland i Callas – znów niesamowite, niezapomniane – tak napisano o Aleksandrze Kurzak w „Opera Magazine”.

Aleksandra Kurzak w wieku 7 lat rozpoczęła naukę gry na skrzypcach i fortepianie. Ukończyła wydział wokalny Akademii Muzycznej we Wrocławiu, a następnie kształciła się w Hochschule für Musik und Theater w Hamburgu. Laureatka konkursów wokalnych w Warszawie, Helsinkach, Barcelonie i Kantonie; jeszcze podczas studiów zadebiutowała jako Zuzanna w Weselu Figara na scenie Opery Wrocławskiej u boku swojej mamy i nauczycielki Jolanty Żmurko jako Hrabiny.

W wieku 27 lat wystąpiła w dwóch najbardziej prestiżowych teatrach operowych świata. Rola Olimpii w Opowieściach Hoffmanna w Metropolitan Opera zdobyła wielkie uznanie wśród nowojorskich krytyków muzycznych, którzy jednogłośnie wypowiadali się na łamach prasy o sensacyjnym debiucie polskiej śpiewaczki. Z równie przychylnym odbiorem artystka spotkała się również jako Aspasia w londyńskim przedstawieniu Mitridate, re di Ponto w Royal Opera House (Covent Garden).

Roberto Alagna

Podczas trwającej trzydzieści lat karierze tenor Roberto Alagna zbudował repertuar składający się z ponad 60 ról (m.in. Alfredo, Manrico, Nemorino, Calaf, Radames, Rodolfo, Don Jose, Cavaradossi, Werther, Otello – tę rolę wykonywał w sierpniu 2014 roku na festiwalu Choregies d'Orange). Jego upodobanie do poszukiwań objawiło się w wykonywaniu również mniej znanych dzieł, zarówno jeśli chodzi o produkcje operowe, koncerty, jak i realizacje nagrań takich utworów, jak Dzwonnik z Notre-Dame, Cyd czy La Navarraise Masseneta, Fiesque Lalo, Cyrano de Bergerac Alfana, Francesca da Rimini Zandonaia, Gianni Schicchi Pucciniego, Le roi Arthus Chaussona, czy, ostatnio, Vasco do Gama Meyerbeera. Specjalnie dla niego zostały napisane dwie opery: Vladimir Cosma skomponował Marius et Fanny według Marcela Pagnola, a David Alagna Le dernier jour d'un condamné według Victora Hugo (premiera tej ostatniej odbyła się we Francji w 2014 roku).

Rosemary Joshua

Rosemary Joshua urodziła się w Cardiff i studiowała w Welsh College of Music and Drama oraz w Royal College of Music, którego teraz jest członkinią. Najważniejsze angaże w tym sezonie i w dalszej perspektywie to Requiem niemieckie Brahmsa z Boston Symphony Orchestra, Lobgesang Mendelssohna z Netherlands Radio Philharmonic Orchestra; Pasja wg św. Jana Bacha z Academy of Ancient Music pod dyrekcją Richarda Egarra oraz tournée z rolą Nicrotis w oratorium Belshazzar z RIAS Kammerchor Berlin oraz Mesjasz z Orkiestrą XVIII Wieku.  

Paula Murrihy

Irlandzki mezzosopran Paula Murrihy urodziła się w Hrabstwie Kerry.  Studiowała w DIT Conservatory of Music and Drama w Dublinie, a następnie w New England Conservatory.   Była też uczestniczką Britten-Pears Young Artist Programme, a ostatnio odbyła staż w Operze w Santa Fe oraz uczestniczyła w San Francisco Opera Merola Program.
Po dostrzeżeniu jej na Konkursie Neue Stimmen w 2009 przez dyrektora generalnego Opery we Frankfurcie, Paulę zaproszono do wstąpienia do tego znakomitego zespołu.   Jej liczne występy w Operze we Frankfurcie to m. in. Annio w La clemenza di Tito, Medoro w Orlando furioso, Dydona w Dydonie i Eneaszu, Lazuli w L’etoile, Dorabella w Cosi fan tutte, Oktawian w Kawalerze z różą. W tym sezonie śpiewa Jasia w Jasiu i Małgosi Humperdincka, Polissenę w Radamisto oraz debiutuje jako Carmen w inscenizacji w reżyserii Berrie Kosky’ego i pod dyrekcją Constantinosa Carydisa.  

Robert Murray

Robert Murray studiował w Royal College of Music oraz w National Opera Studio. Odbył staż jako Jette Parker Young Artist w Royal Opera House Covent Garden. 

Role operowe: Royal Opera House, Covent Garden - Tamino w Czarodziejskim Flecie, Lizander w Śnie nocy letniej, Agenore w Il re Pastore, Belfiore w La Finta Giardiniera, Jacquino w Fideliu, Don Ottavio w Don Giovannim; rola tytułowa w operze Albert Herring (Glyndebourne Touring Opera); Vert-Vert Offenbacha, Piquillo w La Périchole oraz Tom Rakewell w Żywocie rozpustnika (Garsington Opera); Ferrando w Cosi fan tutte (Opera North); Male Chorus w Rape of Lucretia (Den Norske Oper,Opera w Nantes); Jurodiwyj w Borysie Godunowie Tamino, Toni Reischmann w Elegy For Young Lovers Henzego, Idamante w Idomeneo, Don Ottavio w Don Giovannim, Sternik w Latającym Holendrze Frederick w Pirates of Penzance (English National Opera; Gérald w Lakmé (Opera Holland Park); Benvolio w Romeo i Julii (Festiwal w Salzburgu) rola tytułowa w Jephtha (Welsh National Opera, Handel & Haydn Society, Boston); Earl of Essex w Glorianie Brittena (debiut w Staatsoper Hamburg), Bob Boles w operze Peter Grimes (Aldeburgh w ramach obchodów stulecia urodzin Benjamina Brittena).

Andrew Foster-Williams

Andrew Foster-Williams studiował w Royal Academy of Music w Londynie, której obecnie jest członkiem.  Najważniejsze role operowe w bieżącym i następnych sezonach: Balstrode w operze Peter Grimes (Theater an der Wien), Telramund w Lohengrinie (La Monnaie w Brukseli), rola tytułowa w Henryku VIII Saint-Saensa (tournée europejskie i nagranie), Donner i Gunther w wagnerowskim cyklu Pierścień Nibelungów (Opera North, 2016).
Plany koncertowe: Eliasz Mendelssohna z Adelaide Symphony Orchestra pod dyrekcją Nicholasa McGegana, z którym będzie też występował na koncertach z muzyką Bacha i Mendelssohna; Stworzenie świata Haydna z Orquesta Sinfónica de Galicia pod dyrekcją Richarda Egarra oraz z Porto Symphony Orchestra pod batutą Paula Daniela; Msza glagolicka Janačka z Orchestre Métropolitain Montreal pod batutą Yannicka Nézeta-Séguina; Pasja wg św. Mateusza Bacha (jako Chrystus) z Philadelphia Orchestra, VIII Symfonia Mahlera (Leeds International Concert Series), Pasja wg św. Jana Bacha (jako Chrystus) z Cleveland Orchestra od batutą Franza Welsera-Mösta oraz Pory roku Haydna od dyrekcją Paula McCreesha, z zespołem Gabrieli Consort (tournée europejskie i nagranie).  

Paul McCreesh

DYRYGENT

Paul McCreesh jest założycielem i dyrektorem artystycznym powstałego w 1982 roku zespołu Gabrieli Consort & Players. Z grupą tą odbył liczne tournée po całym świecie oraz dokonał wielu uhonorowanych nagrodami nagrań. W 2013 roku został głównym dyrygentem i doradcą artystycznym Gulbenkian Orchestra w Lizbonie, z którą prezentuje szeroki repertuar od okresu klasycznego po utwory XIX I XX wieku, skupiając się szczególnie na dziełach symfonicznych, koncertowych wykonaniach oper i oratoriów. Prezentacje tych dzieł odbywają się w ścisłej współpracy z cieszącym się międzynarodową renomą Gulbenkain Choir.

Bassem Akiki

DYRYGENT

Bassem Akiki – dyrygent i doktor sztuki, współpracuje z wieloma orkiestrami i teatrami muzycznymi na świecie. Jego ogromna energia, pasja muzyczna i precyzja w działaniach artystycznych doceniana jest zarówno przez publiczność i krytykę, jak i zespoły muzyczne. Bassem Akiki studiował filozofię na Lebanese International University (Bejrut). Ukończył z wyróżnieniem dyrygenturę chóralną na Akademii Muzycznej w Krakowie, a z wynikiem celującym dyrygenturę symfoniczno-operową na Akademii Muzycznej we Wrocławiu.
Wykształcenie w dziedzinie filozofii pozwoliły Bassemowi Akiki na przeanalizowanie związków filozofii z muzyką. Po przygotowaniu pracy magisterskiej, traktującej o relacji pomiędzy Richardem Wagnerem, Fryderykiem Nietzsche a Richardem Straussem, dyrygent przygotował i obronił rozprawę doktorską pt. Antropocentryzm i teocentryzm w muzyce XXI wieku na przykładzie opery Petera Angels in America na Uniwesytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Opera ta została wykonana po raz pierwszy w Polsce właśnie pod jego batutą, w ramach festiwalu Opery Współczesnej w październiku 2012 roku we Wrocławiu.

Agnieszka Franków-Żelazny

KOORDYNATOR ARTYSTYCZNY / DYRYGENT

Agnieszka Franków-Żelazny jest absolwentką Uniwersytetu Wrocławskiego (studia biologiczne – dyplom w 2000 r.) oraz Akademii Muzycznej we Wrocławiu: Wydział Edukacji Muzycznej (dyplom w 2004 r.) oraz Wydział Wokalny (dyplom w 2005 r.). W 2006 roku ukończyła Podyplomowe Studia Chórmistrzowskie w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, a w roku 2014 studia podyplomowe pn. Akademia Liderów Kultury na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.

Chóry uczestniczące w Singing Europe

Kontakt

Jarosław Irzyk
Jarosław Irzyk
Koordynator programu Singing Europe
tel. +48 71 715 97 23
tel. kom. 728 447 018
Paweł Jan Frasz
Paweł Jan Frasz
Administrator programu Singing Europe
tel. +48 71 715 97 26
tel. kom. 535 755 527

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminę Wrocław, Województwo Dolnośląskie, zarejestrowana w Rejestrze Instytucji Kultury Gminy Wrocław pod nr RIK 38/2014.

Partnerzy strategiczni:

Mecenasi:

Wdrożenie e-usług w Filharmonii im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu - etap 2 współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa dolnośląskiego na lata 2007 - 2013 oś priorytetowa 6. Wykorzystanie i promocja potencjału turystycznego o kulturalnego Dolnego Śląska (Turystyka i Kultura), działanie 6.5. Działania wspierające infrastrukturę turystyczną i kulturową.