UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem

Akademia Beethovenowska

Rewolucje. Te polityczne bardzo często przynosiły korzyść jedynie wybranym, kosztem dramatu wielu innych ludzi, dlatego też zrobienie rachunku zysków i strat jest w ich przypadku tak niezwykle trudne. Te muzyczne wydają się w ocenie nie mniej ambiwalentne. Na szczęście jednak ich skutkiem było co najwyżej kilka obdartych pięści i nosów co bardziej krewkich miłośników takiego czy innego stylu muzycznego – bezpośredniej krzywdy nikomu nie wyrządzały. A mimo to zmieniały świat. Zwykle na ich czele stali powiewający flagą własnego geniuszu (i własnego ego) wybrańcy bogów, jakże często zapominający o poprzednikach i kolegach, z których dorobku najpierw obficie czerpali, by potem go kontestować. Niektórzy uważają, że tak było właśnie z Beethovenem. Przecież pisał kwartety smyczkowe tak jak Haydn, symfonie tak jak Mozart, a opery (jedną – sic!) nie lepiej od ich obydwu. Jaki więc z niego rewolucjonista? A jednak muzyka po Beethovenie nie jest taka sama jak wcześniej, również sposób, w jaki myślimy o muzyce, nie jest już taki sam. Nigdy wcześniej opera nie była komentarzem bieżących wydarzeń politycznych, nigdy wcześniej symfonia w sposób tak czytelny nie była nośnikiem niewyrażalnych, ale przecież tak silnie odczuwanych znaczeń, nigdy wcześniej kwartet smyczkowy nie testował wytrzymałości słuchaczy na eksperyment, w końcu nigdy wcześniej ARTYSTA nie miał takiej moralnej wyższości nad władcami i politykami – i to nie w sensie godziwości swojego prywatnego życia, lecz prawa do osądzania świata jedynie na mocy tego, że został obdarowany talentem. Jeżeli przypisujemy dziś tak doniosłe znaczenie muzyce, a szerzej: sztuce, i nadajemy tak szczególną rangę artystom, to źródeł tej postawy możemy doszukiwać się także w rewolucji (jednak?) Beethovena.

Narodowe Forum Muzyki świętuje ze wszystkimi 250-lecie urodzin jednego z największych geniuszy w dziejach ludzkości. Oprócz szeregu koncertów prezentowanych w całym sezonie artystycznym jednym z najważniejszych momentów w obchodach jubileuszu będzie doroczna Akademia Muzyki Dawnej – Akademia Beethovenowska. Legendarny Jos van Immerseel i debiutujący Butter Quartet, muzyka kameralna, symfonie i jedyna opera mistrza Fidelio, koncert-opowieść o Beethovenie dla dorosłych, wykłady oraz wystawy instrumentów i Beethovenowskich rękopisów. Beethoven w pigułce. Wydaje się, że wszystko o nim już wiemy. Czy na pewno?

Do zobaczenia!
Jarosław Thiel
dyrektor programowy

Akademia Beethovenowska 2020

27
lutego 2020 | czwartek
godz. 19:00
Akademia Beethovenowska
NFM, Sala Główna, estrada w odwróceniu
Sonaty skrzypcowe
Akademia Beethovenowska
28
lutego 2020 | piątek
godz. 19:00
Akademia Beethovenowska
NFM, Sala Główna
Rewolucja w muzyce
Akademia Beethovenowska
29
lutego 2020 | sobota
godz. 19:00
Akademia Beethovenowska
NFM, Sala Czerwona
Drogi do Beethovena | The Butter Quartet
Akademia Beethovenowska
01
marca 2020 | niedziela
godz. 19:00
Akademia Beethovenowska
NFM, Sala Główna
Fidelio
Koncert finałowy Akademii Beethovenowskiej

Akademia Latynoamerykańska 2019

28
lutego 2019 | czwartek
godz. 18:00
Akademia Latynoamerykańska
NFM, Sala Czerwona
Wykład Rubéna Dubrovsky’ego
Wydarzenie towarzyszące
28
lutego 2019 | czwartek
godz. 19:00
Akademia Latynoamerykańska
NFM, Sala Czerwona
Vidala | Tradycyjna muzyka Ameryki Południowej
 
01
marca 2019 | piątek
godz. 19:00
Akademia Latynoamerykańska
NFM, Sala Czerwona
Montezuma
Opera w wersji koncertowej
02
marca 2019 | sobota
godz. 16:30
Akademia Latynoamerykańska
NFM, Sala Czarna
Projekcja filmu „Misja” w reżyserii Rolanda Joffégo
Wydarzenie towarzyszące
02
marca 2019 | sobota
godz. 19:00
Akademia Latynoamerykańska
NFM, Sala Kameralna
Cantoría | Xochixuicatl – pieśni z Hiszpanii, Meksyku i Gwatemali
 
03
marca 2019 | niedziela
godz. 17:30
Akademia Latynoamerykańska
NFM, Sala Kameralna
Wykład ks. Prof. Piotra Nawrota SVD
Wydarzenie towarzyszące
03
marca 2019 | niedziela
godz. 19:00
Akademia Latynoamerykańska
NFM, Sala Główna
Muzyka z Nowego Świata | Koncert finałowy Akademii Latynoamerykańskiej
 

Akademia Vivaldiowska 2018

01
marca 2018 | czwartek
godz. 19:00
Akademia Vivaldiowska
NFM, Sala Główna, estrada w odwróceniu
Akademia Vivaldiowska | Vivaldi – Carmignola
Giuliano Carmignola, Wrocławska Orkiestra Barokowa
02
marca 2018 | piątek
godz. 19:00
Akademia Vivaldiowska
NFM, Sala Główna
Akademia Vivaldiowska | Cztery pory roku
 
03
marca 2018 | sobota
godz. 16:45
Akademia Vivaldiowska
NFM, VIP Room (poziom + 1)
Akademia Vivaldiowska – spotkanie z Rinaldem Alessandrinim | wydarzenie towarzyszące
 
03
marca 2018 | sobota
godz. 18:00
Akademia Vivaldiowska
NFM, Sala Kameralna
Młodzi wirtuozi – 4 Times Baroque
 
04
marca 2018 | niedziela
godz. 18:00
Akademia Vivaldiowska
NFM, Sala Główna
Akademia Vivaldiowska | Vivaldi – L’Olimpiade
Opera Vivaldiego w NFM

Akademia Mendelssohnowska 2017

22
lutego 2017 | środa
godz. 19:00
Akademia Mendelssohnowska
NFM, Sala Kameralna
Albumblatt
 
23
lutego 2017 | czwartek
godz. 19:00
Akademia Mendelssohnowska
NFM, Sala Czerwona
Od profanum do sacrum
 
24
lutego 2017 | piątek
godz. 19:00
Akademia Mendelssohnowska
NFM, Sala Główna
Pamięci Anioła
 
25
lutego 2017 | sobota
godz. 13:00
Akademia Mendelssohnowska
NFM, Sala Kameralna
Matinée – koncert uczestników kursu mistrzowskiego Roela Dieltiensa i Pieta Kuijkena
 
25
lutego 2017 | sobota
godz. 16:00
Akademia Mendelssohnowska
NFM, Sala Główna
Otwarta próba orkiestry festiwalowej | Wyłącznie dla uczestników czynnych i biernych akademii
 
25
lutego 2017 | sobota
godz. 17:30
Akademia Mendelssohnowska
NFM, Sala Kameralna
Spotkanie z Hansem-Christophem Rademannem | wydarzenie towarzyszące
 
26
lutego 2017 | niedziela
godz. 16:30
Akademia Mendelssohnowska
NFM, Sala Kameralna
Jarosław Thiel – wprowadzenie do koncertu finałowego | wydarzenie towarzyszące
 
26
lutego 2017 | niedziela
godz. 18:00
Akademia Mendelssohnowska
NFM, Sala Główna
Pasja wg św. Mateusza
 

Akademia Mozartowska 2016

09
lutego 2016 | wtorek
godz. 19:00
Akademia Mozartowska
NFM, Sala Główna
Isabelle Faust i Il Giardino Armonico
 
10
lutego 2016 | środa
godz. 19:00
Akademia Mozartowska
NFM, Sala Kameralna
Christine Schornsheim i Soliści Wrocławskiej Orkiestry Barokowej
 
11
lutego 2016 | czwartek
godz. 12:00
Akademia Mozartowska
NFM, Sala Kameralna
Matinée
 
12
lutego 2016 | piątek
godz. 17:30
Akademia Mozartowska
NFM, Sala Kameralna
Spotkanie z Giovannim Antoninim
 
13
lutego 2016 | sobota
godz. 19:00
Akademia Mozartowska
NFM, Sala Czerwona
Stefano Barneschi i uczestnicy Akademii Mozartowskiej
 
14
lutego 2016 | niedziela
godz. 17:30
Akademia Mozartowska
NFM, Sala Kameralna
Wprowadzenie do „Wesela Figara"
 
14
lutego 2016 | niedziela
godz. 19:00
Akademia Mozartowska
NFM, Sala Główna
Mozart – Wesele Figara
 

Akademia Händlowska 2015

11
lutego 2015 | środa
godz. 19:00
Akademia Händlowska
sala koncertowa dawnej Filharmonii
Akademia Händlowska
 
12
lutego 2015 | czwartek
godz. 19:00
Akademia Händlowska
sala koncertowa dawnej Filharmonii
Akademia Händlowska
 
13
lutego 2015 | piątek
godz. 19:00
Akademia Händlowska
sala koncertowa dawnej Filharmonii
Akademia Händlowska
 
15
lutego 2015 | niedziela
godz. 19:00
Akademia Händlowska
sala koncertowa dawnej Filharmonii
Akademia Händlowska
 

Akademia Bachowska 2014

05
lutego 2014 | środa
godz. 19:00
Koncerty specjalne
sala koncertowa dawnej Filharmonii
Akademia Bachowska
 
06
lutego 2014 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty specjalne
sala koncertowa dawnej Filharmonii
Akademia Bachowska
 
07
lutego 2014 | piątek
godz. 19:00
Koncerty specjalne
sala koncertowa dawnej Filharmonii
Akademia Bachowska
 
09
lutego 2014 | niedziela
godz. 19:00
Koncerty specjalne
sala koncertowa dawnej Filharmonii
Akademia Bachowska
 

Kontakt

Agnieszka Wróblewska
Agnieszka Wróblewska
Menedżer Wrocławskiej Orkiestry Barokowej
tel. + 48 71 715 97 34
tel. kom. +48 727 010 230

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie