Carlo Allemano, fot. archiwum artysty
Carlo Allemano

Carlo Allemano studiował pod kierunkiem Elia Battaglii. W 1989 r. zdobył I nagrodę w konkursie wokalnym Toti dal Monte w Treviso, a rok później I nagrodę w Konkursie Mozartowskim w Wiener Staatsoper. Od tamtej pory zyskiwał coraz większe uznanie jako śpiewak operowy i estradowy. Regularnie występował pod batutą takich dyrygentów, jak Christophe Rousset, Emmanuelle Haïm, René Jacobs, Wolfgang Sawallisch, Claudio Abbado, Riccardo Muti, Zubin Mehta, Leopold Hager, Gianandrea Gavazzeni, Marco Guidarini, Fabio Biondi, Alessandro De Marchi.

Carlo Allemano śpiewał na najważniejszych scenach i festiwalach operowych, m.in. Teatro alla Scala w Mediolanie, Wiener Staatsoper, Volksoper Wien, Bayerische Staatsoper w Monachium, La Monnaie w Brukseli, Glyndebourne Touring Opera, Opéra national du Rhin w Strasburgu, Maggio Musicale Fiorentino we Florencji, Nowej Operze Izraela w Tel Awiwie, Barbican Theatre w Londynie, Glyndebourne Festival, Festiwalu Salzburskim, Festival de Beaune, Festiwalach w Rawennie i Martina Franca.

Jego role operowe to m.in.: Don Basilio w Weselu Figara (Teatro alla Scala, dyr. Riccardo Muti; Ferrara, dyr. Claudio Abbado); partia tytułowa w Łaskawości Tytusa (La Fenice, dyr. Ottavio Dantone); Don Ottavio w Don Giovannim (Wiener Staatsoper, reż. Giorgio Strehler); Arturo w Łucji z Lammermooru Donizettiego (Teatro Regio di Torino, dyr. Bruno Campanella); Cassio w Otellu Verdiego (Teatro alla Scala i Bayerische Staastoper, dyr. Zubin Mehta); rola tytułowa w Orfeuszu Monteverdiego (Barbican, Festiwal w Aix-en-Provence, Champs-Élysées, La Monnaie, dyr. René Jacobs); Czas w Triumfie czasu i prawdy Händla (Festiwal Beaune, Champs-Elysées, Walencja, Poitiers – Emmanuelle Haïm i Le Concert d’Astrée); Hyllus w Herkulesie Händla (Händel-Festpiele Halle, dyr. Alessandro De Marchi); Bajazet w Tamerlano Händla (Opéra de Lille i Théâtre des Champs-Elysées pod batutą Haïm); rola tytułowa w Herkulesie nad Termodontem Vivaldiego (Teatro La Fenice, Wiener Konzerthaus oraz Théâtre des Champs-Elysees – Fabio Biondi i Europa Galante). Wystąpił też w operach Pyram i Tyzbe Hassego (Musikfestpiele Potsdam Sanssouci) i La Stellidaura vendicante Provenzalego (Festiwal w Innsbrucku – Alessandro De Marchi i Academia Montis Regalis).

Spośród nadchodzących i niedawnych projektów wymienić warto trasę koncertową z ariami Vivaldiego z Europa Galante pod kierownictwem Fabia Biondiego, Requiem Verdiego pod batutą Diega Fasolisa, rolę tytułową w Łaskawości Tytusa Mozarta podczas Innsbrucker Festwochen der Alten Musik i w Saint-Étienne pod batutą Denisa Podalydèsa, Don Anchise w La finta giardiniera Mozarta pod batutą Emmanuelle Haïm w operach w Dijon i Lille, partie tenorowe w takich dziełach, jak La sete di Cristo Pasquiniego w Krakowie, Germanico in Germania Porpory w Innsbrucku (dyr. De Marchi), Serse Cavallego w Lille (dyr. Haïm), Mesjasz Händla (dyr. Biondi) w Teatro Massimo w Palermo, Dydona i Eneasz Händla w Teatro Regio w Turynie.
W roku 2010 Carlo Allemano uzyskał kwalifikacje do prowadzenia terapii Gestalt w Norweskim Instytucie Gestalt (NGI – Norsk Gestaltinstitutt, Oslo).

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się