Barbara Maria Willi

Studiowała we Freiburgu oraz Strasburgu w klasie Aline Zylberajch. W 1995 r. ukończyła z wyróżnieniem klasę klawesynu u prof. Kennetha Gilberta oraz klasę historycznych praktyk wykonawczych u prof. Nikolausa Harnoncourta w Mozarteum w Salzburgu. W tym samym roku zdobyła prestiżową „Prix d'encouragement” w Konkursie Klawesynowym w Brugii. Swe umiejętności doskonaliła podczas licznych kursów mistrzowskich. Obecnie jest profesorem w Akademii Muzycznej w Brnie, gdzie prowadzi klasę historycznych instrumentów oraz klasę klawesynu; pracuje także w Instytucie Instrumentów Dawnych w Staatliche Hochschule für Musik w Trossingen oraz w  praskiej Týn School.

Jej szeroko zakrojone działania w zakresie gry solowej i kameralnej doprowadziły do licznych nagrań dla czeskich, francuskich, niemieckich i szwajcarskich stacji radiowych i telewizyjnych. Płyta z nagraniem Intrada di Polcinelli, zawierająca odnalezioną sonatę J.H. Schmelzera z kolekcji Kromeříž, zdobyła kilka prestiżowych odznaczeń. W marcu 2004 ukazało się jej solowe nagranie, zawierające zestawienie dzieł barokowych mistrzów klawesynu (Rameau, Picchi, Bach) z kompozycjami współczesnymi (Ligeti, Andriessen).

W 2000 r. wraz z mezzosopranistką Magdaleną Koženą i kontratenorem Thierry Grégoirem wykonała kantaty G.F. Händla podczas festiwalu Concentus Moraviae. Transmisja telewizyjna z koncertu została wyróżniona prestiżową nagrodą Golden Prague Festival. Artystka kontynuowała pracę z Koženą przy nagraniu dla Deutsche Grammophon dzieł W.A. Mozarta, Ch.W. Glucka i J. Myslivečka (z Praską Filharmonią Kameralną pod dyr. Michela Swierczewskiego).

Występowała na wielu renomowanych festiwalach muzycznych; była dyrektorem programowym Międzynarodowego Festiwalu  Concentus Moraviae w 2002 r., a w 2005 została członkiem jury Międzynarodowego Konkursu Klawesynowego organizowanego w ramach Praskiej Wiosny.  Jako gościnny dyrektor artystyczny prowadziła praski ensemble Collegium Marianum, wraz z którym wystawiła m.in. Herkulesa i Omfalę J.H. Schmelzera na Czeskim Festiwalu Barokowym. Przygotowywała również kilka innych inscenizacji operowych i koncertowych (dzieła Monteverdiego, Purcella, Vivldiego i in.), które spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem publiczności. Jest założycielką zespołu barokowego Capella Apollinis.

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się