Ilse Eerens

Belgijska śpiewaczka, sopran, ostatnio odniosła duży sukces jako Marianne, główna bohaterka nowej opery Geschichten aus dem Wienerwald austriackiego kompozytora H.K. Grubera, która była prezentowana podczas Bregenzer Festspiele 2014 oraz w Theater an der Wien.
Najważniejsze angaże Ilse Eerens w przyszłości to ponowne występy w Theater an der Wien w roli Matildy w operze Donizettiego Elisabetta, regina d’Inghilterra, z Insula Orchestra podczas tournée po Europie (Opéra Royal de Versailles, Grand Théâtre de Provence d'Aix-en-Provence, Theater an der Wien oraz Philharmonie de Paris) w roli Celii w operze Lucio Silla Mozarta, debiut w roli Susanny w Weselu Figara z Orkiestrą XVIII wieku, tournée po Europie z Orchestre des Champs-Élysées pod batutą Philippe’a Herreweghe’a z Ein Deutsches Requiem Brahmsa. Będzie też wykonywać światową premierę nowo skomponowanego utworu Toshio Hosokawy na dwa soprany i orkiestrę z Tokyo Metropolitan Symphony Orchestra (koncerty w Tokio, Luksemburgu i Berlinie).
Ilse Eerens zadebiutowała jako Pamina w Czarodziejskim flecie w Stadttheater Klagenfurt oraz jako Oscar w Balu maskowym w La Monnaie. Niedawno występowała ponadto w roli II Dziewczyny w prawykonaniu światowym Au Monde Philippe’a Boesmansa w La Monnaie, Despiny w półinscenizowanej produkcji Cosi fan tutte z Orkiestrą XVIII wieku, Jemmy w koncertowej wersji Wilhelma Tella w La Monnaie i w Concertgebouw w Amsterdamie, w roli tytułowej w Lisiczce Chytrusce Janáčka w Opéra National de Lyon. Debiutowała też w Royal Opera House w Covent Garden jako Kuchcik w Rusałce Dvořáka. 
Śpiewała Gildę w Rigoletto podczas Festiwalu w Alden-Biesen, partię sopranu w Lady Sarashina Pétera Eötvösa w Operze Narodowej w Warszawie oraz w Opéra National de Lyon. Występowała w La Monnaie w Brukseli jako Noémie w Cendrillon Masseneta, jako pierwsza kobieta-kwiat i pierwszy giermek w Parsifalu Wagnera oraz jako Amanda w Le Grand Macabre Ligetiego, którą to rolę kreowała też w Teatro Colón w Buenos Aires, Teatro dell’Opera di Roma oraz podczas Adelaide Music Festival w Australii.  
Artystka występuje też często w repertuarze koncertowym, śpiewając z czołowymi orkiestrami, jak Münchner Rundfunkorchester, Orchestre des Champs-Élysées, Netherlands Philharmonic Orchestra, Dutch Radio Orchestra, Orchestre National de Lille, Brussels Philharmonic, Royal Flemish Philharmonic czy Orquestra Sinfónica Portuguesa. Miała przyjemność współpracować z takimi dyrygentami, jak Yannick Nézet-Séguin, Leo Hussain, Hartmut Haenchen, Paolo Olmi, Michael Boder, Enrico Delamboye, Serge Baudo, Michael Schønwandt, Kenneth Montgomery, Mark Wigglesworth, Jaap van Zweden, Frans Brüggen i Evelino Pidò.
W repertuarze koncertowym Ilse Eerens znajdują się pasje, oratoria i kantaty Bacha, Mesjasz Händla, Requiem Fauré, Stabat mater Pergolesiego, Pory roku Haydna, Requiem, Davide penitente oraz Wielka msza c-moll Mozarta, Stabat mater Poulenca, II i IV Symfonia Mahlera, Requiem i Stabat mater Dvořáka, Sea Symphony Williamsa, Le roi David Honeggera. Artystka  brała też udział w nagraniu Requiem i Stabat mater Dvořáka z Philippe’em Herreweghe’em. To ostatnie zostało nagrodzone tytułem Płyta Miesiąca (lipiec 2013) przez magazyn „Gramophone”.
Ilse Eerens rozpoczęła studia wokalne w wieku 14 lat w Lemmens Institute w Louvain (Belgia). Po ukończeniu studiów w Louvain została przyjęta w 2002 roku do New Opera Academy w Holandii, gdzie w 2004 roku uzyskała dyplom magisterski pod kierunkiem Jard van Nes.
Zdobyła I nagrodę w Euriade Vocal Contest w Kerkrade, była też laureatką Arleen Auger Prize Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w 's-Hertogenbosch w Holandii, podczas którego otrzymała specjalną nagrodę dla finalisty wyróżniającego się w trzech kategoriach: operowej, oratoryjnej i pieśniarskiej. Otrzymała nagrodę kulturalną za interpretację od organizacji Youth and Music Flanders, zdobyła też III nagrodę w konkursie wokalnym ARD w 2006 r.

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się