UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
31
Grudnia 2019
wtorek
godz. 19:00
NFM, Sala Główna
plac Wolności 1, Wrocław

Sylwester 2019

Wykonawcy:

Jarosław Thiel – dyrygent 
Kate Royal – Galatea (sopran)
Nicholas Mulroy – Acis (tenor)
Wolf Matthias Friedrich – Polifem (bas)
Richard Resch – Damon (tenor)
Chór NFM 
Agnieszka Franków-Żelazny – kierownictwo artystyczne Chóru NFM 
Wrocławska Orkiestra Barokowa

Beata Redo-Dobber – koncepcja reżyserska
Grzegorz Chojnowski – prowadzenie koncertu

Program:

G.F. Händel / F. Mendelssohn-Bartholdy Acis i Galatea – opera w wersji koncertowej

W koncercie zaplanowano przerwę

Czas trwania koncertu: [110']

Kate Royal / fot. Jason Joyce

Acis i Galatea Georga Friedricha Händla, dzieło napisane do tekstu Johna Gaya, uważane jest powszechnie za najwybitniejszą operę pastoralną w historii. Kompozytor zaczerpnął inspirację do napisania utworu z Przemian Owidiusza.

Treścią opery są dzieje miłości sycylijskiego pasterza Acisa do nimfy morskiej Galatei. Uczucie to jest odwzajemnione, ale mężczyzna ma rywala w postaci budzącego grozę cyklopa Polifema. Pomimo ostrzeżeń Damona, przyjaciela Acisa, zakochani ignorują zagrożenie ze strony olbrzyma. Na początku wydaje się on zresztą budzić raczej śmieszność (karykaturalna aria I rage, I melt, I burn), kiedy jednak widzi przysięgających sobie miłość kochanków, rzuca się za nimi w pościg i w napadzie szału zabija pasterza celnie ciśniętym głazem. Chór pasterzy i nimf pociesza zrozpaczoną Galateę. Doradza jej, aby skorzystała ze swoich boskich mocy i uczciła ukochanego, przemieniając jego krew w źródło, które w rezultacie daje początek rzece Acis.

Händel sięgnął po tę historię już w 1708 roku, tworząc kantatę w języku włoskim, zatytułowaną Aci, Galatea e Polifemo. Temat okazał się jednak tak inspirujący, że kompozytor powrócił do niego równo dekadę później i ukończył dzieło w czasie, kiedy mieszkał w należącym do księcia Chandos pałacu w Cannons. Ostateczna, dwuaktowa, najczęściej obecnie wykonywana wersja dzieła powstała dopiero w 1739 roku. Cieszyło się ono za życia Händla ogromną popularnością, która utrzymywała się także później. Operę tę przerabiali także inni kompozytorzy. W 1788 roku swoją wersję przygotował Wolfgang Amadeus Mozart, a w XIX wieku aranżację tego utworu wykonał także Felix Mendelssohn Bartholdy. To właśnie tę ostatnią wersję usłyszymy podczas dwóch koncertów we Wrocławiu.

Partner wydarzenia:
Cennik:
Typy miejsc Dostępność Rodzaj biletów Ceny
VIP Dostępne
  • Bilet VIP
200 PLN
I kategoria Ostatnie miejsca
  • I kat - Bilet normalny
  • I kat - Bilet ulgowy
150 PLN
135 PLN
II kategoria Dostępne
  • II kat - Bilet normalny
  • II kat - Bilet ulgowy
120 PLN
105 PLN
III kategoria Ostatnie miejsca
  • III kat - Bilet normalny
  • III kat - Bilet ulgowy
80 PLN
65 PLN
VIP Room Brak
  • VIP Room
70 PLN
Bilet VIP Room gwarantuje wstęp do sali VIP Room w przerwie koncertu i ważny jest tylko z biletem na koncert.

Podobne wydarzenia

15
grudnia 2019 | niedziela
godz. 18:00
Koncerty specjalne
NFM, Sala Główna
Podróż do Szkocji
Koncert AMKL we Wrocławiu
30
grudnia 2019 | poniedziałek
godz. 19:00
Koncerty specjalne
NFM, Sala Główna
Sylwester 2019
Kate Royal / Nicholas Mulroy
05
stycznia 2020 | niedziela
godz. 18:00
Koncerty specjalne
NFM, Sala Główna
Gala Noworoczna 2020
Joanna Woś / Szymon Komasa
02
lutego 2020 | niedziela
godz. 12:30
Koncerty specjalne
NFM, Sala Czerwona
Zaczarowane skrzydła
 
02
lutego 2020 | niedziela
godz. 16:00
Koncerty specjalne
NFM, Sala Czerwona
Zaczarowane skrzydła
 
02
lutego 2020 | niedziela
godz. 17:00
Koncerty specjalne
NFM, Sala Główna
Wieloświat | NFM World Music Orchestra
 
03
lutego 2020 | poniedziałek
godz. 10:00
Koncerty specjalne
NFM, Sala Czerwona
Zaczarowane skrzydła
 
Ostatnie miejsca: 3
03
lutego 2020 | poniedziałek
godz. 12:30
Koncerty specjalne
NFM, Sala Czerwona
Zaczarowane skrzydła
 
05
kwietnia 2020 | niedziela
godz. 19:00
Koncerty specjalne
NFM, Sala Główna
Orchester Wiener Akademie
 
18
kwietnia 2020 | sobota
godz. 18:00
Koncerty specjalne
NFM, Sala Główna
Inauguracja organów w NFM
 
18
kwietnia 2020 | sobota
godz. 23:00
Koncerty specjalne
NFM, Sala Główna
Upiór w operze
 
19
kwietnia 2020 | niedziela
godz. 18:00
Koncerty specjalne
NFM, Sala Główna
Powrót do przeszłości – mistrzowie baroku
Ton Koopman
24
maja 2020 | niedziela
godz. 18:00
Koncerty specjalne
NFM, Sala Główna
Recital organowy Paula Jacobsa
 

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie