UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
25
Sierpnia 2019
niedziela
godz. 20:00
Ratusz, Sala Wielka
Rynek 1, Wrocław

Oci, oci, fi de li fi. Od symbolu do muzycznej ilustracji

Wykonawcy:

Ars Cantus:
Monika Wieczorkowska – śpiew
Radosław Pachołek – śpiew
Maciej Gocman – śpiew
Piotr Karpeta – śpiew
Ewa Prawucka – pozytyw
Agnieszka Obst-Chwała – fidel, mandora
Paweł Iwaszkiewicz - dudy, flet podłużny
Tomasz Dobrzański – flety, citola, dudy, kierownik artystyczny

Program:

Muzyka XIV wieku

Anonim La Quinte Estampie Real
Anonim Or sus, sous dormez trop – virelai (Codex d’Ivrea)
Borlet He, tres doulz roussignol – virelai i Ma trédol rossignol – virelai (Chantilly Codex)
Anonim La Seste Estampie Real
J. Vaillant Par maintes fois – virelai (Chantilly Codex)
G. de Machaut Rose lys, printemps – rondeau
Anonim La Tierche Estampie Real
***
Anonim Salterello
Ghirardello da Firenze Tosto che l’alba – caccia (Squarcialupi Codex)
A. Stefani I’ sentì un matutino – ballata (Mancini Codex)
Anonim Trotto
Lorenzo da Firenze Dolgo mi a voi – madrygał (Squarcialupi Codex)
Niccolò da Perugia Da poi che'l sole – caccia
Vincenzo da Rimini Gridavan li pastor – madrygał (Squarcialupi Codex)
Anonim Gaetta
Maestro Piero Or qua, compagni – caccia
Giovanni da Cascia Agnel son biancho e vo belando – madrygał (Squarcialupi Codex)
Anonim Salterello
Antonio Zacchara da Teramo Cacciando per gustar – caccia (Squarcialupi Codex)

Tańce francuskie pochodzą z rękopisu Chansonnier du Roi, Paryż, Bibliothèque nationale de France, II poł. XIII w. Tańce włoskie pochodzą z rękopisu Lo Add. 29987, Londyn, British Library, XIV/XV w.

Ars Cantus / fot. Wanda Parzonka

Kompozytorzy późnego średniowiecza, będący najczęściej jednocześnie poetami, zaczęli poszukiwać sposobów muzycznego ilustrowania tekstów. Na początku pojawiło się ono w postaci onomatopeicznego naśladownictwa dźwięków instrumentów muzycznych i śpiewu ptaków. Tak pisali tę muzykę Francuzi. Włosi natomiast do opowiadania scen z życia codziennego stworzyli specjalne formy muzyczne. W ich muzyce znajdziemy polowania, obrazy różnych pór dnia oraz sceny z pracy pasterzy. Artyści z niemałą wirtuozerią poprowadzą nas do świata wyobraźni.

Partner wydarzenia:
Cennik:
Typy miejsc Rodzaj biletów Ceny
Miejsca normalne
  • Bilet normalny
  • Bilet ulgowy
40 PLN
30 PLN

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie