UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
31
Grudnia 2020
czwartek
godz. 18:00
Sala Główna
plac Wolności 1, Wrocław

Gala sylwestrowa z Aleksandrą Kurzak

Wykonawcy:

Marcin Danilewski – skrzypce, dyrygent
Aleksandra Kurzak – sopran
West Side Sinfonietta

Program:

G. Rossini Uwertura do opery Wilhelm Tell (opr. na orkiestrę kameralną M. Danilewski), Una voce poco fa – aria Rozyny z opery Cyrulik sewilski
P. Mascagni Intermezzo z opery Rycerskość wieśniacza
G. Puccini Vissi d’arte – aria Toski z opery Tosca
J. Massenet Medytacje z opery Thaïs
A Dvořák Měsíčku na nebi hlubokém – aria Rusałki z opery Rusałka
V. Monti Czardasz
A.W. Ketélbey In a Persian Market
Ch. Gounod Je veux vivre – aria Julii z opery Romeo i Julia
J. Strauss syn Kaiser-Walzer op. 437
F. Lehár Kto me usta całuje, ten śni z operetki Giuditta

 

Aleksandra Kurzak / fot. Aldona Kaczmarczyk
Aleksandra Kurzak / fot. Aldona Kaczmarczyk

Podczas koncertu z udziałem znakomitej sopranistki Aleksandry Kurzak zabrzmią najpiękniejsze arie operowe, a także popularne dzieła instrumentalne. Będzie to niesamowite spotkanie ze sztuką wykonawczą jednej z najbardziej cenionych śpiewaczek operowych naszych czasów. Czy można w lepszy sposób świętować nadejście nowego roku?

Koncert rozpocznie się wykonaniem Uwertury do Wilhelma Tella Gioacchina Rossiniego. Usłyszymy w niej dramatyczną burzę, po której następuje sielski, pastoralny epizod, zwieńczeniem dzieła jest zaś znany każdemu dynamiczny galop. Una voce poco fa to aria Rozyny z opery komicznej Cyrulik sewilski. Bohaterka ma wyjść za mąż za sędziwego doktora Bartola, kiedy jednak pod jej oknami pojawia się incognito hrabia Almaviva, jej serce zaczyna bić mocniej. Efektowna, popisowa aria obrazuje uczucia bohaterki. Liryczne i śpiewne Intermezzo jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych fragmentów jednoaktowej opery Rycerskość wieśniacza autorstwa włoskiego kompozytora Pietra Mascagniego. Vissi d’arte to melancholijna, pełna smutku aria z opery Tosca Giacoma Pucciniego. Tytułowa bohaterka wykonuje ją w drugim akcie dzieła, rozmyślając nad niepewnym losem ukochanego skazanego na łaskę i niełaskę sadystycznego barona Scarpii. Sielskim i delikatnym charakterem cechuje się delikatna Medytacja z opery Thaïs autorstwa francuskiego twórcy Julesʼa Masseneta. Měsíčku na nebi hlubokém to zmysłowa, delikatna i nastrojowa aria tytułowej bohaterki z opery Rusałka czeskiego kompozytora Antonína Dvořáka. Śpiewa ona w pierwszym akcie pieśń do księżyca, prosząc go o to, aby wyjawił Księciu jej uczucia.

Czardasz to utwór włoskiego skrzypka, kompozytora i dyrygenta Vittoria Montiego – efektowna, ognista stylizacja węgierskiego tańca, składająca się z dwóch odcinków. Początkowe, melancholijne i zmysłowe ogniwo w powolnym tempie to lassú, a wieńcząca całość szybka część zwie się friss. In a Persian Market jest barwną i świetnie zorkiestrowaną kompozycją autorstwa brytyjskiego artysty Alberta Ketèlbeya. Zgodnie z jego intencjami muzyka obrazuje przyjazd karawany, pojawienie się księżniczki, a także popisy zaklinaczy węży. Je veux vivre to utrzymana w rytmie walca aria Julii z opery Romeo i Julia francuskiego kompozytora Charlesʼa Gounoda, dzieło nie tylko pełne wdzięku, lecz także barwne i efektowne. Z kolei dumny, zawadiacki i niezwykle uroczy Kaiser-Walzer, czyli Walc cesarski, to jeden z najbardziej znanych utworów Johanna Straussa syna, twórcy, który słusznie przeszedł do historii jako król walca. Koncert zwieńczy lekka, dowcipna i odrobinę melancholijna aria Giuditty Kto me usta całuje, ten śni z operetki o tym samym tytule, której autorem jest Franz Lehár.

Cennik:
Typy miejsc Dostępność Rodzaj biletów Ceny
VIP Ostatnie miejsca
  • Bilet VIP
250 PLN
I kategoria Dostępne
  • I kat - Bilet normalny
  • I kat - Bilet ulgowy
200 PLN
185 PLN
II kategoria Ostatnie miejsca
  • II kat - Bilet normalny
  • II kat - Bilet ulgowy
160 PLN
145 PLN

Podobne wydarzenia

29
listopada 2020 | niedziela
godz. 19:00
Koncerty specjalne
Sala Główna
Wrocławska Gala Kabaretowa: Andrzeje 2020 | odwołane
 
28
grudnia 2020 | poniedziałek
godz. 19:00
Koncerty specjalne
Sala Główna
Christmas with The Queen’s Six | odwołane
 
30
grudnia 2020 | środa
godz. 19:00
Koncerty specjalne
Sala Główna
Gala sylwestrowa z Aleksandrą Kurzak
 
31
grudnia 2020 | czwartek
godz. 20:30
Koncerty specjalne
Sala Główna
Gala sylwestrowa z Aleksandrą Kurzak
 

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie