Wrocławski zespól kameralny – Reger Duo, tworzony przez wiolonczelistę Krzysztofa Karpetę oraz pianistę Michała Rota – swą nazwą odwołuje się do postaci niemieckiego kompozytora Maksa Regera. W zakresie tradycji muzycznych związanych z tym twórcą Wrocław ma się czym pochwalić, gdyż ogromne organy w Hali Stulecia przeszły swój chrzest bojowy w 1913 roku, rozbrzmiewając dźwiękami Introdukcji napisanej właśnie przez Regera. Takie wydarzenie musiało się odbić szerokim echem.
Po ponad stu latach od tamtego koncertu młody wrocławski duet wiolonczelowo-fortepianowy swój występ rozpocznie także od dzieła Regera. Wykona jego namiętną sonatę z 1898 roku. W programie wieczoru sonatowego znalazły się również dwie kompozycje Victorii Yagling, która gry na wiolonczeli uczyła się u Mścisława Rostropowicza (odnosząc spektakularne sukcesy na międzynarodowych konkursach), zaś kompozycji – u Dymitra Kabalewskiego. Jej pełne ekspresji sonaty zakorzenione są w doskonałej znajomości tajników gry na wiolonczeli. Na finał zabrzmi Sonata A-dur Cesara Francka – jeden z najczęściej wykonywanych utworów tego kompozytora. Trudno się dziwić popularności owego dzieła, kompozycja zachwyca bowiem całą paletą brzmień (i tych subtelnych, i tych namiętnych), a także błyskotliwymi epizodami wprost kipiącymi energią.
Sonata A-dur stanowiła prezent ślubny dla słynnego skrzypka Eugène’a Ysaÿe’a. Utalentowany pan młody, wdzięczny za podarek, prawykonał to dzieło w dniu swego ślubu. Zatwierdzona przez samego kompozytora wiolonczelowa wersja sonaty została opracowana przez wirtuoza tego instrumentu, Jules’a Delsarta, dzięki czemu również wiolonczeliści mogą czerpać satysfakcję z wykonywania tego znakomitego dzieła.
Koncert odbywa się z okazji setnej rocznicy śmierci Maxa Regera oraz piątej rocznicy śmierci Viktorii Yagling, która wielokrotnie gościła w Filharmonii Wrocławskiej.