Koncerty kameralne
The Shock Trio
08.10.2015
czw.
19:00
NFM, Sala Kameralna
Program:

L. van Beethoven Trio fortepianowe c-moll op. 1 nr 3
***
Ch. Barnekow Trio fortepianowe fis-moll op. 1
G. Cassadó Trio fortepianowe C-dur

Czas trwania koncertu: [60']

Wykonawcy:

The Shock Trio
Wojciech Hazuka – skrzypce
Sylwia Matuszyńska – wiolonczela
Anna Rutkowska-Schock – fortepian 

Lokalizacja:
NFM, Sala Kameralna
plac Wolności 1, Wrocław

Zgodny zespół złożony z solistów wirtuozów? Brzmi to nieco paradoksalnie, ale tak właśnie od czasów Beethovena wygląda przepis na idealne trio fortepianowe. Tej formule podczas czwartkowego koncertu kameralnego spróbuje sprostać troje wrocławskich muzyków: Anna Rutkowska-Schock, Wojciech Hazuka oraz Sylwia Matuszyńska. We wspólnych triowych występach mają oni niemałe doświadczenie. Pianistka Anna Rutkowska-Schock jest adiunktem ze stopniem dra habilitowanego we wrocławskiej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego, triumfatorką licznych konkursów zarówno w roli solistki, jak i kameralistki. Skrzypek Wojciech Hazuka oraz wiolonczelistka Sylwia Matuszyńska to doświadczeni artyści, którzy na co dzień współtworzą skład Orkiestry Symfonicznej Narodowego Forum Muzyki. Tym razem muzycy zmierzą się z absolutną klasyką gatunku, czyli wczesnym triem Ludwiga van Beethovena z 1794 roku, oraz interesującymi kompozycjami z późniejszych czasów: wdzięcznym utworem duńskiego romantyka Christiana Barnekowa z lat sześćdziesiątych XIX wieku i dziełem hiszpańskiego wirtuoza wiolonczeli, Gaspara Cassadó, z 1926 roku.

Wszystkie te tria fortepianowe wymagają od wykonawców nie tylko umiejętności muzycznych, ale też odpowiednich kompetencji interpersonalnych. Do legendy przeszły zawzięte targi między gwiazdami tzw. Million Dollar Trio (przydomek ten niedwuznacznie nawiązuje do wysokości gaży muzyków) – Arturem Rubinsteinem i Jaschą Heifetzem – o to, kogo lepiej słychać i czyje nazwisko ma widnieć jako pierwsze na afiszach występów. Historia owa mówi bardzo wiele o specyfice tego gatunku kameralistyki. Od czasów spopularyzowania się wzorca rodem z pierwszych triów fortepianowych Beethovena kompozycje takie odznaczać się mają równouprawnieniem instrumentów. Zespół cechować winna więc nie tylko konstruktywna współpraca, ale też pewna doza rywalizacji, bo przecież każdy z instrumentalistów ma co chwilę przykuwać uwagę słuchaczy właśnie do swojej partii.

Das Wohltemperierte Klavier
Recital fortepianowy Ewy Pobłockiej
04.04
czw.
19:00
NFM, Sala Czerwona
Impresje na sopran i altówkę
Aleksandra Kubas-Kruk / Szymon Kruk
18.04
czw.
19:00
NFM, Sala Kameralna
Alisios Camerata
Cavallin / Peljhan / Očić / Elezović
20.04
sob.
18:00
NFM, Sala Kameralna
Wajnberg Trio
Sałajczyk / Krzeszowiec / Dobrowolski
21.04
niedz.
12:30
NFM, Sala Kameralna
Recital skrzypcowy Hiny Maedy – odwołany
Michał Francuz
25.04
czw.
19:00
NFM, Sala Czerwona
Recital skrzypcowy Meruert Karmenovej
Michał Francuz
25.04
czw.
19:00
NFM, Sala Czerwona
Smyczkowe sekstety
Tarcholik / Pujanek / Krzeszowiec / Micker
09.05
czw.
19:00
NFM, Sala Kameralna
Classic & Around The World
German Brass
23.05
czw.
19:00
NFM, Sala Główna
Cello Symphony
Koncert Międzynarodowej Akademii Wiolonczelowej
12.07
pt.
19:00
NFM, Sala Główna

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się