Musica Electronica Nova
Kino dźwięku Biała Noc - wydarzenie towarzyszące
23.05.2015
sob.
23:00
Instytut im. J. Grotowskiego, Sala Teatru Laboratorium
Program:

Przegląd najnowszych kompozycji elektroakustycznych

17:00  Zhang Xiaofu – kurator
Zhang Xiaofu: Visages Peint dans les Opera de Pekin * (2007)
Zhang Xiaofu: Dialogue entre des Monde Different * (1992-1993)
Zhang Xiaofu: Nuo Ri Lang * (1996)

18:00/ 6:00 pm Françoise Barriere – kurator
Program:  Paysages imaginaires
Georg Katzer (1935) Le paysage Vineta (1995) *
Suk Yun Kim (1970) Welcome to Hasla (2007) *
Lars Gunnar Bodin (1935) Anna (1999) *
Françoise Barrière (1944) Musiques gelées (1995) *
Christian Clozier (1945) Quasars (1980) *

22:00 / 10:00 pm Scott Willson (BEAST) – kurator
Program:
Emma Margetson Gestört
Scott Wilson Gotlandic Miscellanea
Katarzyna Szwed Close Encounters
James Carpenter Tangle
Annie Mahtani Past Links
Jonty Harrison BEASTiary

23:00 / 11:00 pm Andreas Pysiewicz (TU Berlin) – kurator

Utwory rezydentów Studia Muzyki Elektronicznej z Technische Universität w Berlinie

Michael Schumacher  filters & filtered (2012)                                                                
Marc Battier dans l'atelier du paintre (2012)                                                
Kees Tazelaar (with Richard Barrett) - Equale (2013)                                                            
Pierre Alexandre Tremblay  asinglewordisnotenough I (2014-15)

00:15 / 00:15 am Patryk Zakrocki – kurator
Program: Spacer wśród fal
Patryk Zakrocki (1974) Obłokami (2015) ** (zamówienie festiwalu)
Osmędeusze, czyli ulotności i bazgroły (2014)

01:00 / 1:00 am François Donato (eOle)  – kurator
Program: éOle programme
François Donato (1963) Struzz (2006) *  commissioned by éOle
Christophe Ruetsch (1966) Points de fuite (2014) * commissioned by Ina-GRM
Bertrand Dubedout (1958) Fractions du Silence – quatrième livre (2005) * commissioned by the French State and GMEM-Marseille

02:00 /2:00 am Piotr Tkacz – kurator
Program:
Prywatna historia muzyki polskiej

3:00 / 3:00 am Młodzi kompozytorzy z Akademii Muzycznej we Wrocławiu
Program:
Arkadiusz Kątny (1990) Loop. Up. (2015) **
Dominik Lewicki (1990) Rooks (2015) **

Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:none; font-size:11.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; color:black;}

Lokalizacja:
Instytut im. J. Grotowskiego, Sala Teatru Laboratorium
Przejście Żelaźnicze, Wrocław

Finał tegorocznej edycji Kina Dźwięku to noc wypełniona muzyką elektroakustyczną – przegląd najnowszych kompozycji tego nurtu, przygotowany przez międzynarodowy zespół kuratorów. Prezentacja, podzielona na sześć części, potrwa aż do rana. Konwencjonalne formy i koncepty liczące wiele stuleci stanowią inspirację do dokonywania zmian poprzez nową muzykę. Daje ona niewyczerpalne zasoby różnych dźwięków i źródeł dźwięku i dostarcza w sposób bardzo fundamentalny inspiracji dźwiękowym językiem.
Kino Dźwięku opowiada historie bez pomocy słów i obrazu, zachęca do świadomego słuchania i postrzegania dźwięku jako treści, a nie jedynie przekaźnika informacji muzycznej. To miejsce obserwacji dźwięków. Kuratorzy projektów zaprezentują akustyczne pocztówki z odległych zakątków świata i okołomuzyczne konstrukcje czasoprzestrzenne.
Dzięki Białej Nocy zanurzymy się w wielokanałowe spektrum przestrzenne widziane oczami kompozytów z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Chin, Francji, Argentyny oraz polskich poszukiwaczy dźwiękowych pejzaży pełnych obłoków teraźniejszości. Kiedy ostatnim razem zapewniłeś swojej wyobraźni odpowiednie warunki, by obudzić jej potencjał...? Biała Noc z Kinem Dźwięku to właściwa ku temu okazja.
Sesje odbywać się będą w zaciemnionej sali wyposażonej w wygodne siedziska, co zapewni odpowiednie warunki odsłuchu, możliwość „zagłębienia się” w świat dźwięku. Akusmatyczny, wielokanałowy system głośników poprzez wykorzystanie muzyki oraz efektów brzmieniowych w prowadzeniu narracji zbuduje złudzenie przestrzeni i ruchu.

Sfinansowano ze środkow:
Partners:

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się