Gala operowa z udziałem znakomitego tenora Piotra Beczały to jedno z najciekawszych wydarzeń nowego sezonu artystycznego. Ten charyzmatyczny i ceniony na całym świecie śpiewak podczas koncertu w Narodowym Forum Muzyki zaprezentuje atrakcyjny wybór arii napisanych w drugiej połowie XIX i w pierwszej połowie XX wieku.
Nie mogło wśród nich zabraknąć fragmentów dzieł Stanisława Moniuszki. Zabrzmią znane i lubiane utwory: aria Stefana z opery Straszny dwór rozpoczynająca się od słów Cisza dokoła, noc jasna…, a także dumka rozżalonego i tęskniącego za ukochaną Jontka z opery Halka, czyli Szumią jodły na gór szczycie. Zaprezentowane zostaną też barwne i dynamiczne Tańce góralskie.
W programie koncertu znalazły się dzieła włoskie. Usłyszymy kompozycję instrumentalną Giuseppe Verdiego – mniej znaną, ale ciekawą, dramatyczną i efektowną uwerturę do opery Joanna d’Arc. Późniejszymi kompozycjami są wyjątki z oper Manon Lescaut Giacoma Pucciniego i Rycerskość wieśniacza Pietra Mascagniego. Dzieła te należą do oper werystycznych. Kompozytorzy reprezentujący ten nurt podejmowali tematykę obyczajową, wprowadzali do swojej twórczości postaci prostych ludzi, a charakterystyczny dla opery włoskiej piękny śpiew upodobniali momentami do dramatycznego recytatywu. Do dzieł werystycznych należy także Andrea Chénier Umberta Giordana. Polski tenor wykona fragment tej kompozycji: arię Come un bel dì di maggio. Ze wspomnianej już Rycerskości wieśniaczej pochodzi aria Mamma, quel vino è generoso, śpiewana przez Turiddu tuż przed śmiercią w pojedynku.